Carisma - Techniczne - Carisma 1.6 Zimny ciężko odpala.
LuxiMan - 23-10-2014, 19:35 Temat postu: Carisma 1.6 Zimny ciężko odpala. Witam
Tak jak w temacie na zimnym silniku ciężko mi ją ostatnio odpalić kręci około 5-6 razy i ledwo jakby załapuje skok na 300-obrotow i dopiero wlacza się ssanie na 1500. Na ciepłym silniku za pierwszym odpala.
Ps. Ostatnio miałem problem z odpaleniem po zatankowaniu na stacji próba przekrecenia na rozruch ,a tu nic tylko tak jakby tyknięcie słychać. Za którymś razem (20-30-stym) załapała dwa dni było dobrze później znów to samo nie chciała w ogóle kręcić po 30 minutach odpaliła pojechałem do elektromechanika na drugi dzień odbiór podobno wymienil elektrowłącznik od rozrusznika (koszt naprawy 150zł) teraz odpala za każdym,ale za to dłużej kręci (tylko na zimnym) i jakby ledwo odpala od czego to może być? Dopiero mamy temperature 2 stopnie na dworze ,a co będzie jak będzie z -11 i więcej dlatego trochę się obawiam jak to będzie z odpaleniem. Czy nauka obrótów ma tu jakieś znaczenie? bo nie robiłem tego po tej naprawie-wydaje mi się że nie ,ale spytać nie zaszkodzi.
plecho1 - 23-10-2014, 20:59
Ile przejechałeś na LPG? Być może pada reduktor i przepuszcza gaz podciśnieniem do kolektora ssącego bądź wtryski przepuszczają również do kolektora co dzieje się po dłuższym czasie przez co podczas odpalania zimnego silnika auto jest zalewane nadmiarem paliwa (benzyną z LPG). Aby to sprawdzić po zgaszeniu silnika zdejmij z reduktora lub z kolektora cienki wężyk łączący kolektor z reduktorem oraz rozkręć opaskę i zdejmij gruby przewód zasilający wtryski gazowe w gaz. Rano przed odpaleniem wszystko zmontuj i odpalaj. Jeśli auto odpali normalnie, to będzie znaczyło, że albo reduktor albo wtryski do wymiany bądź regeneracji.
LuxiMan - 24-10-2014, 19:08
Samochód kupiony był niecałe pół roku temu gaz wstawiony od 2000 roku. Ok sam raczej tego nie zrobie bo nie wiem dokładnie gdzie to jest i jak to dobrze zrobić. Dam znać jak już to przetestuje.
Ps. Akumulator nie ma tu nic do tego lub tulejka od rozrusznika? tak mi podpowiadano.
plecho1 - 25-10-2014, 00:00
Jeśli rozrusznik normalnie kręci a silnik nie odpala to na pewno nie jest wina akumulatora czy rozrusznika. Sprawdź to co napisałem powyżej bo to częsta przypadłość autek z dużym przebiegiem na LPG jeśli nic nie było naprawiane lub wymieniane.
robertdg - 29-10-2014, 20:20
Z postu jakby wynikało, że problem z długim kreceniem na zimnym zaczał sie od wymiany/naprawy rozrusznika, w tym miejscu sprawdziłbym czy zostaal prawidłowo przykrecona masa przy mocowaniu rozrusznika
plecho1 - 29-10-2014, 20:53
Często trudne jest doradzanie przez internet bo to co właścicielowi wydaje się normalnym zachowaniem wcale takim być nie musi. LuxiMan, może nagraj filmik lub sam dźwięk z takiego odpalania to może uda się coś precyzyjniej doradzić.
marecki338 - 29-10-2014, 21:18
przerobiłem to w cari jak miałem . przed wymianą sprawdzić czy to ten sam błąd . czujnik temperatury silnika ( nie ten na termostacie ale ten z bloku co daje impuls na EBD ).
PiotrekSL4 - 21-11-2014, 19:42
Sprecyzuj proszę gdzie szukać tego czujnika przy EBD?
Moja Carisma też od jakiegoś czasu wariuje przy zapalaniu na zimnym. Zawsze zapalała za drugim, max trzecim razem. Od jakiegoś czasu Zapala za siódmym, a niekiedy nawet pół raza nie zakręci i już odpala.
plecho1 - 21-11-2014, 23:04
Chodzi o ten dwupinowy co daje sygnał dla ECU czyli dla sterownika silnika. Jest on umiejscowiony bardzo blisko tego jednopinowego ale jest wkręcony od strony ściany grodziowej.
