To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - [MSS 1.3] Brak iskry - nie odpala.

matmedia - 05-08-2014, 12:50
Temat postu: [MSS 1.3] Brak iskry - nie odpala.
Witam wszystkich, potrzebuję pilnie pomocy. Samochód kręci, niestety nie odpala. Mechanicy stwierdzili, że brak jest iskry, niestety mają problem żeby ustalić co jest przyczyną. Proszę o podpowiedzi. Pozdrawiam.
eve1988 - 05-08-2014, 13:16

pewnie aparat zapłonowy wyzionął ducha ;)
matmedia - 05-08-2014, 17:34

Dzięki za odpowiedź. Jest jakiś sposób żeby sprawdzić ten aparat zapłonowy np. miernikiem?
robertdg - 05-08-2014, 20:46

W Manualu 16.pdf od strony 38 jest wszystko napisane http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3453
matmedia - 06-08-2014, 15:20

Aparat zapłonowy podobno był uszkodzony, został wymieniony. Iskra już jest, ale z jakiegoś powodu nie dostaje paliwa. Pompa jest sprawna, pompuje paliwo. Czy wiadomo Wam coś na temat, aby często z aparatem zapłonowym siadało sterowanie/komputer?? (taką informację dostałem od mechaniora).
eve1988 - 06-08-2014, 16:02

sprawdz czy wtryskiwacze dzialaja, najlepiej miernikiem, a takze filtr paliwa i jakie cisnienie daje pompa paliwa.
check sie swieci?

matmedia - 06-08-2014, 17:14

Check engine nie swieci, mechanik mowi, ze pompa podaje paliwo do wtryskiwaczy. Kazal wymienić aparat zapłonowy ponieważ nie było iskry. Po wymianie aparatu zapłonowego iskra niby jest, ale nadal nie odpala. Dziś dostałem informację, że dodatkowo problem jest ze sterowaniem i stąd te problemy. Jutro ma podjechać elektronik, który za 150 zlotówek coś z tym zrobi. Ja natomiast mam wrażenie, że trochę się motają. Pozdrawiam.
eve1988 - 06-08-2014, 18:07

aha... wtryskiwacze sterowane sa przez ecu masą, na jednym przewodzie od wtryskiwacza powinien byc staly plus(12v) a na drugim powinna byc "pulsacyjna" masa w momencie pracy silnika.
odepnij wtyczke z wtryskiwacza a we wtyczke podlacz np. diode lub zarowke 12 v, jesli w momencie krecenia rozrosznikiem zarowka bedzie mrygac to wszystko jest ok.
jesli nie to cos jest nie tak z ecu.

matmedia - 07-08-2014, 13:01

Walnięty jest ecu. Podobno trzeba kupic kompa razem z immobiliserem i kluczykiem, ponieważ sam komputer nie będzie działał z pozostałymi elementami. Teraz mam pytanie czy tak rzeczywiście jest, a jeśli tak to gdzie można taki zestaw kupić?

[ Dodano: 07-08-2014, 14:07 ]
Może jeszcze inaczej zapytam, czy mozna wymienic sam komputer jesli ma takie same numery (MD354341) czy trzeba wymieniać razem z immobilizerem i kluczykami?

eve1988 - 07-08-2014, 18:47

jesli numery sa takie same to nie musi byc wymieniany caly komplet, gdy sa rozne to i owszem.
szukaj na allegro, olx, itp ewentualnie po szrotach.

plecho1 - 07-08-2014, 22:03

Że nie trzeba wymieniać kompletu, to nie był bym taki pewien. Np. w Carismie po 1997r. ECU jest powiązane ze sterownikiem immobilisera i w tym przypadku trzeba wymieniać cały komplet.
matmedia - 07-08-2014, 22:48

Mój MSS to 99r. Nie mam pojęcia co z tym fantem zrobić, czy kupować ecu z immobilizerem czy sam ecu.
plecho1 - 07-08-2014, 22:52

Ja bym jednak nie ryzykował bez immobilisera no chyba, że ktoś to na pewno potwierdzi.
matmedia - 08-08-2014, 15:20

Mechanik, który to robi też twierdzi, że musi być zestaw ecu+immobiliser+kluczyk. Oprócz tego dowiedziałem się, że są dwie różne wersje dla MSS 1.3; jedna wersja była z aparatem zapłonowym, a druga z cewkami.
eve1988 - 08-08-2014, 20:52

ja znowu czytalem ze mniej wiecej od tego rocznika wprowadzono odlaczenie wtryskow przez immo.
z tego co wiem (glownie z forum) mozna wymienic samego kompa bez immo jesli numer na kompie bedzie identyczny jak w starym ecu.

gdzie 2 Polakow tam 3 zdania :D

fajkocewki w 1.3? nie slyszalem o tym, musialby to jakis wlasciciel 1.3 zweryfikowac.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group