Pajero Pinin - BF Goodrich All Terrain do Pinina
Pers - 27-07-2014, 20:56 Temat postu: BF Goodrich All Terrain do Pinina Witam zastanawiam się nad w oponami do Pinina, zależy mi na tym żeby były jak najwęższe i jak najwyższe jaki jest najlepszy pasujący rozmiar do tego typu auta nie lift'ując go? Proszę o rzetelną odpowiedź gdyż nie jest to mały wydatek. Pozdrawiam
Piotrek4 - 31-07-2014, 11:51
Z tego co można na forum pajerio wyczytać to 215/70/16, są też głosy że 225/70/16 wejdą. Też mam ochotę wsadzić wyższe opony ale wsadzę nowego typu amory do przodu i pójdę w profil 75 albo 80, może wtedy będzie wygodniej.
cezare - 12-08-2014, 13:04
żuć okiem na ten wątek bo to wszystko nie takie proste ..
http://www.pajerio.com/fo...ou-using?page=1
6 rodzajów różnych amorów robili z przodu .. czytając - ufaj jedynie opinii FORDEM'a .. i jeżeli on pisze że KTOŚ tam ma rację = ma rację. .. .
shagger - 27-08-2014, 10:35
Ja u siebie mam założone General Grabber AT w rozmiarze 215/65 R 16 i z tego co wiem taki właśnie rozmiar opon powinien być stosowany w Pininie. Jeśli dobrze pamiętam to BF Goodrich nie robi opon AT w takim rozmiarze - są trochę wyższe - profil 70 i mogą czasem obcierać. Polecam Grabbery - bardzo fajna opona.
cezare - 30-08-2014, 15:04
shagger napisał/a: | Ja u siebie mam założone General Grabber AT w rozmiarze 215/65 R 16 i z tego co wiem taki właśnie rozmiar opon powinien być stosowany w Pininie. Jeśli dobrze pamiętam to BF Goodrich nie robi opon AT w takim rozmiarze - są trochę wyższe - profil 70 i mogą czasem obcierać. Polecam Grabbery - bardzo fajna opona. |
w czwartek zamówiłem General Grabber AT2 zobacyzmy jak będzie
shagger - 02-09-2014, 10:27
No i jak opony? już założone?
cezare - 02-09-2014, 14:24
shagger napisał/a: | No i jak opony? już założone? |
u mnie jeszcze nie - tydzień mam czekać ... ściągają z Holandii .. auto zresztą u blacharza . od dziś do jutra - wstawka w progu i uszczelnianie budy bo się leje ... mam nadzieję w czwartek swoje odebrać .. i w piątek zbieżność + zakładanie.. sobota na grzyby .. xD
Piotrek4 - 03-09-2014, 20:44
Jaki rozmiar?? Mnie coraz bardziej kusi wymienić amory i kupić oba komplety 205/80/16, jest to standardowy rozmiar dla Disco 1 a więc i cena troszkę niższa niż 215/65/16, no i Kumho Kl 71 występują w tym rozmiarze .
shagger - 04-09-2014, 10:39
Jeśli chodzi o KUMHO KL 71 znajomy ma w Vitarce i nie jest zadowolony. Opony ścierają się w oczach. Są przeciętne w terenie. Ja miałem w poprzednim aucie - Samuraiu - kl 78 - bardzo fajny AT-k. Niczym nie ustępował kl71. Fakt że samurai idzie w terenie dużo lepiej od vitary, ale myślę że opona też nie była bez znaczenia. No i kl71 sa głośne na asfalcie.
cezare - 04-09-2014, 11:08
Piotrek4 napisał/a: | Jaki rozmiar?? Mnie coraz bardziej kusi wymienić amory i kupić oba komplety 205/80/16, jest to standardowy rozmiar dla Disco 1 a więc i cena troszkę niższa niż 215/65/16, no i Kumho Kl 71 występują w tym rozmiarze . |
ja standard wkładam - kiedyś myślałem że będe liftował - i się bawił w większe szersze, do puki nie trafiłem na artykuł dość fajnie i z pokorą napisany, który kończył się mniej więcej tak że po 4 latach liftowania ..eksperymentów .. kasy .. goście założyli standardowe wszystko i wykręcili ponad 30% lepszy czas na tej samej trasce.. ( przed zawodami jakimiś nie doszła im część do liftowanego zawiasu i musieli swapować na standard - to co mieli ) ... też stwierdzili że wahacza nie podniesiesz .. gruchą będziesz walił dalej .. stąd zdecydowałem się na std... dobór profilu opony też jest ważny - żeby dobrać wielkość bieżnika pod wytrzymałość półosi .. mój sąsiad nie dobrał - wsadził fajne mudy - i na przeciąganiu auta ( znów zawody ) oczywiście ukręcił półoś .. no to ani ze mnie zawodnik, ani zawodowiec... dlatego dałem sobie spokój po wielu wielu dniach wertowania czytania wybierania planowania ... ... pinin bez modów potrafi uprzykrzyć życie xD..
Piotrek4 - 04-09-2014, 20:03
Ja jednak się zdecyduje na lift, kilka razy w zimie zdarzyło mi się zawisnąć i sądzę że lift ok 50 mm by się przydał (25 od opon i 25 od amortyzatorów). Wyższy profil powinien też dać większy komfort. Jak chodzi o awaryjność, to ja nie mogę narzekać, bo jedyne co mi siadło ( co prawda dopiero jakieś 25000 zrobione) to kostka od stacyjki, ale udało mi się ją reanimować i śmiga nadal.
Co do opon Kumho KL71, to oczywiście będą głośne, w końcu to MT, jednak są odczuwalnie cichsze od BFG MT i podejrzewam że od innych MT też. Zresztą ja Pinina nie używam na żadne dalsze trasy niż kilkanaście kilometrów, ewentualnie 2-3 razy w roku w góry na polowanie 150 km w jedną stronę więc nawet jak będą huczały, to nie będzie to dla mnie uciążliwe.
cezare - 06-09-2014, 17:16 Temat postu: voilà
powiększenie - prawy przycisk myszy na obrazku - i .. Open Link in new window - otworzyć w link nowym oknie ..
mstrucz - 06-09-2014, 20:19
Trzeba jeszcze pamiętać że. MT mają wyższy bieżnik niż At więc obwód koła jest wyższy i nawet standardowy rozmiar może prawie obiecać.
cezare - 07-09-2014, 10:17
ja tak mało latam po na prawdę głębokim błocie że jednak wybrałem AT'ki + Łańcuchy jakby na prawdę miało być grubo .. xD w porównaniu do szosowych - oczywiście moje są słyszalne - ale ten szum nie zwiększa się wraz z prędkością jakoś znacznie. zresztą indeks prędkosci an nich to 190 km/h ))) czyli poza zasiegiem ..
shagger - 08-09-2014, 15:30
Jest epicko
|
|
|