To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

LPG - Nowa instalacja STAG i duże spalanie LPG

RaWil - 31-07-2014, 07:20
Temat postu: Nowa instalacja STAG i duże spalanie LPG
Witam. Dałem założyć gaz. No jestem trochę niezadowolony. Instalację wybrałem sam. STAG 300 isa2, reduktor shark 1500, wtryskiwacze hana czerwone. Założyli mi to w warsztacie i wystroili. Mapa ładnie sie pokrywa z mapą benzyny, mnożnik ok. 1.
Auto w trasie przy spokojnej jeździe pali mi 8l/100 na gazie nie udało mi się zejść poniżej 13l/100. Wczoraj sprawdziłem jazde po mieście i wyszło 16l gazu.
Gaziarz powiercił mi kolektor dolotowy, wydaje mi się że za wysoko, jakieś 5cm od dołu kolektora.
Jak przełancza się na gaz to czuć szarpnięcia. Potem jest ok. Auto na gazie jest wyraźnie słabsze.

Gdzie szukać przyczyny dużego spalania?

adt81 - 31-07-2014, 10:40

Ale wiercił w tym górnym kolektorze czy w dolnym tym przykręconym bezpośrednio do głowicy ?
RaWil - 31-07-2014, 10:48

Wiercił w górnym. Na oko odległość do wryskiwaczy benzyny to 10cm. Myśle że to stanowi problem. Na internecie widze że wiercom w galancie w tym dolnym kolektorze ssącym przy wtryskach benzyny i chyba tak powinno być.

Ps. czy kolektory ssące, te górne we wszystkich rocznikach były takie same? Bo nie mogę znaleść na allegro takiego jak mój dokładnie a nie wiem czy są zamienne.

adt81 - 31-07-2014, 11:45

Powinien był zrobić w dolnym bo w górnym to znacznie za daleko - im bliżej benzynowych tym lepiej. Jeśli chodzi o zamienność kolektorów to z tego co wiem niczym się nie różniły.
RaWil - 31-07-2014, 11:52

Czyli złe miejsce wiercenia ma wpływ na spalanie i osiągi?
adt81 - 31-07-2014, 12:09

Pewnie tak bo wtryskom lpg przez to prawdopodobnie zwiększają się czasy a powinny być możliwe najbardziej zbliżone do benzynowych. Trzeba by jeszcze zobaczyć jakie jest ciśnienie i czasy wtrysków po podłączeniu sterownika pod komputer. Może się wypowie w temacie jeszcze ktoś kto się zna na instalacjach lpg ale z tego co wiem długość przewodów i miejsce montażu wtryskiwaczy ma spore znaczenie.
RaWil - 31-07-2014, 19:18

ciśnienie z tego co pamiętam ponad 1,3. czasy wtrysków gazu prawie 4. Mnożnik ok 1.
karolgt - 01-08-2014, 01:38

Najlepiej zapytać na Forum LPG
wrzuć zdjęcia spod maski, opisz możliwie najwięcej, znajdzie się ktoś kto po 10 sek znajdzie błąd :)

Łysy88 - 01-08-2014, 02:54

adt81 napisał/a:
Pewnie tak bo wtryskom lpg przez to prawdopodobnie zwiększają się czasy a powinny być możliwe najbardziej zbliżone do benzynowych. Trzeba by jeszcze zobaczyć jakie jest ciśnienie i czasy wtrysków po podłączeniu sterownika pod komputer. Może się wypowie w temacie jeszcze ktoś kto się zna na instalacjach lpg ale z tego co wiem długość przewodów i miejsce montażu wtryskiwaczy ma spore znaczenie.



Nie jestem specjalistą ale masz racje. Czas reakcji jest krótszy jeśli gaz ma "z wiatrem". powinno się nawiercać kolektor najbliżej wtryskiwaczy benzynowych oraz w możliwie jak najbardziej zbliżonym kątem. Co do długości wężyków to też ma znaczenie, ale podobno zbyt krótkie też nie są dobre. Z tego co kiedyś wyczytałem to 5-7 cm są optymalne. Jednak ważniejsze jest od długości ich równe długości.

U mnie każdy wtrysk był inaczej nawiercony, jeden nawet trochę "pod wiatr" dlatego nigdy nie dało się ustawić tego optymalnie. Specom nie chciało się ściągać kolektora i tak jak podeszli wiertarką tak zrobili. Miałem zmienić kolektor i poprawić to ale nie zdążyłem...

