EVO - Techniczne - roznice Sportback Ralliart a EVO
jdmboar - 25-10-2014, 18:09 Temat postu: roznice Sportback Ralliart a EVO czesc
jest do kupienia ralliart z silnikiem 4B11T ale ograniczonym do 240km w porownaniu z evo. jakie rzeczy mialy wplyw na taki wynik? inne turbo, komputer?
dzieki za info
OK nie bylo pytania znalazelm odpowiedz. (chcialem dodac foto ale nie wiem jak je dodac)
Ale mam kolejne -> co z zawieszeniem? jest blizniacze z evo czy standardowym lancerem
kisian - 25-10-2014, 19:43
Na pewno jest różnica w skrzyniach sst. Ta w Ralliarcie przy ostrzejszej jeździe podczas pierwszych jazd testowych dziennikarzy, przy ostrzejszym traktowaniu auta przegrzewała się za co skrytykowano autko. Zasadniczo Ralliart chyba od początku nie miał być tańszym substytutem Evo, tylko konkurentem aut typu Golf R32.
krzychu - 26-10-2014, 08:40
Silnik to najmniejszy problem można go podciągnąć do prawie 300KM.
Względem EVO brakuje na pewno tylnego aktywnego dyferencjału (AYC) zamiast niego jest zwykły o ograniczonym tarciu.
Hamulce to te z Outlandera/ASX-a/Lancerze GTS (USA)
Zawieszenie to na pewno nie jest to z EVO, do tego RA chyba nie ma poszerzonych nadkoli więc 245(taka jak w EVO) raczej będzie wystawać...
RA to zwykły Lancer GTS z turbo, skrzynią SST i ACD (centralny aktywny dyferencjał). To taki szybszy sedna... W USA był tylko odrobinę droższy od GTS-a. A teraz widzę nawet nie ma go w sprzedaży.
kisian - nie wiadomo jak Ci dziennikarze tym jeździli, a druga sprawa to był przedprodukcyjny egzemplarz. Potem już nie było słychać o tym problemie. Nawet jak brakuje chłodnicy oleju to można pewnie już dołożyć. Znając życie skrzynia jest i tak od poddostawcy i pewnie nie opłacało się robić okrojonej i mocniejsze. Czytałem też, że na forum ktoś tuningował tą skrzynię i to w Polsce.
kisian - 27-10-2014, 08:59
krzychu napisał/a: | nie wiadomo jak Ci dziennikarze tym jeździli |
Z tego co pamiętam, mając "prawie" evo chcieli nim jeździć jak evo i gotowali olej... Ale to chyba jak wcześniej pisałem od początku nie miał być rajdowiec tylko szybki w miarę wygodny konkurent Golfa R32 i "hotchatchy"
piotrekt1976 - 31-10-2014, 22:44
kisian napisał/a: | krzychu napisał/a: | nie wiadomo jak Ci dziennikarze tym jeździli |
Z tego co pamiętam, mając "prawie" evo chcieli nim jeździć jak evo i gotowali olej... Ale to chyba jak wcześniej pisałem od początku nie miał być rajdowiec tylko szybki w miarę wygodny konkurent Golfa R32 i "hotchatchy" | i
Olej w skrzyni gotujesz i w Evo, to zaden wyznacznik.
Wiekszym problemem ale rowniez takim ktory da sie ogarnac jest bezsensowna kastracja silnika fabrycznym programem, mniejsza turbina, slaby zawias i dramatyczne spowalniacze bo hamulcami tego nie idzie nazwac. Po poprawieniu tych felerow w sumie fajny samochod i w razie cos miesci sie w nim lodowka
kisian - 01-11-2014, 09:57
piotrekt1976 napisał/a: | i w razie cos miesci sie w nim lodowka |
Czyli w razie czego można oferować ekspresowe przeprowadzki
Seiji - 15-11-2014, 20:30
krzychu napisał/a: | Hamulce to te z Outlandera/ASX-a/Lancerze GTS (USA) |
z Carismy II
krzychu - 15-11-2014, 20:56
Seiji napisał/a: | krzychu napisał/a: | Hamulce to te z Outlandera/ASX-a/Lancerze GTS (USA) |
z Carismy II |
Carisma II ma przednie tarcze 294mm i tył ponad 300mm?
Ty może mylisz Ralliarta z lat 2004-2006 z silnikiem 2,4 MIVEC? Wiele by pasowało.
piotrekt1976 - 16-11-2014, 19:13
hamulce sa od outlandera fabrycznie w ralliarcie ale to zaden powod do dumy bo slabe sa okrutnie i wlasciwie to pierwsza rzecz jaka sie powinno zmienic.
Zestaw AP racing robi robote a w ostatecznosci fabryczny zestaw od Evolucji X , tyle ze potrzeba dorabiac adaptery bo niestety nie jest P&P.
madź - 16-11-2014, 22:25
krzychu napisał/a: | Carisma II ma przednie tarcze 294mm i tył ponad 300mm? |
Carisma po drugim lifcie (2001-2004) z przodu miała 281mm, z tyłu 260mm.
vavoom - 17-07-2019, 20:19
EVO vs Ralliart - porównanie napędów na rolkach:
https://youtu.be/5qd4hltsS60
Mazin89 - 19-07-2019, 11:49
Ciekawy test i wyniki, ale wiadomo że Evo nie służy do jazdy w terenie. Na krętej drodze AYC pokaże przewagę.
Wychodzi jednak na to, że jeżeli ktoś poszukuje auta na codzień, które zimą, czy na gorszej drodze zrobi użytek z 4x4 to RA będzie się lepiej sprawował.
|
|
|