To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero IV - [3.2 DID] spadek mocy

Jaco84 - 28-10-2014, 11:30
Temat postu: [3.2 DID] spadek mocy
Witajcie,

Ostatnimi czasy moje P4 (3.2 did, 2008r.) zaczyna tracić moc. Może ktoś z was miał taki sam problem i jest wstanie określić co może być przyczyną takiego zachowania.

Przy wjeździe na wzniesienia podczas jazdy autostradą przy około 130km/h na tempomacie auto nagle traci moc i redukuje na 4 bieg i stopniowo wytraca prędkość a przy dłuższym podjeździe wyłącza dodatkowo tempomat. Nie pojawiają się przy tym żadne błędy.

Sytuacja się powtarza tylko przy dobrze zagrzanym silniku. Po wjeździe na wzniesienie po chwili moc wraca do normy. Gdy temperatury na zewnątrz były wyższe problem występował (tak mi się wydaje) również przy ruszaniu (do 3 biegu). Zupełnie jakby coś odcinało turbinę ze względu na osiągnięcie zbyt wysokiej temperatury.
Dodatkowo zaobserwowałem że nie ma płynnego przyrostu mocy wygląda to mniej więcej jak jazda z dużą turbo dziurą. Do około 2 tys. obrotów auto się w miarę rozpędza po przekroczeniu 2tys. następuje nagły przyrost mocy a przy 3tys. znów jej spadek, zmiana biegu dobicie do 2tys. i znów przyrost mocy. :?

Co może być przyczyną takiego zachowania?

Z góry dzięki za sugestie.

zbyszekm2 - 28-10-2014, 11:33

sprawdź czy nie jest zapchany wężyk i króciec od czujnika doładowania ciśnienia.
Georg - 28-10-2014, 21:32

Analiza opisanych objawów pokazuje, że ograniczenie mocy pojawia się po przekroczeniu 3000 r/min. Niestety nie wiemy, jaki przebieg ma silnik; przy common rail'u, takie objawy może dawać - chociaż oczywiście nie musi - brak wydolności pompy wysokiego ciśnienia.
Sprawność a właściwie niesprawność tych pomp bywa też zależna od temperatury. Obniżenie ciśnienia na listwie CR, jeżeli nie przekroczy pewnej wartości, nie zapisze błędu i nie zapali kontrolki check engine.

Wskazana byłaby jazda próbna z monitorowaniem ciśnienia na listwie.

- Pozdrawiam

Jaco84 - 29-10-2014, 09:58

Dziękuję wam za wskazówki.
Przebieg u mnie dobija już do 200k km, z tego co pamiętam to w 4 generacji nie używa się już słynnych pomp Zexel'a tylko zdaje się Bosch'a które niby nie przysparzają problemów...
Mam nadzieję że Zbyszek trafił z diagnozą i okaże się że to tylko przypchany albo uszkodzony wężyk albo króciec.
Czy w przypadku początków problemów z pompą nie powinny pojawić się jeszcze inne objawy jak np. nierówna praca silnika, gaśnięcie na wolnych obrotach itd?

Przekonamy się w przyszły piątek po wizycie w serwisie.

W ASO jeszcze wymyślili że mogą się wieszać łopatki z turbiny ale nie do końca jestem pewien czy w tym modelu stosowana jest sprężarka ze zmienną geometrią łopatek?

jepm - 30-10-2014, 12:58

Witam wszystkich !

Kolego Jaco84 - miałem objawy bardzo zbliżone o ile nie identyczne do Twoich. Przebieg ok. 180 tys. km. Jazda autostradowa po płaskim - zero problemów. Wzniesienia, wyprzedzanie - silnik chodził dobrze do 2500 - 2700 potem spadek mocy, obroty max. 3000, v max do 80 km/h a raz nawet stanął. Objawy występowały nie zawsze - czasami ciągnął bez problemu.
Zero check engine, zero błędów zapisanych w komputerze. Brak jakiegokolwiek dymienia czy trudności w rozruchu. Teoretycznie wszystko gra.

Wizyta w klinice w okolicach Bytowa :mrgreen: - diagnoza EGR, bodajże czujnik, wymiana baku (było już sporo syfu) - przy czym nic nie "wykończone na amen" tylko "na wykończeniu" i to sadzę odpowiada niezbędnym wymianom eksploatacyjnym bądź sprawdzeniu przy tym przebiegu auta. Efekt zgodny z oczekiwanym - objawy zniknęły.

Życzę Ci samego wężyka ewentualnie czujnika.
Jeżeli to nie będzie to, to chociaż wiem że z Bielska masz bardzo daleko, ale polecam wizytę u Zbyszkam2 - przy braku błędów na kompie nic nie zastąpi doświadczenia w leczeniu takich przypadków. Ja wyjazdy do Parchowa ze względu na piękno okolicy traktuje "turystycznie" :D

Jeżeli nie wymieniałeś baku to się nad tym zastanów - w IV tez się łuszczą - może konsekwencje mniejsze a w każdym razie tańsze niż w III - ale zawsze.

Słów pompa, turbo, wtryski użyłbym w ostateczności - na mój chłopski rozum musiałby być mimo wszystko jakieś błędy na kompie, dymienie, szarpanie itp. Ale się nie znam więc tak jak powyżej.

Jaco84 - 14-04-2015, 11:25

Witajcie,

No i powrót do tematu.
Po diagnostyce mamy następującą sytuację:
1. Przyczyną nie jest wężyk,
2. Pompa li listwa mają prawidłowe parametry pracy,
3. EGR wyczyszczony i sprawny,
4. Zbiornik wymieniony podobnie jak wszystkie filtry i oleje,
5. Turbina też sprawdzona i jest ok.

Problemy się ustabilizowały - występują zawsze bez względu na temperaturę silnika.
Podczas jazdy z komputerem stwierdzono że po prostu skacze ciśnienie turbiny
Jako że wyeliminowano już powyższe możliwości pozostają tylko elektrozawór od turbo lub wsad ecu.

W aso nie wiedzą czy wszystkie mapy w ecu po przeprowadzeniu update'u są nadpisywane (operacja wykonana po przywróceniu dpf)

Elektro zawór z tego co wiem można spróbować wyczyścić, może ktoś mi podpowiedzieć jak przeprowadzić ten zabieg?

Czy coś jeszcze ewentualnie można sprawdzić / spróbować zrobić?

Pozdrawiam

[ Dodano: 15-06-2015, 15:40 ]
Witajcie,
po... 8 miesiącach...
w końcu trafiłem do mechanika dla którego po przejechaniu się autem diagnoza była bułką z masłem :)
Przyczyna była w sumie banalna, całego problemu sprawcą okazał się przepływomierz.
Ustrojstwo nie zepsuło się całkowicie więc nie "wypluło" żadnego błędu.
ASO jak zwykle poległo.
Diagnoza + naprawa zajęła do kupy ze 30 minut.
Auto znów jeździ jak nowe.
Radość właściciela bezcenna :P

nozder - 18-02-2018, 19:06

Mam bardzo podobne objawy, nie wyrzuca zadnego bledu niestety... czy jakis Kolega z Warszawy lub okolic jest w stanie użyczyć swoj sprawny przeplywomierz celem chwilowej zamiany i sprawdzenia?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group