To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Grandis Techniczne - Wymiana amortyzatorów przód (zwykłe czy na trudne warunki?)

LukTT - 27-09-2014, 20:30
Temat postu: Wymiana amortyzatorów przód (zwykłe czy na trudne warunki?)
Witam Wszystkich :)

Mój pierwszy post tutaj :) ale do rzeczy.

Grandis to fajne auto ale miałem zastrzeżenia do prowadzenia i trakcji. Myślałem, że to norma (duże auto itd...). Okazało się na przeglądzie, że nie mam wogóle (sic!) łączników stabilizatorów z tyłu. Zamontowałem nowe i tył jeździ bardziej po sznurku :-)

Druga sprawa to fatalna trakcja przy ruszaniu (nowe opony Pirelli a mimo to jest słabo - na mokrym masakra). Autko ma swoje lata i jeden amorek z przodu się poci. Na testach wyszło wszystko w normie. Pomimo to zdecydowałem się wymienić amorki na nowe. I tutaj mam pytanie. Na forum znalazłem wpis, że ktoś wymienił amorki na te przeznaczone na trudne warunki drogowe i auto prowadzi się lepiej i sztywniej.

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=78935

Pierwsza wersja:
KYB Excel-G 334456 i 334457 (L/P)

Druga wersja (na trudne warunki):
KYB Excel-G 334458 i 334459 (L/P

Skłaniam się tu ku drugiej patrząc na doświadczenia Kolegi z forum, chciałbym jednak się upewnić, że to na pewno dobra droga :-) . Nie wiem czym się różnia Grandisy na trudne warunki drogowe (tylko amorkami właśnie?).

Sorki za przydługi post ;-) .

Liczę na Waszą pomoc i będę wdzięczny za komentarze.

kcn - 27-09-2014, 21:45

Że zacytuję "...ja Ci nie pomogę, bo w tą samą stronę jadę..."

ale żebyś nie czuł się osamotniony to wspieram moralnie i duchowo w problemie hehe ;)

LukTT - 27-09-2014, 22:04

To z trakcją też słabiutko? Może nie warto nic robić bo to coś tak ma?
kcn - 27-09-2014, 22:25

LukTT napisał/a:
To z trakcją też słabiutko? Może nie warto nic robić bo to coś tak ma?


tzn. Ja Ci powiem że na prowadzenie nie narzekam i ładnie się trzyma na zakrętach.
W porównaniu do innych vanów typu sharan to rajdówka bez przechyłów :)
Ja na prowadzenie nie narzekam, mogłoby być ciut ciszej w środku a ogólnie bajka

LukTT - 28-09-2014, 07:49

a samo ruszanie? np. jak chcesz szybciej ruszyć to da radę czy buksuje kołami?

[ Dodano: 28-09-2014, 09:20 ]
Przy dieslu po chipie to na pewno nie ma szansy na trakcję ;-)

Moja benzynka buksuje według mnie bez powodu. Nie daję do dechy przy ruszaniu tylko chcę trochę sprawnie ruszyć. No i mam żabkę zazwyczaj na mokrym.

Wiesz może, czy te amorki do 4x4 są twardsze po prostu (tak bym zgadywał).

Dzięki :-)

patrycjuszek - 28-09-2014, 09:21

Śmiało zakładać wzmocnione i zasuwać. Zakręty 70km/h można pokonywać 2 razy szybciej😏.
Nokian zg2 - to mój wybór. Radzą sobie dobrze z trakcją.

LukTT - 28-09-2014, 09:22

no to założę te wzmocnione i zdam realcję po.

co do opon to nabyłem nowe zimówki Alpin 5 trochę jako eksperyment, zobaczymy jak będą się sprawowały

[ Dodano: 29-09-2014, 23:40 ]
Amorki zamówione. Gdzie najlepiej w Wawie założyć? Macie jakieś dobre namiary?

patrycjuszek - 02-10-2014, 08:07

Jeszcze dodam że w ASO można kupic komplet sprężyn obniżających za ok 1000 PLN


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group