To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Drgania kierownicy powyzej 100km/h

hantom - 20-10-2014, 23:01
Temat postu: Drgania kierownicy powyzej 100km/h
Witam, szukałem w google odpowiedzi ale nie znalazłem przypadku pokrywający się z moim.
Przy prędkości powyżej 100km/h czuć drgania kierownicy przy 130 już trochę bardzej i nie wiem gdzie szukać przyczyny. Jadąc 20km/h kierownica nie lata ani nic Opony mam nowe "KLEBER KRISALP HP2" z 2tyg temu założone.

Na starych letnich oponach kierownica mi nawet przy 20km/h latała, po założeniu starych zimówek juz nie latała, czyli wina opon letnich.
Na każdym z 3 kompletów opon co sprawdzałem mam te drgania i nie wiem gdzie szukać przyczyny?
Może sworznie? Liczę na waszą pomoc.
Pozdrawiam

nytsug - 21-10-2014, 00:10

Sworznie wahaczy albo bicie na piastach lub półosiach. Sprawdź jeszcze felgi, na różnych oponach mogły się różnie zachowywać, zmień całe koła.
rasiak1980 - 21-10-2014, 03:06

To może być wszystko, pierwsze sprawdź luzy na sworzniu, podnieś przód auta z jednej strony, poruszaj kołem w pionie chcąc je skręcić jak będzie luz w pionie a poziomie nie będzie to stworzeń wahacza, poruszaj kołem w płaszczyźnie poziomej tak jak koło się skręca, jak jest luz, to albo końcówki drążków, albo przeguby drążków, jeżeli nie ma wcale luzów to może to być skrzywiona Piasta albo zużyty przegub, może też to być niedoważone koło to się nazywa nie wyważenie szczątkowe czy jakoś tak czasami wystarczy przekręcić oponę na feldze o 180 stopni i ponownie wyważyć.
apg2312 - 21-10-2014, 06:58

rasiak1980 napisał/a:
może też to być niedoważone koło to się nazywa nie wyważenie szczątkowe czy jakoś tak czasami wystarczy przekręcić oponę na feldze o 180 stopni i ponownie wyważyć.

O ile nie jest to opona kierunkowa :)
Ale faktycznie, ja bym zaczął od warsztatu wulkanizacyjnego, ale innego niż dotąd jeździsz, i sprawdził wyważenie kół. To, że są nowe opony, to o niczym nie świadczy. Fajnie by było, gdyby warsztat miał urządzenie do wyważania kół na samochodzie - ale też koszt jest to inny.
Jak/jeśli już koła będą wyeliminowane jako źródło drgań, a te nie ustaną, to potem stacja diagnostyczna i sprawdzenie całego zawieszenia na szarpaku.

hantom - 21-10-2014, 13:09

nytsug napisał/a:
Sworznie wahaczy albo bicie na piastach lub półosiach. Sprawdź jeszcze felgi, na różnych oponach mogły się różnie zachowywać, zmień całe koła.


Letnie są na alufelgach, zimówki na stalowych. Więc felgi też były inne.

Dudi84 - 21-10-2014, 18:34

Też mam takie drgania powyżej 100, czasem bardzo słabe a czasem bardziej wyczuwalne. Powyżej 160 drgania zanikają. U mnie wymiana sworzni nic nie dała.
hantom - 23-10-2014, 00:12

Nie wiem czy mi się wydaję czy też nie ale momentami mam wrażenie że po poruszaniu jakoś kierownicą drgania nikną ale jak znów ruszę kierownicą to się pojawiają spowrotem. Tzn. jadąc z tą samą prędkością drgania raz występują a raz nie. Jeżdżę raczej dobrą drogą bo S2 na odcinku od puławskiej do al. Krakowskiej.

Mam tylko nadzieje że to nie złudzenie na moich dłoniach, bo może by to przybliżyło do przyczyny.


Jeszcze jedna sprawa, coś mi tłucze z przodu z prawej strony na wybojach czy w momencie gdzie zawieszenie gwałtownie reaguje, dźwięk jakby (kawałek kamienia albo metalu jakiegos latał w błotiku). Sprężyna wizualnie wygląda ok więc raczej nie przez nią to ale w przyszlym tyg chcę to zdiagnozować. Bo może te stukania mają powiązanie z drganiami.

Dudi84 - 23-10-2014, 18:43

Też czasem mam podobne wrażenie ze jak odpowiednio ustawie kierownice to nie ma drgania, z tym że ja mam jeszcze mały luz na kierownicy i może to ma jakiś wpływ. Poza tym przy tej samej prędkości czasem drgania są większe a czasem mniejsze.
No i lekko ciągnie mi samochód w lewo. Geometria ustawiana.

oczkowr22 - 25-11-2014, 16:16

mialem podobny problem, wymienilem koncowki drazka kierowniczego i problem zniknal :)
adik1989 - 30-11-2014, 11:43

W mojej Cari 1.6 2003 skutkiem tych nieprzyjemnych drgań okazały się łożyska amortyzatorów. Po wymianie samochód płynie przy każdej prędkości.
majkov - 30-11-2014, 22:54

Sprawdź na początku opony, ogólnie uważam, że opony Kleber nie są za dobre. Też kupiłem nowe Klebery tylko letnie Dynaxer. Po trzech wyważaniach, wulkanizator wreszcie zaproponował test bicia i okazało się, że mają bicie promieniowe, skończyło się na jakimś układaniu opony i jakoś tam jeżdzą. Ogólnie nie polecam.
sebek76 - 02-12-2014, 19:26

W mojej cari miałem identycznie wymiana tarcz hamulcowych wyeliminowała problem :)
hantom - 02-12-2014, 19:30

sebek76 napisał/a:
W mojej cari miałem identycznie wymiana tarcz hamulcowych wyeliminowała problem :)

Tarcze w sierpniu byly wymienione na nowe TRW,razem z klockami. A nie przegrzewam hamulcy żeby się miały odkształcić.

Dudi84 - 03-12-2014, 19:09

Czy drgania zanikają po przekroczeniu 160km/h? Jeśli tak to są 3 opcje które warto sprawdzić: wyważenie kół, czy felgi proste oraz czy opona nie bije bo ma np jakiegoś guza.
BTTOS - 24-04-2016, 11:30

Ja u mnie zauważyłem wczoraj też drgania przy dużych prędkościach na prostej drodze ale również jak hamuję to się wzmagają. Co to może być panowie bo mam zagwozdkę. Koła wyważałem teraz na wymianie, a tarcze przednie wymieniłem wraz z klockami w styczniu. Co poza tym mogło się stać?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group