Pajero IV - [3.2 DID] Interfejs diagnostyczny
Jaco84 - 03-11-2014, 15:01 Temat postu: [3.2 DID] Interfejs diagnostyczny Cześć wszystkim,
Może ktoś mi podpowiedzieć jaki interfejs diagnostyczny kupić do diagnostyki P4, który będzie działał z MUT-III?
Chodzi o sam kabel bez softu bo takowy już posiadam.
Miałem kiedyś coś takiego do Audi i było wyjątkowo przydatne.
Może ewentualnie ktoś podpowiedzieć jak zmodyfikować kabel VAG-owski żeby działał w Mitsubishi (bo jak się domyślam to działać nie będzie)?
skotny - 03-11-2014, 18:26
kup sobie takie cos, i bedziesz mial wszystko
ELM327 wspolpracuje z Pajero IV natomiast nie chodzi z Pajero III
http://allegro.pl/interfe...4744018026.html
Jaco84 - 04-11-2014, 11:09
Dzięki za podpowiedź, cena nie zabija
A na jakich aplikacjach testowałeś ten interfejs?
Mi zależy żeby oryginalny soft serwisowy (Mitsubishi MUT-III PRE13121-00) mógł się łączyć do auta.
plecho1 - 04-11-2014, 11:22
Ten interfejs działa z autami benzynowymi wyprodukowanymi na rynek europejski po 2001r. a z dieslami wyprodukowanymi po 2004. Za pomocą tego interfejsu nie połączysz się oryginalnym programem Mitsubishi a jedynie programami dedykowanymi pod ELM 327. Będziesz miał tylko dostęp do komputera silnika, ze sterownikiem poduszek czy ABS-u się nie połączysz. Nie działa on też idealnie ze wszystkimi autami i mogą się czasem pojawić przekłamania w odczytach z powodu niewystarczającego dostosowania uniwersalnych wersji oprogramowań do poszczególnych aut. Ale ogólnie jakoś to działa i często wystarcza do drobnej diagnostyki.
Jaco84 - 04-11-2014, 14:15
OK czyli soft z mitsu nie będzie działał z tym interfejsem. Zatem jaką aplikację można użyć do tego złącza żeby móc np. wykonać wymuszoną regenerację filtra dpf lub wykonać jego adaptację?
plecho1 - 04-11-2014, 14:21
Raczej nie sądzę aby dało się to zrobić tym interfejsem. Raczej musiał by być odpowiedni program specjalnie napisany pod auta Mitsubishi. Tymi które są dostępne raczej da się jedynie podglądać parametry. Ja najczęściej używam Torque na telefonie z androidem, na laptopie kiedyś używałem ScanTools.net.
Jaco84 - 04-11-2014, 15:12
No to taki dostęp mi sprawy nie załatwia, muszę mieć coś co pozwoli wymuszać serwisową regeneracje dpf'a i pozwoli na adaptację nowego.
Ktoś coś zna co by mi pomogło?
pojara08 - 06-11-2014, 11:39
Przerabiałem temat, przeszukałem cały net różnymi hasłami atakując googla, wertowałem zagraniczne fora i jeśli się nic nie zmieniło od pół roku to raczej tylko oryginalny MUT, ewentualnie klon lub ingerencja bezpośrednio w sterownik ( u mnie ta ostatnia wersja pomogła się pozbyć DPFa na wieki). Byłem u kilku fachowców z Autobossami, KTSami itp itd - żaden nie podołał - po kilku podejściach odrazu umawiałem się z "fachowcami" że jak ich sprzet nic nie zdziała to ewentualnie na piwo za fatyge dostaną.
Hubeeert - 26-11-2014, 16:06
Jaco84 napisał/a: | muszę mieć coś co pozwoli wymuszać serwisową regeneracje dpf'a i pozwoli na adaptację nowego.
Ktoś coś zna co by mi pomogło? |
MUT III. Tylko. Evoscany itd nie gadają z PIV
Podjedź do ASO, cena nie zabije jak sądzę.
|
|
|