To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero Pinin - BF Goodrich All Terrain do Pinina

Pers - 27-07-2014, 20:56
Temat postu: BF Goodrich All Terrain do Pinina
Witam zastanawiam się nad w oponami do Pinina, zależy mi na tym żeby były jak najwęższe i jak najwyższe jaki jest najlepszy pasujący rozmiar do tego typu auta nie lift'ując go? Proszę o rzetelną odpowiedź gdyż nie jest to mały wydatek. Pozdrawiam
Piotrek4 - 31-07-2014, 11:51

Z tego co można na forum pajerio wyczytać to 215/70/16, są też głosy że 225/70/16 wejdą. Też mam ochotę wsadzić wyższe opony ale wsadzę nowego typu amory do przodu i pójdę w profil 75 albo 80, może wtedy będzie wygodniej.
cezare - 12-08-2014, 13:04

żuć okiem na ten wątek bo to wszystko nie takie proste ..
http://www.pajerio.com/fo...ou-using?page=1

6 rodzajów różnych amorów robili z przodu .. czytając - ufaj jedynie opinii FORDEM'a .. i jeżeli on pisze że KTOŚ tam ma rację = ma rację. .. .

shagger - 27-08-2014, 10:35

Ja u siebie mam założone General Grabber AT w rozmiarze 215/65 R 16 i z tego co wiem taki właśnie rozmiar opon powinien być stosowany w Pininie. Jeśli dobrze pamiętam to BF Goodrich nie robi opon AT w takim rozmiarze - są trochę wyższe - profil 70 i mogą czasem obcierać. Polecam Grabbery - bardzo fajna opona.
cezare - 30-08-2014, 15:04

shagger napisał/a:
Ja u siebie mam założone General Grabber AT w rozmiarze 215/65 R 16 i z tego co wiem taki właśnie rozmiar opon powinien być stosowany w Pininie. Jeśli dobrze pamiętam to BF Goodrich nie robi opon AT w takim rozmiarze - są trochę wyższe - profil 70 i mogą czasem obcierać. Polecam Grabbery - bardzo fajna opona.

w czwartek zamówiłem General Grabber AT2 zobacyzmy jak będzie ;)

shagger - 02-09-2014, 10:27

No i jak opony? już założone?
cezare - 02-09-2014, 14:24

shagger napisał/a:
No i jak opony? już założone?

u mnie jeszcze nie - tydzień mam czekać ... ściągają z Holandii .. auto zresztą u blacharza . od dziś do jutra - wstawka w progu i uszczelnianie budy bo się leje ... mam nadzieję w czwartek swoje odebrać .. i w piątek zbieżność + zakładanie.. sobota na grzyby .. xD

Piotrek4 - 03-09-2014, 20:44

Jaki rozmiar?? Mnie coraz bardziej kusi wymienić amory i kupić oba komplety 205/80/16, jest to standardowy rozmiar dla Disco 1 a więc i cena troszkę niższa niż 215/65/16, no i Kumho Kl 71 występują w tym rozmiarze :D .
shagger - 04-09-2014, 10:39

Jeśli chodzi o KUMHO KL 71 znajomy ma w Vitarce i nie jest zadowolony. Opony ścierają się w oczach. Są przeciętne w terenie. Ja miałem w poprzednim aucie - Samuraiu - kl 78 - bardzo fajny AT-k. Niczym nie ustępował kl71. Fakt że samurai idzie w terenie dużo lepiej od vitary, ale myślę że opona też nie była bez znaczenia. No i kl71 sa głośne na asfalcie.
cezare - 04-09-2014, 11:08

Piotrek4 napisał/a:
Jaki rozmiar?? Mnie coraz bardziej kusi wymienić amory i kupić oba komplety 205/80/16, jest to standardowy rozmiar dla Disco 1 a więc i cena troszkę niższa niż 215/65/16, no i Kumho Kl 71 występują w tym rozmiarze :D .


ja standard wkładam - kiedyś myślałem że będe liftował - i się bawił w większe szersze, do puki nie trafiłem na artykuł dość fajnie i z pokorą napisany, który kończył się mniej więcej tak że po 4 latach liftowania ..eksperymentów .. kasy .. goście założyli standardowe wszystko i wykręcili ponad 30% lepszy czas na tej samej trasce.. ( przed zawodami jakimiś nie doszła im część do liftowanego zawiasu i musieli swapować na standard - to co mieli ) ... też stwierdzili że wahacza nie podniesiesz .. gruchą będziesz walił dalej .. stąd zdecydowałem się na std... dobór profilu opony też jest ważny - żeby dobrać wielkość bieżnika pod wytrzymałość półosi .. mój sąsiad nie dobrał - wsadził fajne mudy - i na przeciąganiu auta ( znów zawody ) oczywiście ukręcił półoś ;) .. no to ani ze mnie zawodnik, ani zawodowiec... dlatego dałem sobie spokój po wielu wielu dniach wertowania czytania wybierania planowania ... ... pinin bez modów potrafi uprzykrzyć życie xD..

Piotrek4 - 04-09-2014, 20:03

Ja jednak się zdecyduje na lift, kilka razy w zimie zdarzyło mi się zawisnąć i sądzę że lift ok 50 mm by się przydał (25 od opon i 25 od amortyzatorów). Wyższy profil powinien też dać większy komfort. Jak chodzi o awaryjność, to ja nie mogę narzekać, bo jedyne co mi siadło ( co prawda dopiero jakieś 25000 zrobione) to kostka od stacyjki, ale udało mi się ją reanimować i śmiga nadal.
Co do opon Kumho KL71, to oczywiście będą głośne, w końcu to MT, jednak są odczuwalnie cichsze od BFG MT i podejrzewam że od innych MT też. Zresztą ja Pinina nie używam na żadne dalsze trasy niż kilkanaście kilometrów, ewentualnie 2-3 razy w roku w góry na polowanie 150 km w jedną stronę więc nawet jak będą huczały, to nie będzie to dla mnie uciążliwe.

cezare - 06-09-2014, 17:16
Temat postu: voilà




powiększenie - prawy przycisk myszy na obrazku - i .. Open Link in new window - otworzyć w link nowym oknie ..

mstrucz - 06-09-2014, 20:19

Trzeba jeszcze pamiętać że. MT mają wyższy bieżnik niż At więc obwód koła jest wyższy i nawet standardowy rozmiar może prawie obiecać.
cezare - 07-09-2014, 10:17

ja tak mało latam po na prawdę głębokim błocie że jednak wybrałem AT'ki + Łańcuchy jakby na prawdę miało być grubo .. xD w porównaniu do szosowych - oczywiście moje są słyszalne - ale ten szum nie zwiększa się wraz z prędkością jakoś znacznie. zresztą indeks prędkosci an nich to 190 km/h :) ))) czyli poza zasiegiem ..
shagger - 08-09-2014, 15:30

Jest epicko


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group