Pajero Sport - [2.5 TD] remont silnika 2,5 td 116KM
wojtekk73 - 04-09-2014, 22:21 Temat postu: [2.5 TD] remont silnika 2,5 td 116KM Witam! Jestem od roku użytkownikiem Sporta z 2006r. Od początku miałem problemy z sinikiem to brakowało mocy (przyczyna czujnik podciśnienia) a następnie pęknięcie wału korbowego. Wykonałem kapitalny remont silnika z nowym wałem i kupą innych nowych części. Trudno znaleźć opinie na temat pracy i użytkowania tego silnika. Po remoncie przejechałem 1300 km. I ogromny PECH bo pękł wał korbowy. Może ktoś zna przyczynę pękania wału w tych silnikach?
A przy okazji szukam drugiego pewnego silnika. Dajcie namiary na uczciwe źródło.
zbyszekm2 - 06-09-2014, 11:53
Kazdy silnikpo awari walu, lub obruceniu sie panewki musi byc osiowany. W praktyce malo kto to robi. Pozniej efekt jak napisales.
wojtekk73 - 07-09-2014, 10:32
Blok silnika wraz z nowym wałem oddałem do zakładu który specjalizuje się w szlifach i tam został wyosiowany było przesunięcie na 2 podporze głównej, wyfrezowano i dorobiono panewkę. Wał obracał się swobodnie. Podobne wały dostępne na polskim rynku w cenie 1200 zł. to chińska produkt i jest tandetny.
zbyszekm2 - 07-09-2014, 12:47
Cos mysi byc nie tak skoro drugi wal pekl. Jak bedziesz rozbieral silik obejrzyj wszystko dokladnie.
banderas40 - 18-09-2014, 15:04
I dlatego rozsądną opcją w tym twoim przypadku będzie kupienie golasa tj bez całego osprzętu i np bez misy olejowej i głowicy. Może Zbyszek taki goły blok by ci wyszukał gdzieś. Jak dla mnie bez sensu teraz robić ten silnik 2 raz jak ponownie się rozsypał.
|
|
|