To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Mruga kontrolka oleju

benton66 - 21-09-2014, 22:35
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Mruga kontrolka oleju
Witam. Mam dziwny problem z kontrolką oleju w Cari. Po długiej i szybkiej jeździe autostradą, po zatrzymaniu się i włączeniu na luz mryga kontrolka oleju. Po przygazowaniu gaśnie. Oczywiście poziom oleju jest ok. Co może być przyczyną? Jakiś czujnik, czy może pompa oleju?
Bizi78 - 21-09-2014, 23:05

Polecam poczytać bo temat był już poruszany:
http://forum.mitsumaniaki...rolka+oleju+gdi
http://forum.mitsumaniaki...rolka+oleju+gdi
http://forum.mitsumaniaki...rolka+oleju+gdi

benton66 - 21-09-2014, 23:45

Czytałem. Ma ktoś inne pomysły? Zauważyłem, że gdy silnik dostanie mocno w czoło (np. po szybkiej jezdzie autostradą), po zatrzymaniu jego obroty spadają bardzo nisko (grubo poniżej 600). Było to juz poruszane, ale niestety nie moge znalezc tego tematu. Przy normalnej jezdzie jest ok
plecho1 - 22-09-2014, 06:49

Zmierz ciśnienie manometrem u jakiegoś mechanika na wolnych obrotach na rozgrzanym silnku i będzie wiadomo czy pada czujnik czy silnik. Co do obrotów to druga lreska na obrotomierzu to 500.
t0mczaq - 22-09-2014, 14:36

Miałem identyczny problem. Po jeździe autostradą, gdy wjechałem do miasta to podczas postoju na światłach obroty spadały bardzo nisko i zapalała się kontrolka oleju (czasami też mrugała).

Akurat zbliżał mi się termin wymiany oleju. Wymieniłem olej, filtr oleju i wyczyściłem przepustnicę. Potem reset kompa, adaptacja przepustnicy - po tych zabiegach problem zniknął.

rasiak1980 - 22-09-2014, 14:53

a jaki olej?
benton66 - 22-09-2014, 16:36

Też mi sie wydaje, że to wina przepustnicy. Muszę ją wyczyścić. Olej miałem zmieniany niedawno, ale to nie wina oleju, bo na półsyntetyku czy syntetyku miałem to samo. Mysle, że bardzo niskie obroty silnika powoduja, że pompa olejowa "nie wyrabia się" i daje niższe cisnienie oleju.
t0mczaq - 22-09-2014, 16:51

Ja wlałem olej Castrol 10W40
rasiak1980 - 23-09-2014, 07:58

spotkałem się z kilkoma ciekawymi przypadkami jedno to był opadnięty smok drugie zapchane kanały pod plenum, pompowało olej do góry a zbyt wolno spadał w dół na gorze wałki pływały wręcz w oleju a na dole pompa zasysała powietrze przyczyną był zaszlamiony silnik


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group