To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - Kontrolka CE

bonkesku - 30-07-2014, 22:09
Temat postu: Kontrolka CE
Witam, jakieś pół godziny temu gdy wracałem do domu padał deszcz, w pewnym momencie zaczęło mocno lac, jechałem w tym deszczu,po jakiś 200-300m zapalila mi się kontrolka chek engine i nadal świeci.. dodam że wyjechałem lewymi kołami w wodę na ulicy,nie była to jakaś kałuża wielka .. co to może być?
plecho1 - 30-07-2014, 22:16

Aby mieć pewność co się stało trzeba sprawdzić błędy, u Ciebie jeśli auto starsze niż 2001, powinno dać się je wymrugać.
Jak to zrobić opisane masz tutaj http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
Numery usterek i opisy powinny być takie same.

bonkesku - 30-07-2014, 22:21

Dzięki. Ogólnie nie wiesz co mogło się stać? nigdy nie było problemów, nie wiem co deszcz mógł zdziałać że się teraz świeci...
plecho1 - 31-07-2014, 06:52

Być może to przez deszcz a może to zbieg okoliczności. Przyczyn może być na prawdę wiele więc najlepiej nie gdybać i nic w ciemno nie robić. Podstawą jest tu sprawdzenie błędów i bez tego bym naprawy nie zaczynał bo czasem można wymienić części niepotrzebnie niepotrzebni.
bonkesku - 31-07-2014, 08:23

właśnie też pierwsze co to postawiłem na deszcz bo auto zawsze bez problemu jeździ, sprawdzałem też czy cos się dzieje na wysokich obrotach, również bez zmian... w związku z wymrugamiem błędów mam prośbę, nigdy tego nie robiłem a w mechanice i ekektryce samochodowej jestem dopiero na samym początku zabawy.. w CJ również jest złącze 16 pin? i gdzie ono dokładnie się znajduje? dziś zajrzalem pod kokpit i co widziałem to po prawej stronie jedno czarne złącze przy samym brzegu, jak się nie mylę to miało 16 pin, o te chodzi? jest one skierowane pinami w dol w stronę pedałów
, w poradniku jest napisane że jest przodem do jazdy czyli odwrotnie z tym ze tam jest inne auto.. po lewej stronie w sumie są tylko bezpieczniki i jakieś złącza podłączone i sterowniki jak się nie mylę, 3 takie puszeczki małe.. Prosiłbym o wskazówki.. Gdy już zlokalizuje złącze to wystarczy połączyć ze sobą pin 1i 4 wl zapłon i sprawdzić kontrolke CE co wymruga i to na tyle?

robertdg - 31-07-2014, 08:34

Dokładnie tak, zlacze wygląda nastepująco
http://pinoutsguide.com/C...ag_pinout.shtml
http://connector.pinoutsg..._OBD_2_special/

bonkesku - 31-07-2014, 08:50

czyli to te zlacze?

http://naforum.zapodaj.net/3af06a556025.jpg.html

to teraz tylko kabelek odpowiedniej długości wsadzić do pinu 1 i 4 czyli je połączyć i rozumiem ze gotowe?

kontrolka zgasla podczas jazdy, nie zwróciłem dokładnie uwagi kiedy,ale wydaje mi się ze po wrzuceniu 5-go biegu i prędkości około 100km/h mimo to musze sprawdzić błędy..

eve1988 - 31-07-2014, 15:08

tak to ta kostka laczysz pin 1 z 4 przy wylaczanym zaplonie, potem przekrecasz kluczyk na zaplon.
wtedy powinna migac w pewnych cylkach jesli sa bledy, tak przynajmniej jest w carismie.
np:
jedno dlugie migniecie i jedno krotkie- blad 11
dwa dlugie migniecia i trzy krotkie - blad 23

bonkesku - 31-07-2014, 17:55

wyszło 54 i 11 jak się nie mylę, 5x długie przerwa 4 krótkie, jedno długie przerwa krótkie...i tak w kółko.. ma ktoś z was może nr błędów? są takie same jak w linku wyżej?
ludinho1 - 02-08-2014, 10:37

54-immobilaiser , 11- sonda lambda
plecho1 - 02-08-2014, 12:40

Więc pewnie sonda do wymiany ale jednak najpierw warto podejrzeć jej pracę w jakimś programie lub chociaż zmierzyć multimetrem, A jeśli chodzi o immobiliser, to warto przejrzeć wszystkie połączenia tego obwodu poczynając od pętli przy stacyjce poprzez sterownik i kończąc na ECU silnika.
Na początek jednak zdejmij klemę z akumulatora aby zresetować komputer i po jakimś czasie znowu sprawdź, jeśli coś jest nie tak, to bład na pewno powróci.

bonkesku - 03-08-2014, 19:33

dzięki, wiem ze pekniety kolektor może mieć wpływ na lambde co za tym idzie może być przez to błąd? co do immo to co może być tam nie tak? auto pali bez problemu..
eve1988 - 03-08-2014, 19:52

bonkesku napisał/a:
dzięki, wiem ze pekniety kolektor może mieć wpływ na lambde co za tym idzie może być przez to błąd? co do immo to co może być tam nie tak? auto pali bez problemu..

pekniety kolektor moze miec wplyw na odczyt spalin przez sonde gdyz to co zasysa silnik i przepala powinno sie zgadzac z tym co "wydycha". a czesc spalin ucieka peknieciem nie docierajac do lambdy.
co do immo to moze chwilowy blad zwiazany z deszczem i wilgotnoscia, odlacz aku aby zresetowac ecu i obserwuj czy znowu checka wywali.

bonkesku - 10-08-2014, 14:44

Witam po resecie ecu brak błędów i teraz pytanie, błędy już się nie pojawią ponownie po jakimś czasie?
ludinho1 - 10-08-2014, 14:48

jeśli przyczyna błędu jest usunięta to błędy nie powracają. w innym przypadku wracają jak bumerang.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group