To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Dziwny dzwięk przy rozruchu.

hantom - 29-08-2014, 15:41
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Dziwny dzwięk przy rozruchu.
Witam, zauważyłem u siebie że jak silnik jest zimny w temp ponizej 15 stopni C podczas rozruchu wydaje tak jakby "pisk" bo nie wiem jak to inaczej nazwać, który znika praktycznie odrazu po uruchomieniu. Wiecie czym takie coś może być spowodowane?
Wieczorem albo jutro rano postaram się to uchwycić na filmiku jakimś.

Możliwe że to któryś z popychaczy? A jak już poderwie olej do całego układu to przestaje?

robertdg - 29-08-2014, 20:25

Może rozrusznik niedomoaga, wypadałoby mieć jakies porównanie ;-)
eve1988 - 29-08-2014, 20:42

Ja w sumie moglbym podpiac sie pod ten temat, w zime przy minusowych temperaturach tez mi coś piszczalo, ale w momencie tuz po odpaleniu, pisk trwal raptem sekunde moze dwie. Nawet trudno bylo mi go zlokalizowac.
hantom - 29-08-2014, 23:29

eve1988 napisał/a:
Ja w sumie moglbym podpiac sie pod ten temat, w zime przy minusowych temperaturach tez mi coś piszczalo, ale w momencie tuz po odpaleniu, pisk trwal raptem sekunde moze dwie. Nawet trudno bylo mi go zlokalizowac.

U mnie w sumie identycznie, czym zimniej tym bardziej to slychać.
Np. W lato +30°C nie bylo tego dzwieku.

ross - 09-09-2014, 17:55

Może piszczeć pasek od alternatora szczególnie gdy jest słaby akumulator.
hantom - 19-09-2014, 20:14

Witam, Po wymianie skrzyni już słysze dokładniej pracę silnika. Na 99% jest to piszczący pasek przy rozruchu. Zaraz po odpaleniu jak ruszam to przy zwiększaniu obrótów tylko piszczy coś przez chwilę.
Raz mi zgasł chwile 1.5km od odpalnia silnik i jak przy skoku obrotów po odpaleniu był pisk.
Jakieś 2-3mce temu jak przejechałem przez większą kałuże to mi pasek zaczął piszczeć czyli może być trochę za luźno.

Czy da się w domowych warunkach mając jakieś narzędzia ale żadnego kanału i podnośnika można jakoś pasek podciągnać? Czy może tylko mechanik mi został?

robertdg - 19-09-2014, 20:22

Trzeba spróbowac, ale może być wymagane poluzowanie dolnej śruby alternatora (dostep mozna mieć do niej z kanału, podnośnika albop po ściagnięciu koła)
ross - 20-09-2014, 20:30

hantom, W GDI napina się z góry klucz 12 trzeba boczną śrubę odblokować i kręcić napinaczem a natępnie zablokować , raczej powinno się udać bez luzowania dolnej śruby.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group