[97-04]Galant EAxA/W - rozpórka tylna górna sedan
wompo - 16-07-2014, 12:03 Temat postu: rozpórka tylna górna sedan Witam. Jutro jade do Skoczowa do firmy STAFFA która produkuje rozporki. Bede postulował o wykonanie tylnej górnej do sedana 97+. Jak by co to sa jeszcze jacyś chetni? Byc moze ze w Staffa powiedza ze dla jednej osoby nie warto sie za to zabierac dlatego pytam
Tomek - 16-07-2014, 12:11
wompo napisał/a: | tylnej górnej do sedana 97+ |
że co?
JimBest - 16-07-2014, 12:39
Temat interesujący - ciekawe czy są w stanie wymyślić coś co byłoby niewidoczne (czyli chowało się pod plastikowymi osłonami).
Tomek - 16-07-2014, 12:41
Hej !! Kamon !!
skończcie ten głupi temat zanim się na dobre zaczął
idzcie do swoich sedanów i zobaczcie gdzie są kielichy z tyłu i czym są połączone ze sobą (podpowiem: na sztywno)
JimBest - 16-07-2014, 12:58
tomek84 napisał/a: | Hej !! Kamon !!
skończcie ten głupi temat zanim się na dobre zaczął
idzcie do swoich sedanów i zobaczcie gdzie są kielichy z tyłu i czym są połączone ze sobą (podpowiem: na sztywno) |
Aż tak sztywno to tam nie jest - aby nie mogło być lepiej (stąd pewnie kanapa na sztywno w VR4).
Podpowiem - sprawdz ( szczególnie zimą) najeżdzanie na krawężnik/wzniesienie którymś z tylnych kół.
robertdg - 16-07-2014, 19:47
Temat już kiedyś omawiany i lipa, każdy kto chce się przekonać może zajrzeć do bagaznika albo połozyć kanapy, zdemonotwać boczki oparcia oraz maskownice wnęki bagaznika, aby się przekonać że tylna pólka jednoczesnie stanowi konstrukcje usztywniajaca dla tylnych nadkoli/kielichów.
Jeżeli producent Staffa wyrazi chęć na zaprojektowanie czegoś co by miało ręce i nogi i było montowane na zasadzie P&P, bez rozcinania fabrycznych wzmocnien to temat można kontynuować.
Dla jasności to zawsze można sobie poszukać zdjęc poglądowych jak sie nie chce zadka sprzed kompa oderwać:
Zdjęcia pochodzą z oferty http://allegro.pl/blotnik...4353350474.html
Przekrój mówi wszystko
JimBest napisał/a: | Aż tak sztywno to tam nie jest - aby nie mogło być lepiej (stąd pewnie kanapa na sztywno w VR4).
Podpowiem - sprawdz ( szczególnie zimą) najeżdzanie na krawężnik/wzniesienie którymś z tylnych kół. | Z ciekawości zapytam czy tylna szyba jeszcze cała, skoro taka tragedia u Ciebie Może warto zajrzeć pod spód na podłuznice i belki poprzeczne, rozpórki i usztywnienia nic nie dadza skoro blacha zezarta przez rudzielca, przemyśl temat i udaj sie do blacharza na weryfikacje stanu podwozia.
Problem rozwiązuje się u źródła a nie przez półśrodki
P.S. Temat czasowo zostawiam, jednak od tej chwili każda wypowiedź o niskiej merytoryce i przepychanki nagradzam.
swinks_UK - 16-07-2014, 21:36
Robert, zamknij temat.
Tu nic sensownego się nie wymyśli.
Fabrycznie tył w sedanie ma juz wzmocnienie. W wersji vr4 jest dodatkowo gródź.
Sam układ zawiechy z tyły jest inny niż np. w Evo, więc rozpórką tylną z CT9A nie ma się co sugerować bo to inne rozwiązanie.
Dla tych co chcą na super sztywno robić tył, niech się potem nie dziwią, że będą baczki kręcić na mokrym
Galant sedan ma sztywną budę, nie to co giętkie kombi, po co z niego go-karta szykować.
Już lepiej zainwestować w grubszy i sztywniejszy 3-punktowy stabilizator poprzeczny. Efekt dużo korzystniejszy i większy niż byle rozpórki.
Tyle w temacie.
JimBest - 16-07-2014, 23:07
Cytat: | Z ciekawości zapytam czy tylna szyba jeszcze cała, skoro taka tragedia u Ciebie Może warto zajrzeć pod spód na podłuznice i belki poprzeczne, rozpórki i usztywnienia nic nie dadza skoro blacha zezarta przez rudzielca, przemyśl temat i udaj sie do blacharza na weryfikacje stanu podwozia.
Problem rozwiązuje się u źródła a nie przez półśrodki |
Tylna szyba cała - ale słychać jak pracuje we wspomnianych warunkach zimą -chyba że za głośno radia słuchasz . Podwozie często/gęsto prześwietlane - jestem uczulony na rudą.
Tragedia to Twoja opinia - uważam że zawsze można coś poprawić - w dalszym ciągu nie widzę uzasadnienia dlaczego montowano gródź w VR4 - skoro jest tak sztywno?
robertdg - 16-07-2014, 23:42
JimBest napisał/a: | Tylna szyba cała - ale słychać jak pracuje we wspomnianych warunkach zimą -chyba że za głośno radia słuchasz | Nie słucham i tego nie zauważyłem, jedynie kwestia rozruszania i rozgrzania auta aby uszczelki się odpręzyły, wiadomo ze ujemna temperatura daje sie odczuć na karoserii, ale by to była aż taka tragedia aby było czuć elastycznośc budy to jedynie przy słabej stronie blacharskiej/mechanicznej JimBest napisał/a: | Podwozie często/gęsto prześwietlane - jestem uczulony na rudą. | To zależy jak prześwietlane, bo jezeli diagnosta wszedł pod auto, poswiecił latareczka i nawet nie dotknał blachy czy też nie opukał to raczej lipa a nie oględziny.
JimBest napisał/a: | Tragedia to Twoja opinia - uważam że zawsze można coś poprawić | Wyciągnąłem wniosek z tego co napisałeś, nie narzekam na sztywność karoserii w Galancie.
Rozważając budowe VR4 trzeba wziąśc pod uwagę róznice w płycie podłogowej oraz sam napęd na 4 łapy, to troszke zmienia postać rzeczy w stosunku do FWD
|
|
|