To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - Problem z wiatrakami chlodnicy

matix8512 - 02-08-2014, 12:07
Temat postu: Problem z wiatrakami chlodnicy
Witam mam problem ze swoim Coltem V 1.6 1999r poniewaz nie wlaczaja sie wentylatory od chlodnicy a samochod prawie sie gotuje 3-4 kreski od czerwonego pola. Co moze byc nie tak dodam ze wentylatory podpiete na krotko do akumulatora dzialaja?
apg2312 - 02-08-2014, 12:23

Termostat. Czy jakiś inny czujnik temperatury. Przekaźnik lub bezpiecznik.
Po kolei trzeba sprawdzać.

matix8512 - 02-08-2014, 12:26

Czujnik temperatury jest sprawny poniewaz temperature pokazuje na desce dobrze w sklepie powiedzieli mi ze moze to byc wlacznik termiczny ktory znajduje sie w chlodnicy ale problem jest w tym ze nie moge go wymienic bo nie wiem gdzie on jest moze masz jakas fotke na ktorej on jest?
plecho1 - 02-08-2014, 12:34

U ciebie nie ma tego włacxnika termicznego tylko są dwa czujniki temperatury. Jeden jednopinowy jest od wskaźnika w liczniku a drugi dwupinowy podaje sygnał dla kompa silnika który w odpowiednim momencie załącza wentylator na chłodnicy. Na początek sprawdź przekaźnik i bezpiecznik a następnie wymrugaj błędy bo uszkodzony ten dwupinowy powinien wywalić błąd. Możesz też go zmierzyć multimetrem.
Jak sprawdzić błędy i ten czujnik masz opisane w tym temacie na pierwszej stronie http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981

matix8512 - 02-08-2014, 13:17

Juz dzialaja wentylatory na chlodnicy bezpiecznik byl winowajca ale problem pozostal samochod nadal sie grzeje moim zdaniem teraz to wina termostatu wie ktos gdzie on sie znajduje i czy dam rade sam go wymienic jesli ktos ma fotke na ktorej jest on zaznaczony to bardzo prosilbym o wstawienie.
plecho1 - 02-08-2014, 17:17

Gruba górna rura od chłodnicy na silniku jest założona na obudowę termostatu. Zdejmujesz z tej obudowy te grubą rurę i odkręcasz pewnie dwie śruby trzymające obudowę w której siedzi termostat.
apg2312 - 02-08-2014, 18:51

Termostat sprawdzisz bez odkręcania - trzeba zagrzać silnik, i sprawdzić, czy w miarę rozgrzewania obie rury, górna i dolna, idące do chłodnicy robią się gorące.
A masz w ogóle prawidłową ilość cieczy chłodzącej ? Bo wiesz, napisałeś
matix8512 napisał/a:
a samochod prawie sie gotuje 3-4 kreski od czerwonego pola.

Mogło sporo wyparować lub uciec przez zbiornik wyrównawczy (czy jak to się tam nazywa)

Cytat:
Na zimnym silniku sprawdz czy jest pelny układ chlodzenia. Jeśli nie - uzupełnić poziom do maxa. Odpalamy silnik i obserwujemy co się dzieje. Sprawdzamy ręką jaką temp ma wąż górny na chłodnicy - a jaką dolny równocześnie kontrolując jaką temperaturę pokazuje wskażnik. Jeśli na wskażniku temperatura zaczyna dochodzić do wartości 100 stopni C dodać troszkę gazu - na około 2-3 sekundy i sprawdzić temperaturę (ostrożnie!!) na dolnym wężu. Jeśli jest zimny -- ewidentnie jest to wina termostatu.

http://mitsubishi.auto.co...ic.php?t=130373

eve1988 - 02-08-2014, 18:54

ja bardziej obstawial bym zapchana chlodnice. a tu trzeba by zdjac dolna rure od chlodnicy i zobaczyc co z niej wyplywa.
matix8512 - 03-08-2014, 16:39

Witam ponownie dzisiaj sprawdzalem czy dziala termostat wiec rozgrzalem samochod wskazowka temperatury byla na 3/4 skali oba wiatraki sie zalaczyly gorna rura od chlodnicy idaca do silnika goraca ze nie da rady dotknac a dolna chlodna spokojnie mozna trzymac caly czas i teraz nie wiem czy ten termostat jest dobry czy nie??
apg2312 - 03-08-2014, 16:46

IMHO termostat do wymiany.
Możesz przy okazji spuścić cały płyn chłodzący i przepłukać cały układ. No i oczywiście zalać nowym płynem chłodniczym.

eve1988 - 03-08-2014, 19:28

oj chyba raczej chlodnica zapchana, wyglada tak jak by nie bylo obiegu w niej.
termostatu narazie nie ruszaj, on otwiera obieg plynu na chlodnice, a z tego co piszesz wynika ze gorna rura goraca czyli termostat otwarty a dolna zimna, wiec w chlodnicy jest jakis zator.
jak wczesniej pisalem zdejmij dolny przewod z chlodnicy i zobacz czy nie bedzie jakies bloto wyplywac.

apg2312 - 03-08-2014, 21:01

eve1988 napisał/a:
oj chyba raczej chlodnica zapchana, wyglada tak jak by nie bylo obiegu w niej.

Wiesz, widziałem już dużo aut, i w różnym stanie, ale jeszcze nie widziałem samochodu, do którego ktoś dosypał do płynu chłodzącego ze 3 kg betonu, piachu i żwiru, i pozostawił na kilka dni. Bo nie ma innej możliwości, żeby zapchać całkowicie chłodnicę. Nie wiem, czy wiesz, ale układ chłodzący silnika pracuje pod dość dużym ciśnieniem wytwarzanym przez pompę wody. Więc każdy osad po prostu zostałby przepchany i rozprowadzony po całym obiegu - no chyba, że to będzie beton, jak pisałem wcześniej :P
Ale jeśli ktoś leje płyn chłodzący, a ewentualne ubytki uzupełnia wodą demineralizowaną a nie zwykłą kranówą, to skąd niby miałby wziąć się jakiś osad w ilości wystarczającej do zapchania chłodnicy ?

plecho1 - 03-08-2014, 22:03

Mi też wydaje się że to jednak termostat, wyjmij go na próbę i się przekonasz.
eve1988 - 04-08-2014, 07:42

apg2312, ja tez pare aut widzialem.
takie rzeczy jak zapchana chlodnica sie zdarzaja, chociazby z powodu osadow z wnetrza silnika. tym bardziej gdy auto ma jakies 15 lat to moze sie tego troche nazbierac, szczegolnie gdy plyn jest rzadko wymieniany.
a dlaczego akurat najczesciej zapycha sie chlodnica lub nagrzewnica? bo tam jest najmniejsza srednica przeplywu i w tych kanalikach w chlodnicy najczesciej zbiera sie osad.
ale zobaczymy czyja wersja jest prawdziwa, gdy autor wymontuje termostat.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group