Pajero I - [2.5 TD] czujnik wody
zloty115i - 03-08-2014, 22:25 Temat postu: [2.5 TD] czujnik wody witam panowie postanowilem tutaj zwrocic sie o pomoc , nie wiem czy moderator nie wyrzuci mnie z tego działu gdyz moje pytania beda dotyczyly gallopera ale, w dziale z galloperem jakos cicho i nikt się dawno tam nie logował, w sumie to mozna było by mnie tu przygarnąc jako kopia pajero chyba 2. Panowie od jakiegoś czasu mam coraz wiecej problemow z autem, moi mechanicy nie do konca ogarniaja temat dlatego sam i przy waszej pomocy chciałbym choc troche zgłebic wiedze na temat tego auta. Od paru tygodni sledze interesujace mnie tematy na forum i musze przyznac, ze sporo sie juz dowiedziałem ,ale bez waszego wsparcia mój galloper może nie doczekać do nastepnego roku
mam problem z zapalaniem i na zimnym i na ciepłym, mechanik wymienił jakiś zawór w pompie wtryskowej , wygląda to jak śruba z dziurkami, wkręcana poziomo, podobno jest odpowiedzialny za ciśnienie,Po tym zabiegu zapalanie wcale sie nie polepszyło, ale samochód był jakby żwawszy, szybciej reagował na gaz ale i bardziej kopcił przy przyspieszaniu a wkomorze silnika miałem wrażenie że jest za wysoka temp- inny zapach jak zwykle. predkosc max to 100 km/h a było 120Na drugi dzień sytuacja sie odwróciła , auto straciło na mocy, podczas przyspieszania auto stoi w miejscu ,w srodku zapach spalin, pod maską coś stuka jak daje gazu, mam wrażenie że dostaje za duzo paliwa, dopiero jak odłaczylem czujnik temp płynu ten dwupinowy to mogłem w miarę jechać , filtry powietrza, paliwa wymienione , swiece nowe, może ma na to wpływ ciśnienie bo egr nie działa brak podcisnienia ale jest zamkniety - sprawdziłem, turbina też jakby jej nie było ale podobno jest dobra tylko gdzie ta moc. Odnośnie odpalania ( tydzień mi to zajęlo )to się okazało,że lapie lewe powietrze z zasilania od baku( test bańki) ktos może powiedziec ,że przyczyną tych problemów jest zapowietrzanie ale jeżdziłem z bańka i brak poprawy bo tez musze miec wypiety czujnik temp zeby jechac. Panowie o co tu chodzi ?
milo - 04-08-2014, 15:08
Czujnik temperatury i nie tylko odpowiada za dawkę paliwa w czujniku powinna zmieniać się rezystancja jak zimny jest więcej kiloom jak gorący mniej najprościej zmierz na zimnym ile masz i na gorącym
Przy 20 st C 3,3 kohm
Przy 80 st C 0,3 kohm
zloty115i napisał/a: | sprawdziłem, turbina też jakby jej nie było ale podobno jest dobra tylko gdzie ta moc. |
Jak zmierzysz manometrem będziesz wiedział czy jest dobra i jakie ciśnienie wytwarza powinno być 0.8 bara
zloty115i napisał/a: | okazało,że lapie lewe powietrze z zasilania od baku |
Może łapać lewe powietrze na uszczelnieniu pompy
Warto jest sprawdzić prawidłowe ustawienie pompy wtryskowej
Pozycja wału 9 st za górnym martwym punktem tłoka
Pozycja pompy 1,00 mm
zloty115i - 04-08-2014, 16:57
powoli zaczyna się coś klarować a mianowicie;;
1-- nie miałem podcisnienia w wężyku do egr, okazało się,że są zamienione wtyczki w elektrozaworze,teraz idzie już podciśnienie do egr ale przy dodaniu gazu coś wali w okolicy rozrządu przy tej pokrywie,może to jest to,że się oczyszcza ten zawór i skąd takie objawy??, ale na razie odciąłem egr blokująć wężyk podciśnienia
2 -- poprawcie mnie jesli się mylę od turbiny idzie nadciśnienie do elektrozaworu a niego następny wężyk do pompy wtryskowej , czyli przy zwiększaniu ciśnienia w turbinie zwię ksza sie dopływ paliwa w pompie ?
3--do tej gruszki chyba to zawór wastergate idzie jeden wąż z turbiny z nadciśnieniem, czy po zwiększeniu obrotów silnika ten pręt powinien opuszczać się w dół?na tej puszcze niżej mam drugi jakby wolny króciec na wąż , czy tam coś powinno być założone???
