To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - 1.8 glx przestał odpalać poniżej 10*C

rotalumuka - 26-10-2014, 14:23
Temat postu: 1.8 glx przestał odpalać poniżej 10*C
zrobiło się chłodniej i auto przestało odpalać
auto z instalacją LPG kiedy temp. spadała poniżej 10* przestawał odpalać na benzynie, awaryjnie mogłem uruchomić na gazie.
dzisiaj jednak nie odpalił ani na benie ani na gazie, spróbowałem na pych. też nic zero reakcji...
błędów od jakiegoś czasu nie mogę odczytać podpinam się żeby wymrugać błędy ale odzywa się tylko abs chekengine świeci jednostajnie - cały czas.

myślałem początkowo że to problem z imo. który blokuje pompe paliwa dlatego odpala tylko na gazie ale problem pojawił się teraz na obu paliwach.

ktoś ma pomysł jak to ugryźć?

eve1988 - 26-10-2014, 15:01

Podejzewam cos nie tak z ecu skoro caly czas swieci sie check. sprawdz czy wtryskiwacze dzialaja i czy jest iskra na swiecach.
akumulator odlaczales aby zresetowac bledy?

rotalumuka - 26-10-2014, 15:03

aku odłączany ale na odpalanie to nie pomaga, jak wstrzykiwacze sprawdzić?
eve1988 - 26-10-2014, 15:20

odlacz wtyczke z wtryskiwacza i sprawdz czy na jednym pinie w strone instalacji jest 12v.
Pozatym wez zaroweczke 12v i podlacz ja do wtyczki, jesli w momencie rozruchu silnika zaroweczka bedzie migac tzn ze wtryskiwacze dzialaja.

rotalumuka - 26-10-2014, 15:30

ok, sprawdzę.

a do układanki potrzebuję jeszcze kilka info. jeżeli wtryskiwacze nie działają to jak odpalałem na gazie? instalacje sekwencyjna je omija czy przechodzi przez te same wtryskiwacze?

podejrzewałem też aparat zapłonowy też już kiedyś zdechł i wymieniłem na używkę, ale wtedy iskra była mimo wszystko można go jakoś sprawdzić?

[ Dodano: 26-10-2014, 17:06 ]
Podłączyłem inne aku, odpalił na gazie.

odłączyłem od listwy z zaworami przewód paliwowy, i po przekręceniu kluczyka niestety nie zostałem zalany benzyną :(

coraz bliżej rozwiązania, potrzebuje tylko podpowiedzi:

imo blokuje dopływ prądu na pompę? jeżeli tak to jak sprawdzić czy podaje sygnał na sterownik czy to wina imo/cpu?
gdzie znajdę sterownik i jak sprawdzić czy to nie on jest czasem winny.
gdzie znajdę pompę paliwa? (to już żart :) ) ale czy istnieje jakiś opis z którego przewodu i jakie napięcie powinno iść? jakie jej napięcie podać i czy po wyjęciu z baku bezpieczne jest (żeby nie zatrzeć pompy) jej uruchamianie?

rasiak1980 - 26-10-2014, 18:41

Opukaj delikatnie okolice stacyjki w większości przypadków jest to problem z pętlą indukcyjną która zczytuje transponder immo z kluczyka jeżeli to pomoże to masz winowajce jeżeli nie to szukasz dalej może to być też zatarta pompa jeżeli jezdziles z niskim poziomem paliwa na gazie takie uszkodzenie to standard jezeli się o tym nie pamięta w autach z lpg
robertdg - 29-10-2014, 20:21

Pompa paliwa włacza sie w momencie rozruchu i pracy silnika
rotalumuka - 30-10-2014, 18:19

na reszcie cpu się odblokował i odczytałem błędy...

54 - imo.
i 11 (która przy odpalaniu nie ma nic do rzeczy)

jest sposób na diagnozę czy imo jeszcze żyć będzie czy od razu do wymiany cały zestaw? nie chce mi się go wymieniać cpu po raz 3 :(

przy okazji przestał odpalać na gazie... :P

plecho1 - 30-10-2014, 18:49

Jeśli odpalał na gazie mimo zablokowanego sterownika silnika przez immo, to oznacza, że w Twojej wersji immo odłącza tylko pompę paliwa więc najtańszym sposobem można dać nowe zasilanie pompy omijające to z komputera silnika a dokładniej to komputer podaje masę na cewkę przekaźnika pompy paliwa i wystarczy tylko zamiast masy z komputera podać inną masę w odpowiednim momencie.
Jednak jeśli auto czasem odpala na benzynie, to może wystarczy poprzeczyszczać wszystkie połączenia w obwodzie immobilisera czyli po między anteną przy stacyjce a sterownikiem immobilisera i po między tym sterownikiem a komputerem silnika.

