To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Techniczne - "Piszcząca" skrzynia biegów

ciekawski - 12-08-2014, 20:01
Temat postu: "Piszcząca" skrzynia biegów
Witam wszystkich ponownie.
Moj xsa :) ma juz 10k i zauważyłem niestety ze "piszczy" coś przy drążku jak zmieniam biegi. Nie mam ciężkiej ręki wiec troche mnie to zastanawia co tam jest grane. Czy ktos miał taki defekt?
Pozdrawiam

alfredo - 13-08-2014, 12:07

mam i ja

Od niedawna słychać. Pomyślałem że to od tych afrykańskich upałów, ale teraz chłodniej a 'piszczy'. Póki co tylko przy zmianie z 3 na 4. Chciałem zajrzeć pod lewarek i posmarować czymś, ale nie wiem jak się do środka dobrać, żeby nie połamać tej ślicznej obwódki trzymającej tę imitację (?) skóry... ;)

wszelkie sugestie mile widziane

ps
Wydaje mi się, że przebieg nie ma znaczenia, mój ma 70k a piszczy od 2 tyg. (kilkaset km). Niestety moje auto już po gwarancji, inaczej bym zgłosił do ASO.

tonyhc - 19-08-2014, 21:42

Mój też piszczy... masakra...
dariopa - 28-09-2014, 20:31

Witam, mój Misio też piszczał jak zmieniałem biegi na 2 lub 4 . Mam go od lutego myślę sobie no ładne jaja już coś się psuje. Edit by Jackie . Rozebrałem osłony przy drążku i ruszam i słucham, myślałem że przy samym drążku sucho tam jak na pustyni posmarowałem towotem i trochę lepiej ale nie do końca dalej skrzypi ,wziąłem latarkę i szukam jak skrzypi to muszą być gdzieś jakieś ślady tarcia i znalazłem !!!! Posmarujcie poziomy drążek (lewy)który wchodzi do osłonki plastikowej czarnej na dole jak ruszacie lewarkiem, (prawy też posmarowałem) . Skrzypienie znikło i jest cichutko . Pozdrawiam.
Jackie - 29-09-2014, 08:34

dariopa, przypominam, że bluzg wykropkowany nadal nim jest. Ostrzeżenia nie będzie z uwagi na mały staż na forum ale zasady polecam wdzięcznej uwadze.
Pozdrawiam

tonyhc - 29-09-2014, 17:59

a jak ściągnąć tę osłonę lewarka skrzyni biegów, żeby jej nie uszkodzić?
dariopa - 29-09-2014, 20:10

Do admin Jackie , przepraszam za moje słownictwo trochę mnie poniosło więcej grzechu nie popełnię .
Aby ściągnąć osłonkę (górną przy lewarku czarną) najpierw chwyć dobrze w palce osłonę przy hamulcu ręcznym(jest to inna osłona robisz to tylko po to aby mieć lepiej podejśc do osłonki górnej) i energicznie poderwij do góry na jakieś 2 cm , możesz też podłożyć jak masz plastikowe łyżki albo twardy nóż na szmatce ja wyciągam ręcznie. Nic się nie bój osłonka jest na zatrzaskach.Jak ją troszkę uniesiesz (2cm) to zluzuje się lekko osłonka przy lewarku ta co na niej jest przełącznik 4/4 jak go masz (ja nie mam) ta osłonka kończy się za zapalniczką jest dość dobrze spasowana ale nic się nie bój ona też jest na zaczepach. Równomiernie ją poderwij od rączki hamulca potem w środku i na wysokości zapalniczki . Następnie odkręć 4 śruby osłony ozdobnej , odkręć gałkę biegów będziesz miał białą osłonkę z osłoną lewarka , z lewej i prawej strony są zaczepy musisz je popchać do środka bo tam są ząbki i je urwiesz. Delikatnie popychasz do środka i podważasz raz jedną a potem drugą stronę.Od strony zapalniczki i hamulca chyba są zatrzaski nie pamiętam już najważniejsze są zaczepy! Jak ją ściągniesz :shock: cudo techniki .Pędzel ,smar i smaruj dwa dolne drążki + siedzisko lewarka. tylko nie zapomnij ruszać biegami .Powodzenia jak coś nie dasz rady to pisz pomogę.

tonyhc - 29-09-2014, 21:18

Dzięki za dokładny opis. Myślałem, że będzie to o wiele łatwiejsze. Nie wiem czy zaryzykuje, bo nie chciałbym czegoś połamać. Niestety byłem już w ASO, coś tam niby psiknęli, ale chyba się nie postarali - bo problem całkowicie nie zniknął i szybko zrobiło się nawet gorzej. Chyba nie będę miał wyjścia, ale opis czynności skutecznie mnie odstraszył :)
dariopa - 30-09-2014, 20:17

Nic się kolego nie bój tylko spróbuj jak coś chcesz wiedzieć lub widzieć napisz swój e mail na pw prześle Ci zdjęcia jak to zrobić nic trudnego .Niestety nie wiem jak się dodaje zdjęcia na forum ani linki jestem w tym temacie zielony jak szczypiorek na wiosnę. Warto spróbować i cieszyć się Misiem a nie słuchać piskania. W serwisie jak by mogli to zalali by to olejem po kolana wtedy by nic nie skrzypiało. Pozdrawiam.
alfredo - 29-12-2014, 09:59

Cześć.