4-- a teraz najlepsze ,,, chciałem ustawić ssanie i nieświadomie kręciłem przy siłowniku woskowym tym z dwoma doprowadzeniami wody, podejrzewam teraz ,że przestawiłem kąt wtrysku, tak ?????????
milo - 04-08-2014, 19:23
zloty115i napisał/a: | może to jest to,że się oczyszcza ten zawór i skąd takie objawy?? |
Wątpię
zloty115i napisał/a: | czyli przy zwiększaniu ciśnienia w turbinie zwię ksza sie dopływ paliwa w pompie ? |
Bardziej dawka paliwa
zloty115i napisał/a: | czy po zwiększeniu obrotów silnika ten pręt powinien opuszczać się w dół? |
Jak wieksze cisnienie turbiny pręt powinien sie wysuwać i otwierać zawór upustowy żeby cisnienie było w normie
zloty115i napisał/a: | a teraz najlepsze ,,, chciałem ustawić ssanie i nieświadomie kręciłem przy siłowniku woskowym tym z dwoma doprowadzeniami wody, podejrzewam teraz ,że przestawiłem kąt wtrysku, tak ????????? |
Tak to jest ważne przy zapalaniu na zimnym i pózniej jak sie rozgrzewa trzpień wysuwa sie i przestawia kat wtrysku
zloty115i - 04-08-2014, 21:00
czyli jest bardzo duże prawdopodobieństwo,że te niektóre problemy co mam z autem ( brak mocy i kopcenie )tj, ta sruba przestawiona w siłowniku woskowym i od tego trzeba zacząć dalsze naprawy?
czy pompiarz musi wyciągać całą pompę żeby jeszcze raz ustawić odpowiednio tą śrubę od siłownika ?
jawaldek - 05-08-2014, 13:45
milo napisał/a: | Czujnik temperatury i nie tylko odpowiada za dawkę paliwa w czujniku powinna zmieniać się rezystancja jak zimny jest więcej kiloom jak gorący mniej najprościej zmierz na zimnym ile masz i na gorącym
Przy 20 st C 3,3 kohm
Przy 80 st C 0,3 kohm
zloty115i napisał/a: | sprawdziłem, turbina też jakby jej nie było ale podobno jest dobra tylko gdzie ta moc. |
Jak zmierzysz manometrem będziesz wiedział czy jest dobra i jakie ciśnienie wytwarza powinno być 0.8 bara
zloty115i napisał/a: | okazało,że lapie lewe powietrze z zasilania od baku |
Może łapać lewe powietrze na uszczelnieniu pompy
Warto jest sprawdzić prawidłowe ustawienie pompy wtryskowej
Pozycja wału 9 st za górnym martwym punktem tłoka
Pozycja pompy 1,00 mm |
Ciekawą sprawę opisałeś czy w 2,8 jest podobnie ?? Możesz jakieś schematy, zdjęcia załączyć ??
milo - 05-08-2014, 14:57
jawaldek napisał/a: | Ciekawą sprawę opisałeś |
Co Cie interesuje ?
jawaldek - 05-08-2014, 15:30
milo napisał/a: | Co Cie interesuje ? | Przy 3tyś obrotów max prędkość pod górkę to 50-60 km. Zresztą cały czas chodzi na wysokich obrotach tzn zmienia biegi, bo w automacie, w przedziale 3-4 tys obrotów wcześniej w przedziale 2-3tyś spalanie zwiększyło się o jakieś 2-3 litry na 100-kę. Raz potrafi spalić 13 na 100 (nazwijmy że w normie) innym razem prawie po tej samej trasie 17
milo - 05-08-2014, 19:27
Może to być związane z sterownikiem skrzyni wiadomo jak przy wyższych obrotach zmienia biegi to spalanie wzrasta
jawaldek - 06-08-2014, 11:25
milo napisał/a: | Może to być związane z sterownikiem skrzyni wiadomo jak przy wyższych obrotach zmienia biegi to spalanie wzrasta |
Wielkie dzięki pomagajkę może kliknąć założyciel tematu.Być może pomogło by resetowanie sterownika ale , no właśnie ale :/ Resetowałem (??) po przez zdjęcie klem z akumulatora, kiedyś to pomagało. Znasz jakiś inny sposób na reset sterownika ?? a może symbol tej czarodziejskiego pudełeczka
Robię niestety OT ->> admini wybaczcie
|
|
|