To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełn± wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Mi¶ki - Mitsu colt CAO Kleja:-)

Kleju - 08-02-2007, 10:39
Temat postu: Mitsu colt CAO Kleja:-)
Czas zaczac!!:-) Troche sie z tym guzdralem bo auto mam juz od pazdziernika 2006. Auto sprowadzilem z Niemiec. Dwa miesiace intensywnych poszukiwan! Szukalem tylko w necie i tylko z niemiec!!! No i w koncu znalazlem! No i pojechalismy z kumplem laweta ale laweta byla dla niego bo on tez samochod kupowal a ja wracalem na kolach! Auto ogladalem w nocy:-(( no a jak wiadomo w nocy nie duzo widac! ALe ok bez problemu dojechalem do domu 600km! A teraz troche techniczniej! Auto bylo lekko uderzone w przod:

i obite prawe drzwi!

gdzie niegdzie male ogniska rdzy! Auto robilem przy pomocy wujka lakiernika gdzie stalo u niego!!!

Pomalowanie maski, blotnika, drzwi, zderzaka i polerka! Pozniej auto zostalo gruntownie sprawdzone prze mechanika w zakladzie (czyli mojego tate:-))) )dla tego dzieki rodzinnej pomocy zaoszczedzilem "troche pieniedzy"! Pozniej zabralem sie za instalacje sprzetu Car audio



To was pewnie nie interesuje wiec pomine:-)))

Po poskladaniu calego auta, wymianie plynow, zarejestrowaniu itp przyszedl czas na jazdy probne:-))


auto jezdzi naprawde super! Aha zapomnialbym do auta dostalem 4 alufelgi "dbv" 15'' + 4zimowki


Ale za bardzo sie nie nacieszylem alusami bo przyszly niskie temp i trzeba bylo zmienic!!!
To bylo gdzies tak do listopada, pozniej nadeszly dalsze zmiany:
nakladki, szczeze polecam!!!


No i dalsza zabawa teraz nierdzewka :D 3 godzinki mierzenia (dlugosci, srednice, katy itd) jeden dzien roboty (kuzyna w pracy 8) ) i sa: adapter do filtra stozkowego, dolot wypolerowany i najlepsza rzecz czyli rozporka na kielichy (moze szyba teraz nie peknie :) )




musze wyczyscic komore silnika ale to jak bedzie cieplej.


mala polerka:-) blachy od kolektora


A zeby zalozyc dluzszy dolot musialem sie pomeczyc z akumulatorem!!! Cala podstawke aku przesunalem troche aby moc wstawic stozek! Teraz aku zadziala jako oslona przed cieplym powietrzem :) Stozek bedzie powietrze zasysal z nadkola i ze szpar w przodie samochodu!! Szkoda tylko ze nie da sie jakos poprowadzic nawiewu od zderzaka!Nie ma poprostu jak!!! Zabaczymy jak sie bedzie spisywal!!! Teraz tylko czekam na przesylke z filtrem Green (strasznie dlugo do 2 tygodni trzeba czekac :( )



I tak to bedzie.



No i jest w koncu 17 stycznia zmontowalem!!! Wszystko weszlo na scisk az za bardzo na scisk 8) Filtr oczywiscie bedzie zmieniony juz jest zamowiony green i czekam!!! Filtr jest dobrze odgrodzony od cieplego powietrza wiec bedzie mu sie dobrze oddychac :P Po jazdach testowych jestem zadowolony :twisted: !!! Teraz tylko na hamownie!!! Gdzie



Matejko - 08-02-2007, 11:36

nie wywala zadnych bledow, ani silnik nie chodzi jakos dziwnie po tym jak zwiekszyles odlelgosc miedzy przeplywomierzem i przepustnica??
Kleju - 08-02-2007, 11:44

Matejko napisał/a:
nie wywala zadnych bledow, ani silnik nie chodzi jakos dziwnie po tym jak zwiekszyles odlelgosc miedzy przeplywomierzem i przepustnica??


zadnych bledow!!! Silnik chodzi tak samo. Specjalnie po odpaleniu go pierwszy raz zostawilem na wolnych obrotach z 10min zeby sie w jakis sposob "przyzwyczail" Naprawde polecam takie rozwiazanie :wink:

Kleju - 18-02-2007, 17:27

Katalizator wyciety :twisted: rura o takis samym przekroju wstawiona i ...
jest glosno :? powiedzialbym ze troche za glosno!!! A to wszystko przez dospawanie do tlumika koncowego koncowki z nierdzewy i to ona tak dzwoni :( Auto zostanie tylko zmierzone i chyba powroce do seryjnego kata!!! A czy czuc roznice??? nie wiem, moze...