PiotrekSL4, w aucie masz może LPG? Jeśli tak, to jeśli wtryski lub reduktor są już zużyte, to silnik po dłuższym postoju może być zalewany gazem przy odpalaniu na benzynie i trzeba wtedy dłużej kręcić rozrusznikiem.
PiotrekSL4 - 24-11-2014, 20:59
plecho1 napisał/a: | Jest on umiejscowiony bardzo blisko tego jednopinowego ale jest wkręcony od strony ściany grodziowej. |
Ale również znajde go w obudowie termostatu?
Tak mam gaz. Od 6 lat. Zrobiłem ok 135 tyś km na gazie. Ogólnie od czasu założenia nie byłem na regulacji gazu. Wymieniałem tylko sam te dwa filterki od gazu, co ok 30 tyś. Może pora aby gazownik zerknął co boli carisme.
Ogólnie zaczynają się cyrki. Raz odpala niemal na dotyk, innym razem kręce i kręce. Wcześniej myslałem że nie odpala po dłuższym postoju po nocy. Myślałem może dlatego że jest zimny. Ale to chyba zły trop. Bo gdy np postoi np 30 minut. Wsiadam do niego spowrotem. Załączam ładowanie, wskazówka od temperatury wskakuje dajmy na to na 1/4 skali, to mimo wszystko musze dlużej go kręcic.
plecho1 - 24-11-2014, 21:23
Jest on wkręcony w obudowę termostatu ale w tę która jest częścią głowicy. Napisz może jakie dokładnie masz podzespoły gazowe, jaki reduktor i wtryski bo to one mogą przepuszczać gaz do kolektora. Taki przebieg jest dość znaczący dla tych elementów i mogły się już zużyć. Stawiam bardziej jednak na wtryski bo problem z odpalaniem, jak napisałeś, występuje czasem też na ciepłym silniku, więc to raczej uszczelki tłoczków wtrysków są już zużyte i pewnie nieźle zasyfione i nie są szczelne przez co jak silnik nie pracuje, to gaz przedostaje się do kolektora dolotowego. jeśli auto zawsze nie odpala dobrze po nocy, to możesz wieczorem zluzować opaskę na przewodzie przy filtrze fazy lotnej by wypuścić gaz z tego węża i rano ją z powrotem skręcić i próbować odpalać. Jeśli auto odpali normalnie, tona pewno wtryski do wymiany. Jeśli jednak dalej będzie problem z odpaleniem, to proponuję znowu wieczorem to powtórzyć tylko dodatkowo zdjąć z reduktora cienki wężyk podciśnieniowy a rano go podłączyć i odpalać jeśli po tym auto odpali normalnie, to reduktor do wymiany lub regeneracji.
PiotrekSL4 - 25-11-2014, 21:35
Gaz BRC. Natomiast nie wiem jakich producentów są podzespoły. Pokombinuje najpierw z tymi przewodami od gazu. Tylko zanim to zrobie umieszczę może zdjęcie silnika, bo nie wiem które to które. A wtryski mam podobno dobre, bo tak cykają na odpalonym silniku, jakby uderzać metalem o metal. Na odpalonym silniku to właśnie one są najgłośniejsze
plecho1 - 25-11-2014, 22:18
Jeśli instalacja BRC to wtryski i reduktor pewnie też BRC. Wtryski przeważnie wytrzymują około 200 tys km ale jeśli nie zmienia się filtrów w terminie i zakłada się kiepskie filtry fazy lotnej z wkładem papierowym to dużo szybciej wtryski mogą się zasyfić i przepuszczać gaz do kolektora.
LuxiMan - 26-02-2015, 17:10
Witam Panowie
Problem z odpalaniem tkwił gdzieś w instalacji elektrycznej mechanik nie powiedział dokładnie gdzie,ale ostatnio pojawił się problem wkurzały mnie te falujące obroty czasem nawet spadające do 200 a czasem po wcisnieciu sprzegła skoki do gory 2000 i trzymalo. Więc wymieniłem przepustnice wraz silniczkiem krokowym. Odpalilem samochod byl cieply i niby dobrze,ale wstaje z rana (silnik zimny) proboje odpalić (odpala) ,ale nie ma ssania odrazu gaśnie jak się nie trzyma gazu musze trzymać noge na gazie ,aż silnik się nagrzeje wtedy jest ok. Wczesniej bylo dobrze.Od czego to mogło się zrobić że teraz ssanie znikło po tej wymianie?
Ziemba. - 26-02-2015, 17:26
Może to być wina czujnika temperatury (ECU dostaje sygnał, że silnik jest już rozgrzany) albo spalonego ECU przez zepsuty wcześniej silnik krokowy.
|
|
|