To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - [3,2 DiD 2003] Stuki w zawieszeniu po remoncie

gossy - 31-08-2014, 19:47
Temat postu: [3,2 DiD 2003] Stuki w zawieszeniu po remoncie
Hej, zrobiłem mały remont przedniego zawieszenia.
Wymieniłem praktycznie wszystko oprócz sprężyn i amortyzatorów (nowe wahacze góra i dół z gumami i sworzniami, łaczniki stab. + gumy poliuretany) + drążki kierownicze z końcówkami.
Piasty i łożyska OK

Jeżeli jadę wolno po dziurach "dużych" jest OK, sztywno i cicho. Zaczyna być głośno po szybszej jeździe np. po tzw. "tarce" - jest to dźwięk raczej metaliczny - chyba tylko z jednej strony. Jest tak samo na 2H i 4H.

Dzisiaj zdjąłem koło i wszystko jest na swoim miejscu, sztywno bez luzów. Zacisk hamulca bez luzów. Już nawet pozdejmowałem kołpaczki felg bo myślałem że to ich wina ;-(

Skąd ten dźwięk? wiem że to wróżenie z fusów ale na szarpakach na 100% nic nie wyjdzie bo wszystko nowe ;-(

rusinol - 02-09-2014, 08:14
Temat postu: [3,2 DiD 2003] Stuki w zawieszeniu po remoncie
Kolego,

Na wstepie powiem ze z mechanika mam nie wiele wspolnego:) A moim miskiem zajmuje sie dobry sprawdzony mechanik dlatego odpowiedz bedzie moze niezbyt fachowa:)
Mialem podobna przygode jak Ty ale z tylu. Wszystko wymienione, wolna jazda duze dziury cisza, szybka np. drobne nierownosci, kostka, nawet jazda po pasie na jezdni - taki ktory terkocze jak zjezdzasz na pobocze i stuki.

Okazalo sie ze byla wybita tuleja na mocowaniu amortyzatora - wymienilem dwa amortyzatory no bo nie bylo wyjscia i problem ustal.

Piszesz ze nie wymieniales ich u siebie wiec moze to. Aczkolwiek u Ciebie to jest z przodu i nie wiem czy tam taki problem moze wystapic - moze inne mocowanie.
Slyszalem ze taki problem moze tez powodowac peknieta sprezyna - ale moze to mit:)

Georg - 02-09-2014, 12:33

gossy napisał/a:
Zaczyna być głośno po szybszej jeździe np. po tzw. "tarce" [...]

Przy tych objawach, to raczej podjedź na stację kontroli pojazdów i postaw auto na wibrator amortyzatorów. Może wspólnie z pracownikiem zlokalizujecie miejsce hałasu.
- Pozdrawiam :wink:

gossy - 02-09-2014, 17:03

Na 99% stukają zaciski hamulcowe - dolnych gum śrub jarzma nie ma ;-(


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group