| 
				
					| Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] Akumulator już zużyty  czy to  ładowanie ?
 
 dexter1992 - 22-10-2014, 17:03
 Temat postu: [Cari 1.6] Akumulator już zużyty  czy to  ładowanie ?
 Witam, chłopaki jest problem. Wcześniej tego nie zauważyłem ale jest sprawa. Kupiłem skrzynię od kolegi wraz z wzmacniaczem Pyle. Radio gra ale z przodu głośniki Pioneer ma 40 W RMS tył to skrzynia i skrzynia wyłącza się podczas gdy jest większy bas i tu wyczuwam, że brakuje prądu. Czy to może być wina akumulatora. Ładowanie mam 14,30 bez świateł włączam światła spada do 13,25 i znów 14,30-14,27.
 MichciuGT - 22-10-2014, 17:49
 
 sprawdź jakie będziesz miał napięcie na akumulatorze podczas włączonych świateł, dmuchawy, ogrzewania lusterek i włączonego radia na normalną głośność, i przy okazji sprawdź jakie będziesz miał wtedy napięcie na wejściu wzmacniacza - jak będzie spadało to przewody za cienkie, albo niemasz kondensatora który by w miarę wygładził nagły pobór prądu
 dexter1992 - 22-10-2014, 18:06
 
 Jaki właśnie kondensator można dać by wygodzić zanik prądu ? Dodam, że u każdego moje radio gra wiele lepiej niż u mnie. Sprawdzę jutro i dam znać rano.
 
 [ Dodano: 22-10-2014, 19:13 ]
 Mogę dodać tylko, że kiedyś z ciekawości byłem w sklepie i wykonywał gość pomiar i obciążał akumulator. Powiedział, zimę może wytrzymać. Teraz stoi pod prostownikiem. Kiedyś jak auto nie chciało załapać to za 5 kręceniem rozrusznika bateria nie miała siły. Czyli może już nie trzymać.
 MichciuGT - 22-10-2014, 18:16
 
 1Farad starcza na 500W RMS
 
 czyli zazwyczaj stosuje się kondensator o pojemności 1 Farada
 dexter1992 - 22-10-2014, 18:20
 
 Wiem, że jak jeździło to w Land Rover to nie miał żadnego kondensatora. Stawiam na akumulator bądź ładowanie.
 MichciuGT - 22-10-2014, 18:21
 
 a jaki masz akumulator i ile ma lat?
 dexter1992 - 22-10-2014, 18:21
 
 Jak kupiłem  miśka to taki był. Jest to MATADOR  a ile lat to sam nie wiem.....
 MichciuGT - 22-10-2014, 18:23
 
 a pojemność (Ah) i chwilowa wydajność prądowa (A)?
 
 może masz cieńsze lub dłuższe przewody od akumulatora do wzmacniacza...
 dexter1992 - 22-10-2014, 18:26
 
 60 Ah 540 A. Jutro podmienię przewody i sprawdzę to wszystko bo dziś pogoda nie pozwala.
   MichciuGT - 22-10-2014, 18:32
 
 jak aku trzyma pojemność to powinien być spokojnie wystarczający, a dodatkowe przewody możesz podłączyć razem żeby przy dużych poborach prądu był mniejszy opór
 
 w sumie to jak jest dobrze zrobiona instalacja (grubość przewodów, złącze przy aku i przy wzmacniaczu) to na nieodpalonym samochodzie nie powinien wyłączać się wzmacniacz
 dexter1992 - 22-10-2014, 18:36
 
 MichciuGT, pisałem na górze, byłem raz w sklepie i gość który podłączał aku i go obciążał powiedział, że zimę może wytrzyma. Więc może już tak nie trzyma i dlatego tak się dzieje. Chociaż powinien z altka czerpać prąd raczej.
 MichciuGT - 22-10-2014, 18:44
 
 Czytam dokładnie każde zdanie, nie musisz powtarzać
   
 alternator przy nagłych poborach prądu, a dokładniej regulator napięcie może nie wysterować alternatorem tak aby napięcie było wystarczające... ale jest akumulator który ma dużą pojemność elektryczną i napięcie nie powinno spadać poniżej 11V przy dużym obciążeniu
 
 i dlatego stawiam na spadek napięcia na drodze od aku do wzmacniacza
   dexter1992 - 22-10-2014, 18:48
 
 Czyli warto zainwestować w grube kable i do tego może kondensator przy wzmacniaczu. Albo coś alternator nie domaga i dlatego takie cuda wianki. Nie wiem jaki jest zainstalowany fabrycznie ale na allegro widziałem 90A do Cari.
 MichciuGT - 22-10-2014, 19:03
 
 warto wiedzieć o takiej rzeczy:
 
 https://www.youtube.com/watch?v=AM3I09yRkJo
 
 jak przewody są odpowiednio grube (mają małą rezystancje i mogą przewodzić duże prądy przy małym spadku napięcia) to niepotrzebny jest kondensator, a jak przewody są długie i cienkie to potrzeby jest kondensator....
 
 napięcie z alternatora dobrze jest sprawdzić po tym jak samochód w nocy stał i zaraz po odpaleniu i też po nagrzaniu silnika jakie utrzymuje
 rasiak1980 - 23-10-2014, 01:47
 
 Akumulator się kończy spróbuj pomierzyc gęstość elektrolitu po pierwsze, sztywnosc praądową sprawdź o ile spada napięcie po włączeniu radia i przy jakim amperażu  to ważne a po drugie to pod mocniejszy sprzęt grający pokusił bym się o nieco większy akumulator taki akumulator to bez urazy ale w trabancie u mnie siedział gdzie w kilka sezonów wykańczało go radio safari 5
 
 |  | 
 |  |