Problemy techniczne - Colt 2.4 L jaka wersja silnika? Proszę o radę
kazampl - 17-09-2014, 19:56 Temat postu: Colt 2.4 L jaka wersja silnika? Proszę o radę Witam
Pół roku temu stałem się posiadaczem Colta Ca0 z silnikiem po swapie na 2.4.
Od poprzedniego właściciela nie uzyskałem wielu informacji ponieważ nie on przekładał silnik.
Podobno włożony był silnik od amerykańskiej wersji galanta 2.4 GDI z automatu 150 KM.
Zaczęła mi podciekać pompa wody dlatego też kupiłem pompe do galanta 2.4 i pojechałem do mechanika, zanim zajął się jej wymianą ocenił, że wizualnie, że ta pompa nie pasuje, wizualnie jeszcze próbowałem dopasować 3 inne pompy i żadna z nich nie była identyczna.
W między czasie przypomniałem sobie, że dostałem pasek rozrządu od poprzedniego właściciela i na podstawie paska chciałem ustalić jaki to silnik i jaka pompa pasuje.
Pojechałem do sklepu i po pasku wyszło, że taki pasek jeździł w Mitsu l400/Space Gear - 2351 ccm 2,4l 132KM i wizualnie pierwsza pompa która pasuje w 100%
http://allegro.pl/c10-538...4540954896.html
Na bloku jest 4G64 (PC 6162)
Na głowicy G6K1
Chciałbym wymieć kompletny rozrząd, pompe wody, ale najprawdopodobniej bez wyciągania silnika z Colta może się nie obejść i boje się, że mechanik rozgrzebie robote i nie będę miał właściwych części i dlatego zwracam sie do Was drodzy forumowicze, czy macie jakieś sugestie, czy znany jest Wam taki silnik i jaka to jest wersja ew jakiś manual. Po prostu byłbym wdzięczny za każdą informację
Wygląda to tak:
Tomek - 17-09-2014, 21:03
kazampl napisał/a: |
Podobno włożony był silnik od amerykańskiej wersji galanta 2.4 GDI z automatu 150 KM. |
amerykański Galant miał silnik 2.4, taki jak na zdjęciu, ale to nie jest GDI (i dobrze)
4G64 to oznaczenie silnika
za angielską wikipedią:
The 4G64 is the second largest variant, at 2,351 cc. Early models were 8-valve SOHC, but a later 16-valve SOHC and DOHC version was also produced. All used MPFI and had an 86.5 mm bore and 100 mm stroke. The 4G64 was later also available with gasoline direct injection. Output varies between 145 hp (108 kW; 147 PS) at 5,250 rpm with 161 lb·ft (218 N·m) of torque at 4,000 rpm in the Mitsubishi L200 and 152 hp (113 kW; 154 PS) at 5,500 rpm with 162 lb·ft (220 N·m) of torque at 4,000 rpm in the Chrysler Sebring/Stratus. The Chrysler version features fracture-split forged powder metal connecting rods. The 4G64 is an interference motor like the 4G63, however, the early 8-valve 4G64 is a non interference engine. From March 1996 an LPG version with 115 PS (85 kW) at 5,000 rpm was available in the Mitsubishi Canter.[3]
Applications
1993-1997 Mitsubishi Chariot
1988–2006 Mitsubishi Delica/Van
1997-1999 Mitsubishi Eclipse GS Spyder Convertible FWD model equipped with a 141 hp (105 kW) 2.4 L 16-valve SOHC Mitsubishi 4G64 engine
2000-2005 Mitsubishi Eclipse
1994–2003 Mitsubishi Galant
1990–present Mitsubishi L200
1996–1998 Mitsubishi Magna (codenamed 4G64-S4 and fitted to the TE-TF series)
1990–1996 Mitsubishi Mighty Max
1998-2005 Mitsubishi Montero (V11 - 2 door) Latin America version
2003 Mitsubishi Outlander
1987–1990 Mitsubishi Sapporo
Mitsubishi Triton
2005 Mitsubishi Zinger
2004–present Brilliance BS6
2008–present Chery V5
1983–1992 Dodge Colt Vista (AWD only)
1990–1992 Dodge Ram 50
2006–present Great Wall Hover(X240 and V240)
1986-1998 Hyundai Grandeur
1989–1991 Hyundai Sonata
[ Dodano: 17-09-2014, 21:06 ]
BTW, rozrząd po prawej stronie (patrząc od zderzaka), to by mi zalatywało silnikiem od Galanta serii E5
wcześniej myślałem o EA (zreszta w E5 też nie było GDI)
nie wiem za to, czy E5 był silnik 2.4, choć w USA to możliwe
[ Dodano: 17-09-2014, 21:06 ]
jednak 4G64 to na pewno 2351 ccm
honor - 17-09-2014, 21:25
Z katalogu wynika, że był w wersji USA taki silnik, 4G64 SOHC, nie GDI.
Sprawdź po numerach z tej strony.
http://catalog.gt-parts.r...T0xMDAxMA%3D%3D
londolut - 17-09-2014, 21:38
To jest 2.4 z hameryki z 8V z gala E5x.
2.4 GDi występował w EA rozrząd po drugiej stronie.
i9i - 17-09-2014, 21:49
londolut napisał/a: | To jest 2.4 z hameryki z 8V z gala E5x |
E56A ES/LS FED/CAL były 16V SOHC z rozrządem po stronie kierowcy. Pompa wody MD972050
Tomek - 17-09-2014, 22:27
i9i napisał/a: |
E56A ES/LS FED/CAL były 16V SOHC z rozrządem po stronie kierowcy. Pompa wody MD972050 |
one były 8V, potem 16V SOHC, potem też i DOHC
londolut - 18-09-2014, 21:37
Hehe a na deklu jak byk 16V... Ale siara
apg2312 - 19-09-2014, 00:35 Temat postu: Re: Colt 2.4 L jaka wersja silnika? Proszę o radę
kazampl napisał/a: |
Chciałbym wymieć kompletny rozrząd, pompe wody, ale najprawdopodobniej bez wyciągania silnika z Colta może się nie obejść i boje się, że mechanik rozgrzebie robote i nie będę miał właściwych części |
Sorry, ale w sumie nie rozumiem, czym się przejmujesz ?
To już powinno być zmartwienie mechanika, żeby dobrać właściwe części. Tym bardziej, że
1 - jak wyciągnie stary pasek czy pompę, to będzie miał na wzór
2 - na silniku powinna być tabliczka znamionowa, więc niech na niej poszuka oznaczenia silnika
3 - chociaż jest traktowany już jak każda inna część wymienna, to każdy silnik ma swój numer seryjny. Wystarczy odczytać, i dowiedzieć się co to za zwierz choćby w najbliższym ASO
|
|
|