| 
				
					| [97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Dusi się po myciu silnika
 
 MaciejLiebherr - 30-08-2014, 12:13
 Temat postu: [EA5A/W 2.5] Dusi się po myciu silnika
 Witam, mam problem z galantem. Niezbędne było mycie silnika ponieważ droga jaką jechałem była cała w kałużach -bagno. Po umyciu silnik przerywa,a jak gwałtownie w depnę gaz do podłogi to z dławia się. Gdy dodaję gaz powoli wchodzi ładnie. Co to może być ? Na wolnych obrotach troszkę przerywa.
 komarsnk - 30-08-2014, 12:26
 
 Mokra kopułka i/lub przewody zapłonowe.
 Trzeba wszystko rozebrać i sprawdzić od razu stan kopułki i palca.
 Zawsze przed myciem silnika trzeba zabezpieczyć aparat zapłonowy przed zalaniem.
 MaciejLiebherr - 30-08-2014, 12:31
 
 Przewody wycierałem, są suche. Wszystko jest suche, stoi tak od wczoraj. Silnik rozgrzany kilka razy. Jak rozebrać tę kopułkę ? Tam by woda naleciała?
 
 [ Dodano: 30-08-2014, 15:15 ]
 Odkręciłem obudowę aparatu zapłonowego wyczyściłem wd40 i żadnej poprawy.
 apg2312 - 30-08-2014, 15:42
 
 Coś, gdzieś jest widocznie zawilgocone po tym myciu. Postaw auto na słońcu, i poczekaj do jutra - o ile oczywiście nie musisz gdzieś jechać.
 MaciejLiebherr - 30-08-2014, 15:55
 
 Ale w kopułce ścięty jest grafitowy trzpień.
 deejay - 30-08-2014, 23:28
 
 
  	  | MaciejLiebherr napisał/a: |  	  | [ Dodano: 30-08-2014, 15:15 ] Odkręciłem obudowę aparatu zapłonowego wyczyściłem wd40 i żadnej poprawy.
 | 
 
 TPS zalany na 99%
   MaciejLiebherr - 30-08-2014, 23:33
 
 Jak go wyczyścić - ten tps ?
 deejay - 30-08-2014, 23:41
 
 
  	  | MaciejLiebherr napisał/a: |  	  | Jak go wyczyścić - ten tps ? | 
 
 Jeśli wilgoć dostała sie do środka to tylko wymiana na używke cie ratuje , ale musisz być pewien ze tu jest problem , a nie w układzie zapłonowym .
 McCoy - 31-08-2014, 01:52
 
 Komory silnika sie nie myje lecz czysci delikatnie sciereczką,a po bagnie jeździ sie najlepiej traktorem.Galant to delikatna Japońska limuzyna a nie radziecki UAZ (Uljanowskij Awtomobilnyj Zawod ).
 carbon11 - 31-08-2014, 09:20
 
 Moim zdaniem spalił tranzystor mocy w aparacie ,też umyłem kiedyś silniczek w moim poprzednim galu
  objawy były takie same . MaciejLiebherr - 31-08-2014, 10:06
 
 Ale w kopułce jest ścięty grafit, jak sprawdzić tps i ten tranzystor ?
 radek79 - 31-08-2014, 10:30
 
 
  	  | MaciejLiebherr napisał/a: |  	  | Ale w kopułce jest ścięty grafit, jak sprawdzić tps i ten tranzystor ? | 
 kopułkę i tak już musisz kupić nową , tps sprawdzisz jak podmienisz ją na sprawną lub sprawdzi to mechanik, tranzystor mocy jest w aparacie zapłonowym i sprawdzi go tylko elektronik samochodowy
 MaciejLiebherr - 31-08-2014, 11:32
 
 Multimetrem tego nie sprawdze?
 
 [ Dodano: 31-08-2014, 13:44 ]
 Odkręciłem obudowę od aparatu, dostałem się do tyrystora i wszystko jest suche ani śladu wilgoci.
 carbon11 - 31-08-2014, 12:58
 
 Odpuść sobie ten TPS podmień aparat zapłonowy i wszystko będzie jasne . W razie co mogę ci pożyczyć sprawny .
 MaciejLiebherr - 31-08-2014, 13:24
 
 Byłbym właśnie za tym aby mieć na podmianę ale ja nie znam nikogo z okolic Poznania. Kopułkę i tak muszę mieć nową.
 
 |  | 
 |  |