Pozbyłem się "piszczenia".
Dziękuję koledze Dariopa za fotki, które wysłał prywatnie i za wspracie ;)

Ze swojej strony dodam, że nie wykręcałem gałki.
Całość zajmuje około 30 min.
Zatrzaski odchodzą bez problemów. Nic się nie połamało.

Pozdrawiam.

dariopa - 29-12-2014, 18:16

Cieszę się, że kolega alfredo pozbył się piszczenia ,po to jest to forum aby sobie pomagać bo inaczej serwisy miały by z takich różnych drobnych niedoróbek kasy jak lodu!
A na marginesie powiedzcie nie można było dać trochę smaru na drążki ? i co ciekawe większość ruchomych części chodzi bez smaru zobaczcie na układ kierowniczy podnoszenie i opuszczanie ,krzyżak skrętny itp. Czasem myślę :scratch: że składała go jakaś luzacka brygada z krainy kwitnącej wiśni .
Cóż tu się poprawi i tam i dalej się milusim misiem pomyka :headbang:

mazzi81 - 11-02-2015, 22:06

A czy ta akcja ze smarowaniem jest związana z nieprecyzyjnym wskakiwaniem biegów ?
U mnie też piszczy, tzn. znowu piszczy. Na pierwszym przeglądzie (20k km) posmarowali w ASO i wytrzymało ok. 2k km. Teraz efekt jest ten sam - raczej znowu się do nich wybiorę bo gwarancja a poza tym mi się nie chce :) Dodatkowo zauważyłem że 3 bieg nie wchodzi tak jak powinien. Czuć ewidentnie opór. Jest to tym bardziej wyczuwalne im szybciej się zmienia bieg. Reszta biegów ok. Zgłaszałem to też w serwisie na przeglądzie ale pewnie to zlali. Czy ktoś ma podobny problem ?

maciek_p - 12-02-2015, 08:40
Temat postu: [1.8DI-D] Mały problem przy zmianie biegów z 1 na 2
Witam, jestem nowym użytkownikiem forum i od paru dni posiadaczem Mitsubishi ASX z 2011 roku 1.8 DI-D 150 KM. Przepraszam jeśli powtarzam temat, ale nigdzie nie znalazłem informacji. Nie wiem czy to normalne czy nie, ale mam mały problem przy zmianie biegów z 1 na 2. Może robię coś nie tak, prawie za każdym razem bieg wchodzi z lekkim trudem - stawia lekki opór, a jak już wskoczy to słychać lekkie dudnięcie. Czy macie doświadczenie z podobnym zdarzeniem?? Dzięki.
tyku - 12-02-2015, 12:34

dariopa napisał/a:
posmarowałem towotem
Do smarowania wybieraka i jego elementów stosuje się smar na bazie teflonu (PTFE).
dariopa napisał/a:
sucho tam jak na pustyni
- W lancerku, jak rozebrałem wybierak przy okazji małej modyfikacji : http://forum.mitsumaniaki...24871&start=135 ,praktycznie nie było smaru. Zastosowałem smar FINISH LINE TEFLON GREASE. :D


Mark442 - 12-02-2015, 14:59

mazzi81 napisał/a:
A czy ta akcja ze smarowaniem jest związana z nieprecyzyjnym wskakiwaniem biegów ?
U mnie też piszczy, tzn. znowu piszczy. Na pierwszym przeglądzie (20k km) posmarowali w ASO i wytrzymało ok. 2k km. Teraz efekt jest ten sam - raczej znowu się do nich wybiorę bo gwarancja a poza tym mi się nie chce :) Dodatkowo zauważyłem że 3 bieg nie wchodzi tak jak powinien. Czuć ewidentnie opór. Jest to tym bardziej wyczuwalne im szybciej się zmienia bieg. Reszta biegów ok. Zgłaszałem to też w serwisie na przeglądzie ale pewnie to zlali. Czy ktoś ma podobny problem ?


Zawsze tak będziesz miał (3 bieg wchodzący z oporem), jak nie wciśniesz do końca sprzęgła, a będziesz szybko zmieniał np. w połowie, czy w 3/4 odległości od końca... Taki urok "Miśków" i ich skrzyni. Inna kwestia - u mnie 1 i 2 ciężko wchodziła. Wizyta w serwisie i gratis przesmarowano mechanizm pod drążkiem i po problemie już 3 miesiąc...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group