To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] Akumulator już zużyty czy to ładowanie ?

dexter1992 - 22-10-2014, 18:03
Temat postu: [Cari 1.6] Akumulator już zużyty czy to ładowanie ?
Witam, chłopaki jest problem. Wcześniej tego nie zauważyłem ale jest sprawa. Kupiłem skrzynię od kolegi wraz z wzmacniaczem Pyle. Radio gra ale z przodu głośniki Pioneer ma 40 W RMS tył to skrzynia i skrzynia wyłącza się podczas gdy jest większy bas i tu wyczuwam, że brakuje prądu. Czy to może być wina akumulatora. Ładowanie mam 14,30 bez świateł włączam światła spada do 13,25 i znów 14,30-14,27.
MichciuGT - 22-10-2014, 18:49

sprawdź jakie będziesz miał napięcie na akumulatorze podczas włączonych świateł, dmuchawy, ogrzewania lusterek i włączonego radia na normalną głośność, i przy okazji sprawdź jakie będziesz miał wtedy napięcie na wejściu wzmacniacza - jak będzie spadało to przewody za cienkie, albo niemasz kondensatora który by w miarę wygładził nagły pobór prądu
dexter1992 - 22-10-2014, 19:06

Jaki właśnie kondensator można dać by wygodzić zanik prądu ? Dodam, że u każdego moje radio gra wiele lepiej niż u mnie. Sprawdzę jutro i dam znać rano.

[ Dodano: 22-10-2014, 19:13 ]
Mogę dodać tylko, że kiedyś z ciekawości byłem w sklepie i wykonywał gość pomiar i obciążał akumulator. Powiedział, zimę może wytrzymać. Teraz stoi pod prostownikiem. Kiedyś jak auto nie chciało załapać to za 5 kręceniem rozrusznika bateria nie miała siły. Czyli może już nie trzymać.

MichciuGT - 22-10-2014, 19:16

1Farad starcza na 500W RMS

czyli zazwyczaj stosuje się kondensator o pojemności 1 Farada

dexter1992 - 22-10-2014, 19:20

Wiem, że jak jeździło to w Land Rover to nie miał żadnego kondensatora. Stawiam na akumulator bądź ładowanie.
MichciuGT - 22-10-2014, 19:21

a jaki masz akumulator i ile ma lat?
dexter1992 - 22-10-2014, 19:21

Jak kupiłem miśka to taki był. Jest to MATADOR a ile lat to sam nie wiem.....
MichciuGT - 22-10-2014, 19:23

a pojemność (Ah) i chwilowa wydajność prądowa (A)?

może masz cieńsze lub dłuższe przewody od akumulatora do wzmacniacza...

dexter1992 - 22-10-2014, 19:26

60 Ah 540 A. Jutro podmienię przewody i sprawdzę to wszystko bo dziś pogoda nie pozwala. :(
MichciuGT - 22-10-2014, 19:32

jak aku trzyma pojemność to powinien być spokojnie wystarczający, a dodatkowe przewody możesz podłączyć razem żeby przy dużych poborach prądu był mniejszy opór

w sumie to jak jest dobrze zrobiona instalacja (grubość przewodów, złącze przy aku i przy wzmacniaczu) to na nieodpalonym samochodzie nie powinien wyłączać się wzmacniacz

dexter1992 - 22-10-2014, 19:36

MichciuGT, pisałem na górze, byłem raz w sklepie i gość który podłączał aku i go obciążał powiedział, że zimę może wytrzyma. Więc może już tak nie trzyma i dlatego tak się dzieje. Chociaż powinien z altka czerpać prąd raczej.
MichciuGT - 22-10-2014, 19:44

Czytam dokładnie każde zdanie, nie musisz powtarzać ;)

alternator przy nagłych poborach prądu, a dokładniej regulator napięcie może nie wysterować alternatorem tak aby napięcie było wystarczające... ale jest akumulator który ma dużą pojemność elektryczną i napięcie nie powinno spadać poniżej 11V przy dużym obciążeniu

i dlatego stawiam na spadek napięcia na drodze od aku do wzmacniacza :)

dexter1992 - 22-10-2014, 19:48

Czyli warto zainwestować w grube kable i do tego może kondensator przy wzmacniaczu. Albo coś alternator nie domaga i dlatego takie cuda wianki. Nie wiem jaki jest zainstalowany fabrycznie ale na allegro widziałem 90A do Cari.
MichciuGT - 22-10-2014, 20:03

warto wiedzieć o takiej rzeczy:

https://www.youtube.com/watch?v=AM3I09yRkJo

jak przewody są odpowiednio grube (mają małą rezystancje i mogą przewodzić duże prądy przy małym spadku napięcia) to niepotrzebny jest kondensator, a jak przewody są długie i cienkie to potrzeby jest kondensator....

napięcie z alternatora dobrze jest sprawdzić po tym jak samochód w nocy stał i zaraz po odpaleniu i też po nagrzaniu silnika jakie utrzymuje

rasiak1980 - 23-10-2014, 02:47

Akumulator się kończy spróbuj pomierzyc gęstość elektrolitu po pierwsze, sztywnosc praądową sprawdź o ile spada napięcie po włączeniu radia i przy jakim amperażu to ważne a po drugie to pod mocniejszy sprzęt grający pokusił bym się o nieco większy akumulator taki akumulator to bez urazy ale w trabancie u mnie siedział gdzie w kilka sezonów wykańczało go radio safari 5


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group