To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - [CJ1A 1.3] wymiana rozrządu - koszt usługi

bonkesku - 26-08-2014, 13:09
Temat postu: [CJ1A 1.3] wymiana rozrządu - koszt usługi
Witam, mam pytanie odnośnie rozrządu, z racji tego ze mój znajomy mechanik wyjechał za granice jestem zmuszony oddać auto do jakiegoś wybranego warsztatu i mam pytanie ile taka usługa powinna kosztować, jakiej ceny mogę się spodziewać od - do? chodzi mi o sama robocizne ,części moje. Nie chce przepłacić a z tego co wiem rozrząd w colcie jest prosty... Miejscowość w której mieszkam nie jest zbyt duża, jest przygraniczna i większość cen jest pod niemca dlatego chce znać ogólny koszt wymiany żeby nie zawolali jakiejś ceny z kosmosu bo z warsztatami bywa różnie ..
Kristover086 - 26-08-2014, 14:45

wymiana pasek+napinacz koszt max do 300zł za wymianę,warto jeszcze wymienić pasek klinowy i od wspomagania.
bonkesku - 26-08-2014, 17:31

dzieki za odpowiedź, ktoś jeszcze się wypowie? chciałbym mieć kilka cen do porównania :D
ewentualnie jakieś argumenty za niższą cena jeśli mi ktoś wyskoczy z wysoką robocizna.. ogólnie na mechanice sie nie znam ale jak wiadomo jeśli któryś zobaczy że mało wiem to ceny idą drastycznie w gore chociaż nie powinny.. jeszcze jak juz mowa o kosztach to interesowała by mnie jeszcze cena luzow zaworowych,świec i wymiana kolektora

robertdg - 26-08-2014, 18:16

Ceny sie róznie układają zaleznie od regionu, do tego dochodża utrudnienia montazowe (może się jakaś sruba urwać, etc), ale z racji mało skomplikowanej budowy wymiana rozrządu w 1.3 może zawierac sie w kwocie 150-300zł (dodatkowa kwestia pompy wody, simmeringów, etc) kontrola i ustawienie luzów zaworowych z wymiana swiec to okolice 100zł (do ceny nalezy doliczyć uszczelke pod dekiel zaworów) Wymiana kolektora wydechowego to już nieco bardziej może być skomplikowana rzecz, jezeli wszystkie śrubki sie odkręcą to może kosztowac koło 100zł, jezeli śrubki będa się ukręcać i będzie konieczna naprawa gwintów mocujących w głowicy to cena usługi rosnie w zalezności od ilości i mozliwości naprawy szpilek/gwintów
Bizi78 - 26-08-2014, 19:09

W moim MSS silnik 4G13 wymiana kosztowała 300zł :D .
Zakres robocizny:
-pasek
-rolka napinająca
-pompa wody + płyn chłodniczy
-uszczelniacz wałka rozrządu i wału korbowego od strony rozrządu
-olej silnikowy + filtr
-płyn hamulcowy

bonkesku - 26-08-2014, 20:15

robertdg, dzięki, jak zawsze twoja pomoc, rady są bardzo pomocne :D
pochodzę, po pytam i wtedy się zdecyduje co do wyboru mechanika, myślę że zrobię teraz rozrząd, zawory i świece, pompę wody i kolektor chyba sobie odpuszczę na ta chwile brak funduszy , będę miał tylko nieco ponad 700 zł do tego części i robocizna a musze jeszcze olej wymienić.. myślę nad valvolinem max life pół syntetyk.. jak myślicie, co warto zostawić na później a co od razu? wiem ze najlepiej wszystko naraz ale niestety brak siana.. a co do kolektora to na moje oko wygląda to nie ciekawie śruby pordzewiale, zapieczone, nie wygląda to na łatwy demontaż.. jeszcze kwestia rozrządu to pasek mitsuboschi, rolka gmb czy może ina i continental?

robertdg - 26-08-2014, 20:20

W pierwszej kolejności rozrząd, Mitsubioshi i GMB to dobry zestaw
krzysieg - 26-08-2014, 22:13

Valvoline max life 10w40 używam , wcześniej miałem mobil 10w40 .
Valvoline jest rozlewany w Holandii , Mobil w Polsce , cenowo wychodzi na to samo
na allegro jest autoryzowany sprzedawca Valvoline który ma rozsądne ceny .
Silnik nadal bierze 0,5L / 1000km i pracuje tak samo nie głośno, nie cicho- normalnie , nie widzę żadnej różnicy .

