To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - [I 2.0T] podpora wału

MarcinGdy - 01-10-2014, 08:25
Temat postu: [I 2.0T] podpora wału
Pytanie do znawców tematu, czy jest jakiś dobry zamiennik podpory wału do O1T ? czy pozostaje tylko oryginał ?
Przy szybkim ruszaniu i zmianie biegów z kopytem pojawia mi się puknięcie dochodzące od podłogi. Mechanior stwierdził, że winna może być podpora wału, która ma luzy.

irek23rz - 03-10-2014, 13:32

Witam . Raczej stawiałbym na krzyzak lub luz na dyfrze z tyłu ewentualnie podpory dyfra a nie podpory wału. Sprawdz febest na alledrogo. Pozdrawiam
nytsug - 03-10-2014, 23:25

To nie podpora wału jak kolega wyżej napisał. To dyfer tylny się odzywa, krzyżak albo już wyrobione wielotryby na dyfrze.
MarcinGdy - 06-10-2014, 19:26

Może jest tak jak piszecie, ja opieram się na ocenie dwóch różnych mechaników. Sam też byłem pod autem i widziałem, że 1sza podpora siedzi ciasno na wale, a druga ma ok. 2cm luzu i wał swobodnie w niej lata na strony :roll:

Oryginalna podpora to koszt mniej więcej 260zł.
Nytsug to o czym napisałeś to jakieś kosmiczne koszta przy naprawie?

nytsug - 06-10-2014, 21:51

Krzyżak wału to poniżej 100zł znajdziesz. Zależy jaki masz przebieg bo jak ok ponad 250 tys. to prawdopodobnie dyfer tylny do wymiany - ok 500zł
MarcinGdy - 06-10-2014, 22:30

Przebieg 120tkm potwierdzony bo salon PL, chyba że tam już też kręcą ;) . Podjadę do speców od wałów i zobaczę co powiedzą.
irek23rz - 08-10-2014, 22:05

znaleźć speca od diagnozy tego ustrojstwa graniczy z cudem nawet serwis najlepiej to by wymieniał wszystko po kolei az dojdzie do dyfra i powie no panie teraz to to :? trzeba robić .W o1t już tak jest niestety ze moc daje w d..e seryjnemu dyferencjałowi.Napisz jaka diagnoza ...
MarcinGdy - 13-10-2014, 09:02

pytanko jeszcze..czy po wymianie podpory wału trzeba wał na nowo wyważać ?
Hubeeert - 13-10-2014, 12:16

Nie, ale założyć dokładnie tak jak był zdjęty.
MarcinGdy - 14-11-2014, 10:33

Próbowałem ruszyć temat podpory wału i odbiłem się od ściany już na wstępie u speców od wałów :?

Wcześniej ustaliłem, że ori podpora (na zdjęciu zaznaczona na czerwono) to koszt ok 260 zł, wymiana z wyważeniem (podobno niekoniecznym 200 zł)
Zajechałem i okazało się, że firma nie ma jakiejś przystawki do wyważenia takiego wału
jaki jest w O1T.

Teraz pytanie, czy serwis fabryczny dysponuje technologią do poprawnego zmontowania całości ?
Przy okazji "majster" zwrócił uwagę na przegub (zaznaczony na zdjęciu na zielono)
że rzekomo ma jakiś luz. Jak poruszał nim lewo-prawo to faktycznie dało się usłyszeć jakieś pykanie, jakby nie chodził ciasno.
Generalnie postraszyli mnie możliwą koniecznością wymiany całego wału :!: WTF !?



FOTKA WAŁU

[ Dodano: 26-11-2014, 18:05 ]
Ostatecznie auto trafiło do innego znachora, który orzekł, że są luzy na tulejach tylnego mostu i to one mogą być odpowiedzialne za stuki przy zmianie biegów.
Troszkę przeraził mnie ceną za części i robociznę, za wszystko chce 700zł, to dużo czy w miarę normalnie?

[ Dodano: 04-02-2015, 09:43 ]
temat ogarnięty, zamontowane 4 nowe tuleje z Olkusza i nastała błoga cisza przy wachlowaniu biegami :D

majchas01T - 13-07-2016, 18:55

Hej Wam 😀
U mnie przy szybkim wciśnięciu sprzęgła pojawia się głuche metaliczne uderzenie. Dodatkowo po puszczeniu sprzęgła jest uderzenie, ale już bardziej głuche. Byłem dziś pod autem i nagrałem filmik, na którym widać Luz obrotowy wału. Dodatkowo nie wiem, czy ten Luz na podłodze wału nie jest za duży. Podkoniec filmu słychac dźwięk metaliczny przy poruszaniu wałem osiowo - Luz około 1mm i to tylko na ostatniej części wału.
Wszystkie tuleje mostu wymienione na olkuszowe poliuretanu... jakieś podpowiedzi? Doświadczenia?

https://m.youtube.com/watch?v=kZ1HvGUl0VI

apollo99 - 13-07-2016, 20:15

to wygląda na luz międzyzębny na ataku mostu tylnego i wałka wyjściowego transferu ,czy jest prawidłowy to ci chyba tylko w aso powiedzą, a jeśli za duży to można to regulować ale niestety trzeba trochę porozkręcać.
elektryk - 14-07-2016, 11:00

majchas01T napisał/a:
Wszystkie tuleje mostu wymienione na olkuszowe poliuretanu... jakieś podpowiedzi? Doświadczenia?
Mam podobnie, też wymieniałem tuleję na olkuszowe i obstawiam że one zmęczyły mi dyfer jeszcze bardziej, bo są sztywniejsze i zęby dyfra dostają mocniej po du...
Świeży - 16-07-2016, 19:29

Mam to samo, jeśli jest stukanie to pod tylnym mostem tam gdzie się kończy wal mniej więcej, są dwie poduchy prawie obok siebie, w pionie. Prawdopodobnie pasują jakieś od Reno Scenika..ale okaze sie w tygodniu, znam też cenę wymiany i koszt oryginalnych części w serwisie, i tego dyfra i podpór wału, ale to dopiero jutro mogę dopisać w razie zainteresowania.
76magg - 02-06-2019, 21:55

Mam coś podobnego - przy ostrym ruszaniu przy przejściu 1-2 jest stuknięcie.
Oglądałem go na kanale i mniej więcej na środku jest taka obejma która trzyma wał - i to tam jest dość spory luz góra dół. Wygląda na to, że luz jest na gumie między tą obejmą a dołem auta - wydaje się, że odkręcam nakrętkę, wymieniam gumę i dokręcam i będzie ok.
Pytanie, gdzie i jako co można kupić tę gumę?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group