Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Praca hamulców po wymianie tarcz i płynu
hantom - 24-08-2014, 16:23 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Praca hamulców po wymianie tarcz i płynu Witam, przy okazji wymiany wszystkich tarcz i klocków chciałbym wymienić u siebie płyn hamulcowy na nowy.
Płyn hamulcowy planuje zakupić DOT4. Czy w cari jest problem z tym żeby wymeinić płyn przez pompowanie pedałem, czy trzeba się udać do jakiegoś warsztatu żeby wymienili jakimś specjalnym urządzeniem.
Jeżeli można to zrobić "domowym" sposobem to prosiłbym i jakieś porady lub może gdzieś na forum jest o tym wątek (w działach carismy nie mogłem odnaleźć takiego).
Pozdrawiam
Kuba
EDIT: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=58677 << tutaj znalazłem jak to zrobić.
A teraz druga sprawa, mając w cari hydraulicznie sprzęgło jest ono zasilane z tego układu hamulcowego? Jeśli tak to czy trzeba jes też odpowietrzać/usunąć stary płyn jakoś?
robertdg - 24-08-2014, 18:46
Sprzegło jest zasilane z osobnego zbiorniczka, najpierw mozna strzykawką odessac stary pły, zalać nowy i przepłukać układ przez pompowanie
hantom - 24-08-2014, 20:17
Dziękuje bardzo za odpowiedź.
Oczywiście cała procedura na włączonym silniku?
robertdg - 24-08-2014, 20:20
Hamulec tak, sprzęgło nie jest to konieczne
hantom - 25-08-2014, 16:12
Zmieniłem nazwę tematu bo dreczy mnie inna sprawa.
Mój hamulec jakoś zrobił się miękki. na początku hamuje bardzo słabo ale jak wdepne to już zaczyna normalnie ABS łapać. Byłem na przeglądzie 1h temu i wyszło 70% siły hamowania. Na nowych tarczach, klockach i płynie jest zrobione może 10-15km. Siłą możewzrośnie jak się dotrą tarcze i klocki.
Ale zastanawiam się dlaczego teraz mój pedał hamulca tak działa i czy tak być powinno.
Układ jest odpowietrzony bo był cały płyn zmieniany więc to pilnowałem.
Na początku na skrawkach klocków i tarcz był twardszy ten pedał a "zmiękł" po wymianie tarcz i klocków.
Na wyłączonym silniku jak podpompuje to jest twardy, po włączeniu silnika opór ustępuje i nie mogę podpompować tak jak jest na wyłączonym silniku.
Wycieków płynu hamulcowego nie ma.
Proszę o wasze zdanie w tej sprawie.
glina - 25-08-2014, 16:19
hantom napisał/a: |
Na wyłączonym silniku jak podpompuje to jest twardy, po włączeniu silnika opór ustępuje i nie mogę podpompować tak jak jest na wyłączonym silniku.
Wycieków płynu hamulcowego nie ma.
Proszę o wasze zdanie w tej sprawie. |
i tak ma być - to znaczy, że serwo działa poprawnie
hantom - 25-08-2014, 16:44
glina napisał/a: | hantom napisał/a: |
Na wyłączonym silniku jak podpompuje to jest twardy, po włączeniu silnika opór ustępuje i nie mogę podpompować tak jak jest na wyłączonym silniku.
Wycieków płynu hamulcowego nie ma.
Proszę o wasze zdanie w tej sprawie. |
i tak ma być - to znaczy, że serwo działa poprawnie |
To znaczy że wszystko jest ok, czy że tylko serwo jest ok?
robertdg - 25-08-2014, 19:18
Zawsze po zmianie tarcz i klocków pedał jest taki trochę niewyraźny, po pewnym czasie zrobi się wyraźniejszy, najwazniejsze by hamowanie było pewne.
|
|
|