To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Odcina moc i zapala się błąd silnika

TRUTIL CARI GDI - 01-09-2014, 17:59
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Odcina moc i zapala się błąd silnika
Witam panowie jest poważny problem. Pożyczyłem carisme 1.8 GDI kuzynowi miał pilny wyjazd do Francji. Dojechał bez żadnych problemów, a dziś dostałem taką wiadomość:

Pomocy

Odcina mi moc i zapala się błąd silnika, pomarańczowy. Jak by paliwa nie dostawał.
Wciskam gaz, rozkręca się trochę, nagle muli i włącza się kontrolka, zabieram gaz i gaśnie.
Własnie spryskałem wszystkie wtyki wd40. Wcześniej jak ruszałem w tym miejscu pomogło.

[/URL][/img]

Macie może jakieś pomysły, co można zrobić ?? Z góry dzięki za odp.

eve1988 - 01-09-2014, 19:05
Temat postu: Re: 1000km od domu i problem pomocy :)
TRUTIL CARI GDI napisał/a:


Macie może jakieś pomysły, co można zrobić ?? Z góry dzięki za odp.

Sprawdzic blad :)
Który to rok? bo jak przed 2001 bodajze to tak jak w tym temacie: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981

TRUTIL CARI GDI - 01-09-2014, 20:34

Dostałem nowe info od kuzyna w sprawie carismy :

Temperatura ma na to wpływ? Chyba tak, bo jak postoi to przez nastepne 40 km idzie normalnie.
Do tego jak się zapali błąd to spalanie wskazuje 25 litrów. Przypuszczam, że to któryś z czujników. Ciekawe czy można go odłączyć i kable zmostkować.

eve dzięki za odpowiedź, przekaże mu temat może uda się wymrugać błędy.

eve1988 - 01-09-2014, 20:44

Ominiecie czujnika nie zalatwi sprawy.
Najpierw niech sprawdzi blad, bo tak to wrozenie z fusow.

apg2312 - 01-09-2014, 20:46

TRUTIL CARI GDI napisał/a:
Dostałem nowe info od kuzyna w sprawie carismy :

Temperatura ma na to wpływ? Chyba tak, bo jak postoi to przez nastepne 40 km idzie normalnie.

Oczywiście, że ma. Szczególnie, jeśli np. nie ma płynu chłodzącego, lub jest zawieszony (zamknięty) termostat. Po przekroczeniu jakiejś tam temperatury komputer wyłączy silnik, żeby go nie zatrzeć.

plecho1 - 01-09-2014, 21:16

apg2312 napisał/a:
Po przekroczeniu jakiejś tam temperatury komputer wyłączy silnik, żeby go nie zatrzeć.

Czy jesteś tego 100% pewien?
Podstawa, to jak zasugerował eve1988, sprawdzenie błędów bo w tym silniku za takie problemy może odpowiadać wiele rzeczy.

eve1988 - 01-09-2014, 21:42

plecho1, no wlasnie, gdy mi pekl gorny waz od chlodnicy a temperatura raptem skoczyla na czerwone pole ecu nie zgasilo mi auta musialem sam szybko zgasic auto.
apg2312 - 01-09-2014, 21:46

plecho1 napisał/a:
Czy jesteś tego 100% pewien?

Szczerze ? Nie. Ale nie jestem pewien z tego powodu, że w Carismie na razie z układem chłodzenia nie miałem żadnych problemów, więc naprawdę nie wiem, jak w takiej sytuacji ECU zareaguje.
Po prostu biorę to na logikę, że takie zabezpieczenie powinno być. Temperatura rośnie powiedzmy ponad 100 czy 120 stopni, ECU odłącza np. dopływ paliwa i uniemożliwia jazdę i przegrzanie silnika. Silnik ostygnie, komputer pozwala na jazdę aż do wzrostu temperatury powyżej normy. Wiem, powinien to pokazywać wskaźnik temperatury cieczy - ale mógł się na przykład zawiesić, żaróweczki poprzepalać, albo kierowca nie zwraca uwagi na kontrolki ?
A przy zamkniętym termostacie, na małym obiegu bez chłodnicy, to idzie przejechać kilka ładnych kilometrów.
Ale to jest zgadywanka, przyznaję. Jedynym wyjściem jest sprawdzenie błędów, skoro kontrolka CE się świeci.

