Pajero Sport - Auto traci moc powyżej 130k/h
gst - 10-10-2014, 18:57 Temat postu: Auto traci moc powyżej 130k/h Witam wszystkich forumowiczów.
Mam problem, z Pajero Sport 2003 rok, 2.5 TD
Przy prędkości ok. 130km/h auto traci moc, włącza się tak jakby blokada prędkości. Zapala się kontrolka silnika. Wciskam gaz ale auto tylko zwalnia na prędkości. Przy ok 80/90km/h ciągnie normalnie. Kontrolka gaśnie po chwilowym wystudzeniu silnika i jego restarcie.
Co to może być? Proszę o poradę, to strasznie irytujące, raz mi się zdarzyło na wyprzedzaniu i nie było kolorowo.
apg2312 - 10-10-2014, 21:56
Trzeba podpiąć pod komputer, i sprawdzić co to za błąd. W tej chwili jest to niestety wróżenie z fusów.
gst - 11-10-2014, 04:38
apg2312 napisał/a: | Trzeba podpiąć pod komputer, i sprawdzić co to za błąd. W tej chwili jest to niestety wróżenie z fusów. |
Ale jak pojadę podpiąć auto pod komputer bez wcześniejszego przekroczenia 130km/h to kontrolka się nie zaświeci, czyli komputer może nie wykryć błędu zgadza się?
Drugie pytanie, czy ktoś wie, gdzie w Lublinie jest taka diagnostyka? Zapewne w oficjalnym salonie/serwisie Mitsubishi ale czy jeszcze gdzieś, nieoficjalnie?
Bizi78 - 11-10-2014, 06:28
Skoro check się zapala to błąd będzie zapisany w pamięci komputera .
gst napisał/a: | Drugie pytanie, czy ktoś wie, gdzie w Lublinie jest taka diagnostyka? |
Spytaj w dziale regionalnym:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewforum.php?f=59
gst - 18-12-2014, 04:45
Byłem na teście, bo przy okazji kasowałem błędy z ABSu i nic nie wykryło, więc chyba trzeba jednak się najpierw rozpędzić do 130km/h i tam podjechać, co jest ciężkie do wykonania, bo punkt ten jest w mieście, na jednym z osiedli mieszkaniowych.
Hubeeert - 18-12-2014, 11:20
Błąd jest zapisany w pamięci sterownika.
Podjedź na skanowanie MUTem do ASO i bedziesz wiedział w czym problem.
gst - 20-08-2016, 09:00
Dobra, wracam do tematu:
Błąd 49 - zbyt wysokie ciśnienie doładowania.
Co ciekawe, ostatnio robi się to głównie podczas podjazdu pod strome góry, na 4 lub 5 biegu, gdy mocno wciska się "gaz".
kubaeso - 20-08-2016, 12:20
kolego albo masz uszkodzony czujnik cisnienia doladowania albo zaciela sie kierownica turbiny tylko nie wiem czy pajero mialo turbo ze zmienna geometria.to juz musza koledzy sie wypowiedziec bardziej obcykani;)
gst - 21-08-2016, 16:35
kubaeso napisał/a: | kolego albo masz uszkodzony czujnik cisnienia doladowania albo zaciela sie kierownica turbiny tylko nie wiem czy pajero mialo turbo ze zmienna geometria.to juz musza koledzy sie wypowiedziec bardziej obcykani;) |
Tak tam jest turbo ze zmienną geometrią
mrbooss - 28-03-2017, 21:53
Witam,
mam ten sam problem, auto traci moc. Zazwyczaj jest to z przyczepką. Wywala kontrolkę, zatrzymuje się na chwile i odpalam znowu i jadę dalej, czasem zaświeci się po kilku kilometrach czasem po chwili.
Po podłączeniu do komputera pokazuje błędy:
12 doładowanie SNSR
49 za duże BOOST
52 NIEPRZERW. CIŚNIENIE VGT
51 CZUJNIK POŁOżENIA EGR
Co moze być przyczyna turno jest świeżo po regeneracji
carsontaxi - 29-03-2017, 12:36
niewiem czy tam jest egr ale mialem taki sam problem w innym dieslu i wyczyscilem egr i jest narazie ok .
Sir Stanczyk - 30-03-2017, 10:11
Jest tam egr, taki mały z tyłu silnika
I tak, lubi się przetykać i wtedy jakiś głupi błąd wywala.
pajerosport - 28-08-2017, 16:27
Mam identyczny problem jak koledzy wyżej. Po zapaleniu kontrolki auto wpada w tryb bez turbiny czyli ma ok. 40% mocy i to chyba ona stwarza ten cały problem.
Jak ktoś znajdzie rozwiązanie problemu to proszę tutaj wszystko opisać.
Azz - 29-08-2017, 22:19
Miałem podobnie, wymiana zaworów na klawiaturze rozwiązała problem - czarny i brązowy. Na kompie widniał wtedy błąd 49.
|
|
|