| 
				
					| [97-04]Galant EAxA/W - Brak mocy, szarpanie (tylko po rozgrzaniu)
 
 crystal280184 - 30-07-2014, 21:12
 Temat postu: Brak mocy, szarpanie (tylko po rozgrzaniu)
 Witam
 
 Jako że auto jest w tej chwili u mechanika (problem z kolumną kierowniczą), pomyślałem że zajmę się również tym problemem. Tak jak w temacie: Na zimnym silniku jest wszystko ok, natomiast po rozgrzaniu (10-15km), coraz częściej zaczyna szarpać i brakuje mocy. Szarpie zazwyczaj na 2 i 3 biegu przy ujmowaniu gazu, podczas przyspieszania przeważnie na 3 biegu dostaje chwilowej zadyszki (2-3 sek.) i wtedy czuje że zaczyna przyspieszać. Przykład: Jadę spokojnie, zatrzymuje się na skrzyżowaniu, ruszam bardziej dynamicznie, 1 i 2 bieg normalnie, na 3 biegu chwilowa "ściana", po 2-3 sek. przyśpiesza. Jeśli chodzi o szarpanie to zazwyczaj jest to podczas ujmowania gazu lub podczas próby dynamicznego przyśpieszania (zdecydowanie częściej zdarza się to pierwsze).
 
 Samochód mam od 2 lat, nie wymieniałem w tym czasie świec i kabli (nie wiem też kiedy poprzedni właściciel je wymieniał), ale mechanik niedawno sprawdzał i mówił że są ok. Z tego co przeczytałem to raczej problem będzie w czymś innym. Aparat zapłonowy, cewka? Jak to sprawdzić i ewentualnie na co się nastawiać?
 
 Przepraszam jeśli coś źle napisałem ,ale jeśli chodzi o sprawy motoryzacyjne to nie za dużo wiem
   
 Pozdrawiam
 Tomasz87 - 30-07-2014, 22:03
 
 lepiej sprawdź dobrze zestaw cewki+przewody+fajki+świeczki - z naciskiem na cewki...
 
 To nie oferta handlowa, ale:
 jak coś, to mam dobry, używany zestaw kabli + świece + fajki - wymieniłem, bo też nie od razu trafiłem, że to cewka mi szwankowała... kilkadziesiąt tkm, można nim jeszcze przetrzaskać... PW jak coś.
 blazejjjj - 11-08-2014, 23:29
 
 Witam,
 podepnę się, bo mam podobnie z tą różnicą, że żeby zaczęło szarpać to muszę przejechać ok 100km i naprawde dobrze rozgrzać auto.
 
 Dokładnie wygląda to tak, że jadę normalnie i po dłuższym odcinku (ok. 100km) auto zaczyna szarpać zaczynając. Zazwyczaj szarpie powyżej 3k obrotów i jak już zacznie przerywać to robi to idealnie równo np. 3.9k obrotów i sobie idealnie przerywa.
 
 Jak wystygnie to jest wszystko ok i mozna jechać kolejne 50-100km
 
 Jakieś pomysły? Ojciec mówi, że cewka właśnie, ale jak to sprawdzić?
 
 Pozdrawiam
 Tomasz87 - 12-08-2014, 06:56
 
 
  	  | blazejjjj napisał/a: |  	  | Ojciec mówi, że cewka właśnie, ale jak to sprawdzić? | 
 
 fakt, że 100% sprawdzenie nie jest proste: http://autokult.pl/2012/0...wac-jej-usterke
 
 Często jest tak, że problemy z elektryką nasilają się w wilgotne dni...
 arturj123 - 12-08-2014, 19:09
 
 Do wymiany świece/fajki fajkocewek (lub całe cewki) + przewody WN
 LPG czy tylko benzyna?
 
 |  | 
 |  |