[ Dodano: 01-08-2014, 02:58 ]
RaWil napisał/a:
ciśnienie z tego co pamiętam ponad 1,3. czasy wtrysków gazu prawie 4. Mnożnik ok 1.



Mnożnik ma maleć do 1, na całej długości nie powinien być 1 (nie twierdzę że tak jest ale staram się to przedstawić na skrajnym przykładzie). Czasem lepiej jest obniżyć ciśnienie i tym samym podnieść mnożnik. Utarło się że mnożnik ma być 1,2-1 co jest nie do końca prawdą, mnożnik ma bodajże nie przekroczyć 1,6 albo 1,7 a wszystko między tą wartością a 1 jest poprawne, gorzej jest jak mnożnik spada poniżej 1.

A i tak najdokładniejsze strojenie jest na hamowni z AFR, czasem dobrze jest zapłacić, wystroić samochód w całym zakresie obrotowym i obciążenia i mieć spokój - jeden warunek, instalacja musi być założona wg sztuki na odpowiednich komponentach, to inaczej to wywalanie kasy w błoto.

cobretti - 07-02-2015, 12:37

RaWil napisał/a:
Wiercił w górnym. Na oko odległość do wryskiwaczy benzyny to 10cm. Myśle że to stanowi problem. Na internecie widze że wiercom w galancie w tym dolnym kolektorze ssącym przy wtryskach benzyny i chyba tak powinno być.

Ps. czy kolektory ssące, te górne we wszystkich rocznikach były takie same? Bo nie mogę znaleść na allegro takiego jak mój dokładnie a nie wiem czy są zamienne.


Kolego przecież to nie Twój problem szukać dolot, majster spartolił niech on teraz szuka, a jeśli chodzi o niejsca nawiertek to swego czasu widziałem takie dystanse pod wtryski benzynowe ale to chyba pod Boscha.

plecho1 - 07-02-2015, 20:30

Niektórzy twierdzą, że takie podstawki pod wtryski benzynowe powodują problemy w pracy silnika na benzynie więc chyba jednak lepiej wykonać nawierty jak najbliżej wtrysków benzynowych i zastosować wężyki łączące nawierty z wtryskami nie dłuższe jak 10cm i oczywiście wszystkie jednakowej długości.
cobretti - 07-02-2015, 23:23

plecho1 napisał/a:
Niektórzy twierdzą, że takie podstawki pod wtryski benzynowe powodują problemy w pracy silnika na benzynie więc chyba jednak lepiej wykonać nawierty jak najbliżej wtrysków benzynowych i zastosować wężyki łączące nawierty z wtryskami nie dłuższe jak 10cm i oczywiście wszystkie jednakowej długości.


Zapewne kolego masz rację, po zagazowaniu magdaleny przestałem śledzić temat podkładek ponieważ pod nasze bryczki z kraju kwitnącej wiśni i tak nie było.

Pozdrawiam :D

karolgt - 07-02-2015, 23:38

plecho1 napisał/a:
Niektórzy twierdzą, że takie podstawki pod wtryski benzynowe powodują problemy w pracy silnika na benzynie więc chyba jednak lepiej wykonać nawierty jak najbliżej wtrysków benzynowych i zastosować wężyki łączące nawierty z wtryskami nie dłuższe jak 10cm i oczywiście wszystkie jednakowej długości.


coś w tym chyba jest
takie podkładki powodują że zmienia się ciśnienie w komorze spalania i sam wtrysk benzynowy zostaje lekko odsunięty więc ma to prawo wpływać na pracę na benzynie.

cytat z innego forum: "ponieważ ich zamontowanie podnosi listwę wtryskową benzyny o około 15 mm." - tutaj chodziło o podkładki pod wtryski Bosch.

Marcino - 09-02-2015, 09:11

wiele osób ma nawiercony górny kolektpor i jest ok. U mnie spalanie w trasie około 9l jest osiągalne.
i9i - 09-02-2015, 22:30

Męcz fachmana. Moja dwulitrówka paliła 14-16 (nieważne miasto czy trasa) waliło gazem na kilometr, jeździłem do tych co zakładali i nic nie znaleźli. Po kilku podejściach z kompem i przeczytaniu instrukcji od staga zabawiłem się wtryskami gazu i wyczaiłem, że jeden jest całkiem zdechły, a na ostatnim szarpie jak Reksio szynkę. Wymieniłem listwę i spalanie spadło do 10 litrów po autobanie przy prędkościach 110-120 i 9 litrów przy landówkach. Także duś, duś, duś. Grube tysie zgarnął niech szuka przyczyny. Aha, dwulitrówki palą więcej.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group