Czemu chcesz wymienić kolektor ? pęka Ci ?
Może być problem żeby taki dostać , ja szukałem dzwoniłem po szrotach ... , w końcu nie wymieniłem na inny tylko pospawałem .
Nie miałem problemu z odkręceniem go od głowicy , gorzej było z kolankiem wydechu - ale kawałek rurki na klucz załatwił sprawę :D
Teraz czekam na uszczelkę między kolektor a kolanko : Bosal 256-390 - to chyba jedyna
łatwo dostępna i idealnie pasująca .
Świece najlepiej Denso , W16EPR-U11 już chyba nie dostaniesz zastąpiły je nowsze
Denso W16TT .
Jakie masz przewody ?
Pod pokrywą zaworów mam uszczelkę firmy Ajusa (40zł) i jest ok , wcześniej w warsztacie mi założyli trochę droższą i się pociło .

bonkesku - 26-08-2014, 22:44

to jak mozesz to podaj mi nick allegro to sprawdze... a co do kolektora to mam pekniety juz od samego kupna auta,przez niego mozliwe ze swieci mi sie CE wykazuje blad lambdy ale moze i nie koniecznie od tego ale i tak musze go wymienic,niby spaliny nie leca, bynajmniej nie zauwazylem...a znalazlem go szybko,caly nie pekniety do tego w bardzo okazyjnej cenie 40zl z przesylka :D jedynie co to mial lekki nalot rdzy ktory zostal starty papierem,teraz czeka na montaz :D swiece juz kupilem ngk a przewody , trudno mi powiedziec, ogolnie jest to gdzies napisane na nich? je tez bym wymienil ale brak kasy.. to czyli pod kolektor jeszcze musze kupic 2 uszczelki? i tak wgl to co ty drugi raz go spawasz bo czytalem ze spaw ci poszedl...

tu masz moj obecny kolektor

http://naforum.zapodaj.net/07a03b368fd1.jpg.html

eve1988 - 26-08-2014, 23:31

Jesli chodzi o przewody to bierz NGK moja carisma innych nie trawila, sentechy i inne tego typu podobne walily iskrami w pokrywe zaworow.

[ Dodano: 26-08-2014, 23:36 ]
najpierw pomierz napiecie sondy a dopiero bedziesz w 100% pewny ze to sonda czy kolektor.

bonkesku - 27-08-2014, 00:48

eve1988 napisał/a:
najpierw pomierz napiecie sondy a dopiero bedziesz w 100% pewny ze to sonda czy kolektor.


sam tego nie zrobie, bo nie mam zielonego pojecia jak sie to robi :D
jak juz oddam samochod do jakiegos warsztatu to od razu sie pod pytam i moze oni mi sprawdza.. a co do przewodow to mam w planach ngk..i jak je sprawdzic w nieskomplikowany sposob czy kwalifikuja sie do wymiany??

robertdg - 27-08-2014, 07:34

Najlepiej zrosić wodą odpalić auto i sprawdzić czy błyskają - dobrze jest to robić po zmroku albo w ciemnym garazu
ludinho1 - 27-08-2014, 19:44

zmierz rezystancje przewodów. powinny mieć około 5-7 kohm w zależności od długości przewodu. i dodatkowo oblukaj je dokładnie .

rozrząd w 4g13 bez pompy wody mój warsztat w warszawie robi za 150zł. :)

krzysieg - 27-08-2014, 23:59

Sprzedający na allegro : " valvoline_sklep ".
bonkesku napisał/a:
tak wgl to co ty drugi raz go spawasz bo czytalem ze spaw ci poszedl...

Poprzedni właściciel spawał pierwszy raz kilka lat temu , przypadkowo trafiłeś na ten kolektor na allegro ? okazje się zdarzają , na razie jest tylko jeden za 250zł + wysyłka .
Jeździłem z pękniętym kolektorem , jeden dzień ze zespawanym ale rozszczelnionym
na połączeniu z kolankiem i i kontrolka CE się nie zaświeciła .

Ja wróciłem do starych oryginalnych przewodów , jeden miał za dużą rezystancje
(mimo że była iskra) to kupiłem taki sam używany komplet i z dwóch skompletowałem jeden .
Nawet na NGK zdarza się przebicie po krótkim czasie używania ...
Jeszcze taka ciekawostka , jak kupiłem colta to od razu wymieniłem przewody
("bo przecież stare to trzeba wymienić " ) na Seiwa
i nigdy nie mogłem rozpędzić więcej niż 160 poza tym silnik pracował ok .
Na starych 15-letnich leci prawie 180 .
Aha na Seiwa musiało być przebicie mimo że nie było go widać po otwarciu maski po ciemku itd , ponieważ coraz więcej tworzyło się nakłuć od góry , musiało być przebicie do maski .

bonkesku - 28-08-2014, 09:38

nie kupiłem go na allegro, trafił się colt na części, okazało się że jest kolektor z tym ze został wyrzucony na złom, czekałem tylko na odpowiedz czy cały czy nie, okazał się cały a 40 zł z wysyłka to jak za darmo.. a na allegro widziałem jakiś za 150 do 1.3 jak się nie mylę ale nie wiem jaka wersja silnika, wracając do kolektora to musze kupić jeszcze 2 uszczelki tak?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group