To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Techniczne - trwałe wyłączenie automatycznego wyłączania samochodu

aircross - 24-09-2014, 21:00
Temat postu: trwałe wyłączenie automatycznego wyłączania samochodu
Przyznam, że chyba nie ma już możliwości kupienia samochodu bez automatycznego systemu wyłączania silnika na skrzyżowaniu.

Który kabelek trzeba przeciąć lub który bezpiecznik wyjąć, żeby bezśladowo na stałe wyłączyć ten system?

jan1994 - 24-09-2014, 21:18

Po co od razu przecinać kabelek, wystarczy ustawić nawiew na przednią szybę lub jechać bez zapiętych pasów bezpieczeństwa :lol:
aircross - 24-09-2014, 21:32

Jeżdżenie bez pasów bezpieczeństwa miewa negatywne skutki choćby w postaci mandatów. A nawiew na szybę trudno się sprawdza w zime, gdy chcesz sobie podgrzać nogi

Pomyślałem, że może by przeciąć kabelek od czujnika pasów, ale system będzie ciągle pikał, więc może ... bezpiecznik od czujnika pasów?

robertdg - 24-09-2014, 22:22

Moze bardziej "humanistyczne" podejście pod kątem przeprogramowania systemu, pacjent ma kaszel a ślecie go odrazu pod nóż zamiast zapodać goracą herbatke na wygrzanie :roll:
aircross - 24-09-2014, 22:29

Zarówno w Citroenie jak i w Mitsubishi twierdzą, że akurat tego się prosto nie da przeprogramować i podobno nawet chipownicy tego nie potrafią (z tego co zrozumiałem w chwili resetu komputera zerowane są domyślne rejestry hurtem i zero oznacza właśnie WŁĄCZONY system start/stop)
robertdg - 24-09-2014, 22:53

Deus ex machina
jan1994 - 25-09-2014, 08:11

aircross napisał/a:
... A nawiew na szybę trudno się sprawdza w zime, gdy chcesz sobie podgrzać nogi...

Jeśli mówimy o zimie to AS&G nie działa gdy temperatura otoczenia jest niższa niż 4 stopnie. Myślę, że należałoby się dobrać do przełącznika nawiewów i sprawdzić jak zmienia stan podczas ustawienia nawiewu na szybę. Tylko jak tam się dobrać ?
Generalnie mnie system AS&G nie sprawia problemów - przyzwyczaiłem się i gdy dojeżdżam do skrzyżowania na którym na pewno się zatrzymam to "decyduję" przyciskiem czy ma mi wyłączyć silnik czy też nie :lol:

aircross - 26-09-2014, 08:02

Czyli tak jak nauczyliśmy się pamiętać o włączaniu światła trzeba się nauczyć pamiętać o wyłączaniu tego G :(
krzychu - 26-09-2014, 08:05

Nie luzuj auta jeśli nie chcesz gasić silnika i już. Ja na luzie to stoję tylko na przejazdach kolejowych. Więc mnie by AS&G nie przeszkadzał. Zresztą jechałem autem kuzyna i ani razu AS&G nie zadziałał.. Nawet nie widziałem, że ma.
aircross - 27-09-2014, 08:37

Sugerujesz, żebym cały czas trzymał wciśnięte sprzęgło? Nie szkoda Ci mechanizmu wyciskowego?
Wedrowiec - 27-09-2014, 10:51

No cóż niektórzy tutaj mają podejście że jakby im ASG zamykał lusterka przy okazji to po prostu by drugą ręką drugi przycisk wciskali. A cała reszta się czepia nie wiadomo czego.
krzychu - 27-09-2014, 19:22

aircross - nie cały czas. Wtedy kiedy nie chcesz żeby AS&G zgasiło silnik czyli jak rozumiem na krótkich postojach. Zresztą pierwsze się i tak zużyję tarcza niż reszta o którą pytasz. A jak stoisz dłużej to czemu się wzbraniasz przed zadziałem mechanizmu oszczędzającego Twój portfel?
radical - 28-09-2014, 11:46

Witam,
A czy któryś z kolegów wie jak system Stop & Go jest rozwiązany w innych markach samochodów? tzn czy można ten system trwale wyłączyć przyciskiem lub poprzez opcje w menu.
Bo ja wolałbym osobiście decydować czy chcę oszczędzać czy nie bez ciągłego pamiętania o odpowiednich ustawieniach czy każdorazowego wciskania odpowiedniego przycisku.

aircross - 29-09-2014, 11:16

Krzychu: automatyczne wyłączenie może negatywnie wpłynąć na koło dwumasowe, starter, akumulator i niewychłodzoną turbinę. Nie wiem czy oszczędność złotówki na 100 km zrekompensuje to, że inne koszty wzrosną (może koło dwumasowe będę musiał wymienić 20 tys km wcześniej?).

Biorąc pod uwagę że przy wyłączonym systemie start/stop obroty na luzie i tak spadają do 550 i samo naciśnięcie sprzęgła powoduje dodanie gazu do 900 obrotów, to może jednak nie warto silnika wyłączać?

[ Dodano: 29-09-2014, 11:17 ]
Radical: podobno w skodzie jeszcze gorzej jest z wyłączaniem bo trzeba wejść każdorazowo do menu komputera (ale tego nie widziałęm, więc nie wiem)

apikus - 29-09-2014, 13:17

radical napisał/a:
A czy któryś z kolegów wie jak system Stop & Go jest rozwiązany w innych markach samochodów? tzn czy można ten system trwale wyłączyć przyciskiem lub poprzez opcje w menu.


W Fordzie Focusie za każdym razem po uruchomieniu silnika możesz wyłączyć system przyciskiem. Po nowym odpaleniu jest włączony.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group