To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Brak mocy, szarpanie (tylko po rozgrzaniu)

crystal280184 - 30-07-2014, 22:12
Temat postu: Brak mocy, szarpanie (tylko po rozgrzaniu)
Witam

Jako że auto jest w tej chwili u mechanika (problem z kolumną kierowniczą), pomyślałem że zajmę się również tym problemem. Tak jak w temacie: Na zimnym silniku jest wszystko ok, natomiast po rozgrzaniu (10-15km), coraz częściej zaczyna szarpać i brakuje mocy. Szarpie zazwyczaj na 2 i 3 biegu przy ujmowaniu gazu, podczas przyspieszania przeważnie na 3 biegu dostaje chwilowej zadyszki (2-3 sek.) i wtedy czuje że zaczyna przyspieszać. Przykład: Jadę spokojnie, zatrzymuje się na skrzyżowaniu, ruszam bardziej dynamicznie, 1 i 2 bieg normalnie, na 3 biegu chwilowa "ściana", po 2-3 sek. przyśpiesza. Jeśli chodzi o szarpanie to zazwyczaj jest to podczas ujmowania gazu lub podczas próby dynamicznego przyśpieszania (zdecydowanie częściej zdarza się to pierwsze).

Samochód mam od 2 lat, nie wymieniałem w tym czasie świec i kabli (nie wiem też kiedy poprzedni właściciel je wymieniał), ale mechanik niedawno sprawdzał i mówił że są ok. Z tego co przeczytałem to raczej problem będzie w czymś innym. Aparat zapłonowy, cewka? Jak to sprawdzić i ewentualnie na co się nastawiać?

Przepraszam jeśli coś źle napisałem ,ale jeśli chodzi o sprawy motoryzacyjne to nie za dużo wiem :)

Pozdrawiam

Tomasz87 - 30-07-2014, 23:03

lepiej sprawdź dobrze zestaw cewki+przewody+fajki+świeczki - z naciskiem na cewki...

To nie oferta handlowa, ale:
jak coś, to mam dobry, używany zestaw kabli + świece + fajki - wymieniłem, bo też nie od razu trafiłem, że to cewka mi szwankowała... kilkadziesiąt tkm, można nim jeszcze przetrzaskać... PW jak coś.

blazejjjj - 12-08-2014, 00:29

Witam,
podepnę się, bo mam podobnie z tą różnicą, że żeby zaczęło szarpać to muszę przejechać ok 100km i naprawde dobrze rozgrzać auto.

Dokładnie wygląda to tak, że jadę normalnie i po dłuższym odcinku (ok. 100km) auto zaczyna szarpać zaczynając. Zazwyczaj szarpie powyżej 3k obrotów i jak już zacznie przerywać to robi to idealnie równo np. 3.9k obrotów i sobie idealnie przerywa.

Jak wystygnie to jest wszystko ok i mozna jechać kolejne 50-100km

Jakieś pomysły? Ojciec mówi, że cewka właśnie, ale jak to sprawdzić?

Pozdrawiam

Tomasz87 - 12-08-2014, 07:56

blazejjjj napisał/a:
Ojciec mówi, że cewka właśnie, ale jak to sprawdzić?


fakt, że 100% sprawdzenie nie jest proste: http://autokult.pl/2012/0...wac-jej-usterke

Często jest tak, że problemy z elektryką nasilają się w wilgotne dni...

arturj123 - 12-08-2014, 20:09

Do wymiany świece/fajki fajkocewek (lub całe cewki) + przewody WN
LPG czy tylko benzyna?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group