rotalumuka - 01-11-2014, 14:26

od kompa poprzez imo po stacyjkę wszystko odłączone podłączone ponownie lub przynajmniej zruszone (cpu), tam gdzie mogłem zajrzałem, zero jakichkolwiek nalotów... ale jeden element układanki doszedł, przy odłączonym imo. nie odpala na gazie, jednocześnie błedy z imo są i czasami muszę zrestartować cpu żeby ponownie odpalił na gazie ale kiedy imo blokuje to silnik w ogóle nie rusza. Tym samym wnioskuje że to nie imo blokuje mi paliwo.

odpalanie "naprawiam" sobie poprzez jazdę na gazie z włączonym nawiewem ciepłego powietrza, przewody powietrza idą obok sterownika pompy [E8T08473]. Tym samym ponawiam prośbę o podpowiedź.

- pod który przewód podłączyć się do pompy? (wezmę osobne aku, i podepnę się tylko nie wiem w jakie miejsce :P )
-Czy ktoś wie jak sprawdzić ten sterownik czy działa poprawni? może na słuch? :) słychać z niego jedno cyknięcie po tym jak skończę kręcić silnikiem. po włączeniu zapłonu oraz podczas kręcenia nie wydaje żadnych odgłosów.

ps. kiedy nie odpala na benzynie pali się chek engine. Kiedy wszystko jest już poprawnie nagrzane to po przekręceniu kluczyka gaśnie i wtedy odpala.

apg2312 - 01-11-2014, 19:43

Wymrugaj, jaki to błąd pokazuje CE. Wtedy będziemy w domu.
http://forum.mitsumaniaki...?t=1981&start=0

rotalumuka - 01-11-2014, 23:40

11 41 i 54 ale to niczego nie zmienia, bo mimo błędu imo wszystko może działać i mimo błędu na wtryskach też wszystko może działać. wszystko zależy od warunków.
plecho1 - 02-11-2014, 08:00

Błąd wtryskiwaczy raczej nie ma tu znaczenia i czasem się zdarza w Miśkach z instalacją LPG z powodu niewłaściwej emulacji wtryskiwaczy przez sterownik LPG.
Aby osobno zasilić pompę paliwa najłatwiej dostać się do jej przekaźnika i tam albo podać + na przewód od pompy albo podać minus na cewkę przekaźnika ale nie wiem do końca gdzie się znajduje ten przekaźnik w Twojej wersji. Jest chyba pod radiem obok nóg pasażera. Podobno wystarczy zdjąć z tej strony plastik aby się do niego dostać.

i9i - 02-11-2014, 10:18

Moja rada na początek: odłącz immo i sprawdź czy masz iskrę, jak nie ma to nie immo. Później rozgrzej silnik (bądź nagrzej wnętrze farelką do momentu, aż zacznie odpalać) odłłącz aku by zresetować błędy. Znów odłącz immo i sprawdź co odcina. Na koniec podłącz immo skasuj błędy podłącz immo wepnij żarówkę zamiast pompy paliwa i ruszaj kablami, aż zgaśnie.
PS. jest jeszcze jedna kwestia: czy na LPG odcina pompę paliwa?

rotalumuka - 07-12-2014, 20:52

Okazało się to największym banałem z możliwych. Pompa paliwa...

trochę przy tym pogrzebałem sprawdzałem po kolei różne rzeczy, szkoda tylko że od pompy nie zacząłem, aczkolwiek działała w zależności od temperatury mnie zmyliła bo czasem wystarczyło nagrzać w kabinie i ruszała a przecież bak i pompa praktycznie oddzielona od kabiny.

Know How:

wyciągamy wtyczkę pompy są 4 piny 2 zasilanie pompy 2 czujnika poziomu paliwa

Pierwszy z lewej + pompy drugi lub trzeci masa pompy(-).
z przewodami miałem małe zamieszanie więc jeżeli nie ruszy po podpięciu bezpośrednio pod aku radzę wyjąć i sprawdzić jeszcze raz bezpośrednio do styku. (czerwony to + )
pompa oczywiście ruszyła jak dostała gumowym młotkiem na zachętę jednak długo nie pracowała. przy okazji radzę zatkać wyloty, może to wydawać się oczywiste ale ja nie przewidziałem że jak pompa zadziała to całego mnie ochlasta benzyną ;) to chyba zemsta za młotek :p

nr pompy na wymiane
Nr OES
MR375240

w lokalnych sklepach nikt nie mógł mi jej znaleźć polecam od razu allegro.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group