Troche tez "wyczyscilem" miejsce dolotu :wink: przed montazem stozka OMP okazalo sie ze lacznik gumowy (przejsciowka z rury do przeplywki) jest peknieta :( i prace stanely!!! Dobrze ze na drugi dzien smigalem do Wroclawia to sie kupilo i nawet w kolorze czerwonym :roll:


saphire - 18-02-2007, 17:44

Mała uwaga - nie żebym się czepiał ale przecież metalowa rura któr± ci idzie powietrze ze stożka do silnika będzie się nagrzewać od silnika i ogrzewać ssane powietrze - ja bym zamiast chromu założył na ni± otulinę g±bczast± tak± do izolowania rur CO - tylko kwestia czy wolisz lans z chromem czy sensowne działanie :wink:
Kleju - 18-02-2007, 18:19

ostatnio wlasnie sprawdzalem temp tej rury termometrem samochodowym (wskaznik mialem w srodku auta, czujnik na rurze) przyklejonym do niej!!! Temp wyszla srednia ok 25st C. Dystans to 160km. Nie sadze ze to jakos negatywnie wplynie na osiagi gdyz ta rura znajduje sie nad skrzynia biegow i za bardzo nie ma jak sie strsznie nagrzewac, nie ma od czego!?
saphire - 18-02-2007, 20:04

Póki co jest do¶ć chłodno (niby zimę mamy) a jak mówisz ma 25' ciekawe ile w lecie złapie...

EDIT:

IMHO ¶rednio na zewn±trz jest 10' a skoro masz na rurze 25' to jest dogrzana o +15' analogicznie będzie latem - na zewn±trz 30' na rurze 45'... (tak tak wiem, nadinterpretuję jednakże jasno widać że się nagrzewa)

Kleju - 21-02-2007, 12:21

Wykres juz jest!!!Jest to hamownia typu Dynomet czyli zakladana na kolo. Pomiar odbywa sie w warunkach naturalnych, czyli w czasie jazdy!!! Sami ocencie :P


Czas na 400m wyszedl rzedu 17.1s ale od razu zaznaczam ze w samochodzie byly dwie osoby (laczna masa auta z kierowca i pasazerem 1160kg!!!) sam samochod wazy 980kg (troszek wiecej niz seria ale sprzet "grajacy" robi swoje i kolo zapasowe, gasnica, lewarek... itd :P Tak samo czas na 0-100km/h wyszedl rzedu 9.7s (dwie osoby na pokladzie masa 1160kg) Przeklamanie licznika od 3km/h do 7km/h (7km/h przy predkosci 100km/h, czyli trzeba jechac 107km/h zeby bylo 100km/h :D )

saphire - 21-02-2007, 17:12

Szkoda że nie masz tych wykresów z przed montażu stożka - dla porównania :badgrin:
karolgt - 21-02-2007, 22:29

ladny i dobry wynik:)

w koncu ktos dal taki wykres, i moze skonczy sie krytykowanie pt "nie ruszaj niz w colcie"

pzdr:)

Anonymous - 23-02-2007, 11:33

blachę od kolektora polerowae¶ sam czy komu¶ to zleciłe¶?
P.S. ładna praca włożona w colta:)

Anonymous - 23-02-2007, 13:44

karolgt napisał/a:
ladny i dobry wynik:)

w koncu ktos dal taki wykres, i moze skonczy sie krytykowanie pt "nie ruszaj niz w colcie"

pzdr:)

Nie wiemy ile bylo przed modyfikacjami w dolocie i wylocie.
Po osiagach widzimy, ze raczej srednio sie to przelozylo na rezultaty.

Kleju - 23-02-2007, 14:04

Ficu865 napisał/a:
blachę od kolektora polerowae¶ sam czy komu¶ to zleciłe¶?


Sam ja czyscilem! Najpierw papierem sciernym wodnym a na sam koniec pasta scierna polerska. JAk macie slaba cierpliwosc to nie zabierajcie sie za to :wink: wszystko recznie trzeba szlifowac, kazdy zakamarek. Ja spedzilem nad tym pol dnia!!!

kaeres napisał/a:
Nie wiemy ile bylo przed modyfikacjami w dolocie i wylocie.
Po osiagach widzimy, ze raczej srednio sie to przelozylo na rezultaty.


No tego nie wiemy ile mialo przed mocy i momentu. Wynik faktycznie sredni nawet bym powiedzial slaby :roll: 2.5KM i 5Nm wiecej. Mysle ze silnik przed modami mial tyle samo ewentualnie moze ciut mniej mocy. Tez sie nie dowiemy czy to dolot cos dal, czy moze wyciecie kata (chodz ten tak strzasznie nie wygladal) Ale przynajmniej jakies odniesienie jest!!! I nikt teraz nie powie "NIE ROBCIE NIC Z SILNIKIEM BO TYLKO POPSUJECIE..." :P albo "ZMIANA DOLOTU NIC NIE DAJE...", "STOZEK JEST ZLY I TYLKO POGARSZA..." hehe. Jest dowod :mrgreen:

karolgt - 23-02-2007, 17:07

Kleju napisał/a:
"NIE ROBCIE NIC Z SILNIKIEM BO TYLKO POPSUJECIE..." :P albo "ZMIANA DOLOTU NIC NIE DAJE...", "STOZEK JEST ZLY I TYLKO POGARSZA..." hehe. Jest dowod :mrgreen:


taaaa a watek jakos sie nie rozbudowal jak ten Twoj poprzedni :D

jestem z Toba :D

Kleju - 23-02-2007, 17:43

karolgt napisał/a:
taaaa a watek jakos sie nie rozbudowal jak ten Twoj poprzedni


??? jakos tego nie rozumiem, o jaki watek chodzi???

Ale jak kiedys sie kazdy udzielal ze robiac cos przy colcie (stozek, dolot ...itd) tylko wszystko sie pogorszy i ... :D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group