To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - [E54A 2.0 V6] Temperatura

JDMFORLIFE - 13-09-2014, 16:02
Temat postu: [E54A 2.0 V6] Temperatura
Witam posiadaczy Miśków mam problem, jeździłem wcześniej ea2 2.0 16v , zmieniłem na 2.0v6 jestem zadowolony , lecz od wczoraj coś mu się nie spodobało. Temperatura na wolnych obrotach tak jak w japończyku przystało połowa skali, lecz dodając gazu np do 2-3tys widzę jak wskazówka idzie w górę (wcześniej tak nie było) , załącza się wentylator zbija temp znów na połowę i tak ciągle ;/
Termostat wydłubany w celu wyeliminowania go (nadal to samo)
pompa wody była wymieniana z rozrządem tj 12 tys km temu.
Oleju nie przybywa nie ubywa, z płynem również nie dzieję się nic
dodam że temp nie skacze aż do czerwonego pola tylko max 3/4 skali , po włączeniu się wentylatora opada od razu w swoje miejsce. Proszę o jakąś podpowiedź od czego zacząć .

milo - 13-09-2014, 19:26

Sprawdz pompę płynu chłodniczego i czy czasem nie masz zamulonego układu
olgierto - 13-09-2014, 20:10

płynu chłodniczego dolej. Miałem tak w hondzie
tpodsiadlo - 13-09-2014, 23:37

W 2.0 v6 na luzie temperatura rosnie dosc wolno, i jak wyjdzie ok 2 mm za polowe juz powinien pierwszy bieg sie zalaczyc.
Moze byc malo plynu lub zapowietrzony, moze byc brak pierwszego biegu wentylatora czyli rezystor.
Jak plyn jest czysty, nie leca babelki, jak nie ma wody w oleju albo odwrotnie to raczej nic powaznego...a

jacek11 - 14-09-2014, 10:55

Załóż nowy termostat,i jak pisał Tomek,porządnie odpowietrz układ.Czy węże od chłodnicy są twarde?
JDMFORLIFE - 14-09-2014, 14:24

Nie bąbelkuje w wyrównawczym , płynu jest wszędzie okey w chłodnicy jak i w zbiorniczku . olej i płyn bez ,,majonezów,, itp. Zauważyłem że kontrolka od ładowania zaczęła się palić , sprawdziłem napięcie i jest za wysokie , aż elektrolit w aku zaczął wrzeć , czy to może być wina tego ? alternator szmelc pewnie któraś dioda,ale czy przez niego może mi się dziać coś takiego z temp ? ;/ . dodaję gazu do 2-3 tys temp idzie w górę , dodam wyżej spadnie . puszcze gaz na wolne obroty to stał 20 minut i nic nawet temp nie drgnęła. Termostat wyciągnięty był okey, włożyłem na razie bez żeby sprawdzić efekt ale jest to samo. węże da się ścisnąć nie są tak bardzo twarde .
tpodsiadlo - 14-09-2014, 14:40

Tak, temperature masz dobra, tylko czujnik oszukuje przez bledne napiecie. Zmien lub zregeneruj alternator bo za duze napiecie moze ubic kompa lub modul zaplonowy. Temperatura szaleje na obrotach przez uszkofzony alternator, normalnie powinien sie nagrzewac dosc dlugo na luzie

Temperatura po wlaczeniu wentylatora spada bo to spore obciazenie, a sprobuj zrobic tak, ze po odpaleniu jak wskazowka pojdzie w gore wlacz swiatla, ogrzewanie i podgrzewanie szybyi lusterek i obserwuj czy spadnie temperatura. Jesli tak masz juz pewnosc ze ta wina napiecia

olgierto - 14-09-2014, 14:54

przy nieodpowiednim działaniu alternatora wskazania mogą szaleć lub całkowicie zanikają funkcje
JDMFORLIFE - 15-09-2014, 07:31

na luzie temp stoi w miejscu stał wczoraj ok 20 min później 30 i nic . dopiero przy dodaniu gazu wbija trochę dalej puszcze gaz to opada od razu. czyli na wolnych daję jeszcze napięcie normalne ,ale później z wyższymi obrotami daje większe napięcie i wszystko się wali. Dziękuję serdecznie za podpowiedzi ;) ostatnie pytanko altek pasuje od innego modelu gala czy musi być konkretnie od 2.0 v6 , nie wiem jak wygląda sprawa mocowania i różnica napięć z innych alternatorów. jeśli pasuje jedynie od 2.0v6 to może ma ktoś z forumowiczów jakiś na sprzedaż ? :) pozdrawiam


# W razie składania ofert kontakt tylko przez PW, żeby mi się tu zaraz allegro nie zrobiło.

[ Dodano: 15-09-2014, 12:07 ]
znalazłem alternator w dobrym stanie za rozsądne pieniądze , chcąc się upewnić jak pisał tpodsiadlo , odpaliłem auto czekałem aż temp wskoczy a tu po chwili zgasł ;/ nie mogę go odpalić , nie mówcie że komp padł ;/ coo za dzień.. samodiagnostyka nic mi nie powie na temat uszkodzonego komputera ??

tpodsiadlo - 15-09-2014, 22:12

jak padnie komp to raczej samodiagnostyka nie pokaze nic. Moze tylko zawieche zlapal. Zdejm kleme, wcisnij hamulec, policz do 10 i probuj od nowa. Jak padnie calkiem komp to moze wogole bledow nie pokazywac, moze byc komp a moze modul zaplonowy. Za duze napiecie moglo roznecrzeczy ubic moze czujnik jakis, ale zdejm kleme i wtedy zobacz.

Alternator z tego co wiem nie pasuje z innego silnika zadnego, ale 100% pewnosci nie mam

JDMFORLIFE - 16-09-2014, 06:43

wgl nie słychać pracy pompki paliwowej , poszedłem dalej tym tropem . wiem że nie powinno się tak zrobić ale odpaliłem go awaryjnie na gazie (sekwencja) i zapalił ślicznie , pracował normalnie. jedynie nie chodzi na BP przekaźnik od pompki paliwa ?? dziś już jadę po altka także muszę znaleźć gdzie jest przyczyna że nie trybi na bp wtedy od razu wezmę więcej części od znajomego. Pech że wyleciały mu dziki w niedzielę , szczęście że ma dużo nowych gratów i także 2.0 v6 :) . sprawdzałem i nie dochodzi napięcie do pompki.
olgierto - 16-09-2014, 11:32

sprawdz bezpieczniki i przekaźniki


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group