To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Carisma 1.8 GDI] dziwna praca silnika po odpaleniu

MichciuGT - 27-07-2014, 16:04
Temat postu: [Carisma 1.8 GDI] dziwna praca silnika po odpaleniu
Cześć

po odpaleniu jak długo stoi (chłodny silnik), silnikiem szarpie tak jak by wypadały zapłony przez jakieś 40s i z tego co widać AFR przestawia się na ok. 57 i wraca na 14,7
na ciepłym silniku problem nie wystęuje

zdjęcie:
http://www.fotosik.pl/pok...135992fc9d.html

log:
http://speedy.sh/zyMYq/Ev...27-13.33.07.csv

ktoś wie czemu tak się dzieje?

plecho1 - 27-07-2014, 23:05

Najprawdopodobniej coś jest nie tak z ciśnieniem paliwa (jest zbyt niskie) więc w momencie występowania problemu jest zbyt uboga mieszanka.
MichciuGT - 28-07-2014, 12:16

Zdjęcia z logu które pokazują między innymi wysokie ciśnienie - moim zdaniem jest w normie

http://www.fotosik.pl/pok...e4d61c1059.html

http://www.fotosik.pl/pok...6b4ed8f70a.html

dzięki że przynajmniej coś podpowiedziałeś :]

nie wiesz może czy jest jakiś czujnik ciśnienia paliwa przed pompą wysokiego ciśniania i jak go można sprawdzić?

plecho1 - 28-07-2014, 17:55

To co napisałem widać po korektach i po pracy sondy. Ubogo może być również z powodu jakiegoś lewego powietrza ale było by to raczej cały czas a nie tylko pewien czas. Nie wiem czy takie efekty nie mógł by też dawać otwarty EGR, może też warto mu się przyjrzeć.
Przed pompą raczej nie ma żadnego czujnika, dla sprawdzenia można wpiąć manometr ale jakie dokładnie tam powinno być ciśnienie to nie wiem, w innych autach jest przeważnie od około 3,5 do 10 barów.

MichciuGT - 29-07-2014, 15:49

Dzięki za powiedzenie że może łapać lewe powietrze, chyba znalazłem drania :]
później po jeździe zrobię jeszcze test z łatwopalnym sprayem i zobaczę czy coś będzie się dziać

Zdjęcie spod maski:
http://www.fotosik.pl/pok...ca09b31bfd.html

zdjęcie przy przepustnicy:
http://www.fotosik.pl/pok...eb9fbd8f79.html

co do odpalania to zresetuje komputer i zobaczę czy się poprawi, ale to dopiero za parę dni

plecho1 - 29-07-2014, 17:46

Nie mam teraz dostępu do Evoscana ale w logu sprawdź wartość podciśnienia, nie wiem czy tak samo jest w gdi ale chyba tak, na wolnych przy szczelnym dolocie powinno nyć okoł 0,25 do 0,30 bara jeśli jest więcej to by potwierdziło nieszczelność.
MichciuGT - 29-07-2014, 21:36

dobrze rozumiem że to jest Boost (MDP)?

na akurat tym logu co jest w poście cały czas trzyma 0,4 bara, a już na innych w czasie jazdy/ postoju są powolne wahania między 0,4, a 0,9 bara, czyli być może i rzeczywiście nieszczelność

Dzisiaj byłem na szrocie i akurat kupiłem tą trąbę i przy okazji panel sterowania szybami od strony kierowcy za 5 dych :D , jak by ktoś coś chciał do carismy gdi po lifcie niech pisze - samochód czołowo uderzony - poduszki przednie +maska zgnieciona + wgniecenie powyżej pasa przedniego na głębokość ok 50cm - silnik jest oparty o ściane grodziową

plecho1 - 29-07-2014, 22:09

Właśnie nie wiem jakie powinno być dokładnie to podciśnienie w Carismie GDI ale na pewno podczas pracy na wolnych obrotach nie powinno się aż tak wahać bo obroty są na stałym poziomie i przepustnica jest zamknięta.
MichciuGT - 29-07-2014, 22:25

teraz zauważyłem że pewnie przez to że EGR jest na 10 kroku a nie na 4, egr przepuszcza i przez to pewnie niema takiego podciśnienia, a sprayem jak psikałem to nie było różnicy w działaniu silnika

http://www.fotosik.pl/pok...60427d585b.html



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group