To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - [MSS DID] problem z odpowietrzeniem

mały miś - 03-09-2014, 11:11
Temat postu: [MSS DID] problem z odpowietrzeniem
Witam forumowiczów, mam pytanie dot. odpowietrzenia i zacisków. Po wymianie prawego przewodu elastycznego nastąpiła konieczność odpowietrzenia układu hamulcowego. odpowietrzniki z tyłu ruszyłem natomiast przód ni cholery :twisted: , prawy jest ułamany na wysokość zacisku a lewy nie daje się ruszyć (próbowałem wszystkimi kluczami jakie mam) rozważam podgrzanie lub całkowitą wymianę ZACISKÓW.
Proszę doświadczonych forumowiczów o podpowiedz. Jak odkręcić (rozwiercić odpowietrzniki) i czy zaciski z MSS benzynowych będą pasowały do 1,9 DiD (myślę o kupnie używanych)

drtymf - 03-09-2014, 12:55

Ten ułamany możesz spróbować rozwiercić. Nie wiem niestety jakie wiertło ale dość małe - mniejsze niż średnica wewnętrzna gwintu na odpowietrzniku. Tylko nie wiem jak pójdzie z kulką na końcu - wydaje mi się, że jeśli jednak rozwiercisz to powinna ona wylecieć a resztki gwintu wykręcisz bądź wydłubiesz czymś.

Z tym wierceniem jest łatwiej niż w normalnej śrubie właśnie ze względu na to że w środku śruby odpowietrznika jest kanał i wiertło się samo prowadzi. Jeśli coś popsujesz to i tak Cię wymiana zacisku czeka bo raczej inaczej tego nie ruszysz.

Natomiast w przypadku tego który nie idzie polecam zakup kluczy samozaciskowych. Taki rodzaj wahliwego haczyka ( coś w rodzaju małego klucza do rur - rurhaka). Fajne są te klucze bo w momencie nacisku na dźwignię przy odkręcaniu jednocześnie zwiększają nacisk i klucz się nie obraca.
Z tym że po takim odkręceniu odpowietrznik do wymiany ale to raczej chyba nie problem i wielkie koszty.

A i nie zapomnij dobrze wyczyścić wszystko z ewentualnych opiłków.

zet-em - 03-09-2014, 12:55

Spróbuj użyć WD-40 lub nafty, poprzez wielokrotne namaczanie powinno spenetrować rdzę na gwincie i umożliwić odkręcenie. Czasami wymaga to kilku(nastu) godzin aby pomogło.
Rozwiercanie niesie ryzyko, ze uszkodzisz gwint i zacisk będzie do wyrzucenia.
Ja kiedyś poradziłem sobie z urwaną śrubą mocząc ją kilkakrotnie naftą, następnie przyspawałem do urwanej śruby kawałek stalowego drutu i tym drutem jak kluczem odkręciłem kikut śruby.
Powodzenia :)

drtymf - 03-09-2014, 13:00

zet-em, raczej w przypadku odpowietrzników marna szansa na to moim zdaniem. Mała śrubka jeszcze z kanałem w środku i nie bardzo jest jak spawać. Nafta może pomóc.
Z odpowietrznikami moim zdaniem problem jest raczej przez tą kulkę na końcu niż rdzą na gwincie - jak ktoś za mocno je dokręca to wtedy śruba się zaciska i ruszyć nie idzie albo się łamie. Sądząc po tym, że mały miś, ma jeden urwany to raczej ktoś dokręcał bez czucia i gwinty przeciągnął.

mały miś - 03-09-2014, 13:13

dzięki za sugestie-ale:
moczenie możne i by pomogło ale z racji tego ze mój MSS jest samochodem rodzinnym muszę jeździć nim codziennie (ja i małżonaka praca, dzieciaki przedszkole, szkoła), rozwiązanie siłowe z tym kluczem wydaje mi się dobre, dzisiaj jadę kupić taki kluczyk bo rzeczywiście niczym już nie ryzykuje! jak urwę to i tak do wymiany

robertdg - 03-09-2014, 18:52

mały miś napisał/a:
jak urwę to i tak do wymiany
Gorzej jak urwiesz podczas lekkiego poluzowania i płyn zacznie się sączyć, wedle manuala zaciski sa takie samo w benzyniaku (sprawdzałem po silniku 1.6) i dieslu
mały miś - 04-09-2014, 08:04

:D częściowy sukces. wczoraj znalazłem sposób na odkręcenie jednego opornego odpowietrznika . po południu zacząłem od podgrzania niestety nic to nie dało ale Kolega który ma spawarkę przyspawał do tego uparciucha nakrętkę na klucz 19 i poszło. Przynajmniej jeden zrobiony a drugi zakupie używany na Alledrogo bo do rozwiercania nie mam warunków.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group