To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Problem na benzynie - dławienie

daniel0011 - 31-10-2014, 16:01
Temat postu: Problem na benzynie - dławienie
Witam, mam oto taki problem, że auto na benzynie nie trzyma obrotów spadają prawie do zera i i tak skacze parę razy i potrafi zgasnąć, na wolnych obrotach, najgorsze jest to, że gaśnie czasami w mieście na sprzęgle. Auto jest zdławione, ciężko nieraz nim ruszyć, nie przyśpiesza tak jak trzeba. Dzieję się tak zarówno na ciepłym i zimnym silniku. Gdy się przełączy na gaz problem mija, obroty trzyma i jest mocniejszy w porównaniu do benzyny. Wymieniłem filtr paliwa i problem dalej pozostał, wszystkie inne filtry zostały wymienione 2 miesiące temu. Co może być problemem, świece? czy coś innego? Z góry dzięki za pomoc.
rasiak1980 - 01-11-2014, 14:19

Sprawdź wtryskiwacze , czasami kiedy często jest jeżdżone na gazie potrafią się zapiec od ciepła, oprócz tego to objaw typowy dla przepływomierza i map sensora
pablo661 - 18-11-2014, 18:43

Miałem tak samo w Galancie , wymiana świec nic nie da . Sprawdź wtryskiwacze
ross - 18-11-2014, 19:10

rasiak1980, Kolego w GDI {bezpośredni wtrysk} mogą się zapiec jeśli jest nieodpowiednia instalacja gazowa lecz u kolegi Daniela 0011 jest inny silnik .Pozdrawiam.
plecho1 - 18-11-2014, 22:24

Czasem padająca pompa paliwa może dawać takie objawy, warto by było sprawdzić ciśnienie paliwa na listwie. Napisz też czy nie zapala Ci się kontrolka silnika, jeśli tak, to warto wymrugać błędy sygnalizowane przez kontrolkę, tu masz opisane jak to zrobić http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
radek3035 - 21-08-2015, 20:23

Witam wszystkich. Mam podobny problem.Moja Carisma 1.6 gls 1996r,silnik 1DA. Na benzynie odpala bez problemu ale po chwili gaśnie,przy pulsowaniu gazem pomału udaje się jej wejśc na obroty i przełączyć na LPG i zaczyna chodzić idealnie... Na benzynie szarpie,moc prawie zerowa,strzela w tłumik i chodzi jakby nie na wszystkich tłokach. Na zimnym i rozgrzanym silniku to samo. Kontrolka silnika nie pokazuje błędów. Przewody zapłonowe wymienione,świece,pompa paliwa i filtr też. Wszystko nowe. Poprawy brak. Mechanicy tylko wzruszają ramionami i nie potrafią powiedzeć co jest przyczyną... wydaję tylko niepotrzebnie pieniądze. Ktoś miał podobny problem? Pozdrawiam i liczę na pomoc.
Ps. Przy pulsowaniu pedałem gazu obroty wzrastają przy jego puszczaniu a nie wciskaniu... Przez chwilę. Wciskam pedał silnik się przydusza,puszczam,obroty przez chwilę rosną,wciskam drugi raz,znowu chwilę się dusi i obroty spadają,puszczam podskakują,przy pewnym wyczuciu udaje się wycisnąć ponad 2500 obr i przełącza na LPG gdzie chodzi już bez zarzutu...

Bizi78 - 21-08-2015, 20:43

Może coś nie halo z wtryskami skoro na lpg ok :? .
radek3035 - 21-08-2015, 20:51

Jak to sprawdzić? Dodam że to NIE GDI !!!
plecho1 - 21-08-2015, 21:42

Mi to jednak wygląda na problemy z ciśnieniem paliwa albo właśnie wtryski. Warto by było sprawdzić jakie jest ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej, powinno być pewnie około 3 - 4 bary. Za słabe ciśnienie może odpowiadać pompa paliwa lub regulator ciśnienia który jest na listwie wtryskowej. Jeśli ciśnienie będzie ok to wtedy wymienić wtryski.
radek3035 - 21-08-2015, 22:10

Czy gdyby wtryski były uszkodzone albo ciśnienie za małe to by wogóle odpalał? Czy komputer pokładowy nie ma czujnika ciśnienia? Wykazywałby błąd chyba.Jak zmierzyć to ciśnienie? Czy da się to zdiagnozować samodzielnie jeśli zakupię kabel diagnostyczny? Nie mam aż tyle dochodu żeby wyrzucać pieniądze na niepotrzebne części.
plecho1 - 21-08-2015, 22:50

Podobnie było kiedyś u znajomego w Nexii, silnik odpalał z trudnością i nie można go było wkręcić powyżej 2 tys, okazało się, że pompa dawała max 0,5 bara, po wymianie autko odżyło. U cienie komputer silnika nie bada ciśnienia paliwa i nie sprawdzisz go komputerem diagnostycznym, najlepiej do układu paliwowego podłączyć zwykły manometr, kumaty mechanik powinien to zrobić bez żadnego problemu i w dodatku pewnie za kilkadziesiąt zł.
radek3035 - 22-08-2015, 18:57

Pompa paliwa jak napisałem jest założona nowa. Ze sklepu. Żadnej różnicy nie ma po wymianie. Przewody są drożne, po odkręceniu przewodu od listwy paliwo tryska jak z fontanny,,

[ Dodano: 24-08-2015, 15:02 ]
Następny mechanik,następne gdybanie. Ktoś miał uszkodzony czujnik temperatury silnika w swojej Carismie? Jakie są wtedy objawy? Dodam że nie chodzi o czujnik temperatury płynu tylko silnika,który ponoć steruje mieszanką.

robertdg - 24-08-2015, 21:05

radek3035 napisał/a:
Ktoś miał uszkodzony czujnik temperatury silnika w swojej Carismie? Jakie są wtedy objawy? Dodam że nie chodzi o czujnik temperatury płynu tylko silnika,który ponoć steruje mieszanką.
Jak jest całkiem uszkodzony to wentylatory chłodnicy pracują niezaleznie od temperatury silnika
plecho1 - 24-08-2015, 21:24

Jak go sprawdzić masz opisane tutaj na pierwszej stronie http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981 w podpunkcie "diagnoza błędu 21 (ECT sensor)".
radek3035 - 01-09-2015, 17:27

Czujnik temperatury wymieniony na nowy,niestety nic to nie zmieniło...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group