MichciuGT - 01-09-2014, 21:55

silnik przełącza się w tryb awaryjny,

tak jak pisze eve1988 szukając po omacku można wymienić pół silnika

wd-40 to tylko rozwiązanie na parę minut, a przy okazji jak poleci tam gdzie nie trzeba można coś popsuć

jak się da to gniazdo, albo wtyki porozginać tak żeby był dobry styk, albo dać jakiś smar który dobrze przewodzi prąd

rasiak1980 - 02-09-2014, 15:28

Wd 40 to jest dobry do odkrecania zardzewialych śrub a i tu skuteczność nie jest wysoka na styki absolutnie się nie nadaje to są woski i żywice syntetyczne po odparowaniu nafty zostaje biały twardy osad który nie przewodzi prądu, do styków są dedykowane preparaty. Jedyne co mogę powiedzieć niech powypina i powpina wszystkie wtyczki po kilka razy niech sprawdzi masę od Akumulatora do silnika, jak już uruchomi to niech nie szaleje lepiej dojechać niż rozkraczyc się na środku autostrady.
MmzTattoo - 02-09-2014, 17:25

Kolego nie wiem czy gdi bardzo nie zglupieje ale na moje oko objawy wskazują na uszkodzenie przepływomierza. W 1.6 wystarczyło wypiąć świeciła kontrolka silnika i więcej spalil ale jechał normalnie:) spróbować można wtedy powinien dawkować paliwo przez odczyty z sond lambda. Japończycy mają łby wiec wydaje mi się ze powinien dojechać.
Bartek - 02-09-2014, 17:53

apg2312 napisał/a:
Po przekroczeniu jakiejś tam temperatury komputer wyłączy silnik, żeby go nie zatrzeć.



Do końca skali na czujniku silnik dalej pracuje - sprawdzone empirycznie ;) - oczywiście silnik miał 90, tylko do ECU podana była wartość napięcia zamiast z czujnika to z potencjometru....

Usterka zaś śmierdzi uszkodzeniem TPS'u lub przepustnicy, jeżeli to przedliftowa elektroniczna przepustnica, bo oczywiście rok/model auta pozostają słodką tajemnicą założyciela tematu.....

remi - 03-09-2014, 20:28

Nie znam się zupełnie na GDI, ale szwagier w nissanie primerze miał kiedyś identyczny objaw. Awarii uległ aparat zapłonowy, jak postał to odpalał i kawałek jechał, potem gasł i trzeba było czekać oż przestygnie. Nie opierniczajcie mnie jeśli tam jest zupełnie inaczej, ale naprawdę nie znam silnika GDI, a usterka wygląda identycznie. Mój post do luźnego przedyskutowania.
i9i - 03-09-2014, 21:52

remi napisał/a:
Awarii uległ aparat zapłonowy
Jak widać na załączonym obrazku w GDI aparat zapłonowy nie występuje.
Bartek napisał/a:
Usterka zaś śmierdzi uszkodzeniem TPS'u lub przepustnicy, jeżeli to przedliftowa elektroniczna przepustnica, bo oczywiście rok/model auta pozostają słodką tajemnicą założyciela tematu.....
Jeszcze czujnik wałków, spalania stukowego i odwieczny problem z ciśnieniem paliwa. Równie dobrze kiepska masa bądź zgniły kabelek w wiązce silnika.
TRUTIL CARI GDI napisał/a:
Ciekawe czy można go odłączyć i kable zmostkować.
Broń Cię boże pred takimi zabiegami, lepiej odpiąć czujnik i jechać na check-u nawet do jakiegoś serwisu/warsztatu tam na miejscu. Po zmostkowaniu kabelków od czujników, ECU dostanie świra i może narobić więcej ambarasu.
TRUTIL CARI GDI - 19-09-2014, 18:52

Zrobiłem dziś loga evo scanem, jeśli ktoś może zerknąć będę wdzięczny.

http://www14.zippyshare.com/v/19460609/file.html

[ Dodano: 19-09-2014, 22:03 ]
Bartek jest to carisma przed liftem rok 99, przepustnica jest na linke.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group