To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.9DI-D] 102 KM- wał korbowy- koło pasowe i inne probl

marcinecznik - 31-08-2014, 13:50
Temat postu: [Cari 1.9DI-D] 102 KM- wał korbowy- koło pasowe i inne probl
Witam.

Od pewnego czasu zawsze miałem problem z kołem pasowym wału- rozwulkanizowało się dwa razy, raz odpadło, drugi raz nie, ale jak dzisiaj zobaczyłem jego stan, to się mocno zdziwiłem, jak to jechało.

Samochód oddałem do warsztatu.
Jako, że postanowiłem zrobić generalny remont Cari, wymieniłem niemal całą lewą stronę silnika (nowe części):

1. pompa wspomagania (nieszczelna itp.)
2. rolki, napicznacze paska
3. sprzęgło alternatora
3. koło pasowe wraz z śrubą mocowane na kleju, dokręcone zgodnie z zaleceniami producenta (rozwulkanizowane)
3. koło rozrządu wału (to, do którego wchodzi koło pasowe i na które napędza pasek rozrządu, wchodzi w wał korbowy)
4. kompletny rozrząd

I co?

Za przeproszeniem szlag mnie trafił dzisiaj, jak zobaczyłem, że koło pasowe znowu nie pracuje idealnie równo!!

Jest oczywiście dużo lepiej, aczkolwiek gołym okiem widoczne jest, że koło rusza się góra dół, pasek przez to też troszkę gra, zamiast idealnie równo poruszać się.

Czy ostatnią opcją jest wymiana/regeneracja wału?

Czy mogą być jakieś inne przyczyny?

rasiak1980 - 31-08-2014, 16:15

może być tego kilka przyczyn sam walczyłem z podobnym zjawiskiem co prawda w chryslerze ale tam też mnie to sporo nerwów kosztowało pierwsze to złe osadzenie koła pasowego nie w lini z innymi kołami i napinaczami, drugie bardzo często "kowale" tłuką młotkiem nylonowym po kole żeby go osadzić taka czynność przy trafieniu w krawędź powoduje jego uszkodzenie już na samym starcie, dwie kolejne sprawy to napięcie paska za mocno nie można no i bicie osiowe i promieniowe nawet nie tyle nowego koła co kół osprzętu, generalnie wydawać by się mogło banalna rzecz ale tutaj trzeba sprawdzić czy wszystkie koła są w lini czy nie mamy bicia promieniowego i obwodowego na kołach, inaczej problem będzie powracał, u mnie dwa razy koło wymieniałem bo zrywało paski i miało spore bicie boczne powodem było zbyt mocne naprężenie paska osprzętu
robertdg - 31-08-2014, 21:17

Na upartego można zmierzyć sam wał, jednak co do samego koła pasowego to nie zdziwiłbym sie wcale gdyby się okazało, że poprostu trafiasz na kiepskie zamienniki
marcinecznik - 31-08-2014, 22:39

Co do zamienników, nie sądze, że jest to kiepski zamiennik. Kupiłem Corteco, czytałem, że niektórzy mieli jakieś problemy z nim. Zostało ewentualnie jeszcze SKF`.

Zwróćcie jednak uwagę, że nie samo koło było rozwulkanizowane ( http://www.image-share.com/ijpg-2678-98.html ) ale były kilkumilimetrowe luzy na kole rozrządu wału korbowego.

To mnie zastanawia bardziej- dlaczego właśnie tam one powstały (link do zupełnie przypadkowej części http://allegro.pl/kolo-ro...4445424669.html )

Koło na pewno nie było bite na siłe itp. Samochód miał znajomy mechanik, do którego mam 100% zaufanie.

[ Dodano: 31-08-2014, 22:41 ]
Mechanik mówił wstępnie, przed wymianą wszystkich części, że luzów na wale nie ma. Jest jakiś sposób na sprawdzenie tego, czy w grę wchodzi jedynie demontaż?

robertdg - 01-09-2014, 07:47

Cos musi być na rzeczy bo jak pokazuje zdjęcie wytrzaskany jest otwór montazowy, Corteco niby dobra firma ale może warto jeszcze sprawdzić inną firme zanim podejmie sie kroki w celu rozbiórki silnika.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group