[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Wariuje podświetlenie zegarów, wentylator
Pomidorek23 - 05-11-2014, 22:50 Temat postu: [EAxx] Wariuje podświetlenie zegarów, wentylator Witam!
Na wstępie napiszę w czym siedzi problem. Galant, rok 2000, 2.5 V6, sedan.
Wymieniałem żarówkę w bagażniku i po wymianie przepaliło mi bezpiecznik ten od podświetlenia auta w środku, central itp. Wymieniłem bezpiecznik, wsiadam do auta, krzekręcam kluczyk i pojawia się problem. Nie działa podświetlenie zegarów HIGH CONTRAST (myślę sobie, że poszło jakieś zwarcie i przepaliło świetlówki w zegarach). Ale myślac co zrobić, zamieniłem bezpieczniki. Pierwszy lepszy o wartości 10A z skrzynki zamieniłem z tym nowym co niedawno wymieniłem, sprawdzam i działa podświetlenie. Szczęście nie trwało długo. Na drugi dzień rano idę do auta, otwieram auto centralem, otwieram drzwi i zonk.. włącza się wentylator. Zamykam drzwi i nic, dalej kręci się wentylator chłodnicy. Dopiero po krzekręceniu kluczyka wentylator się wyłącza ale nie działa znów podświetlenie zegarów. Sprawdzam pozostałe drzwi i to samo, które drzwi bym nie otworzył to włącza się wentylator i wyłącza po przekręceniu kluczyka. Musiałem gdzieś pojechać więc wsiadam do auta, jade pare km i nagle zapala się podświetlenie zegarów. Po powrocie do domu, zgaszeniu samochodu i próbie czy się "samo naprawiło' jednak problem wrócił i znów to samo..
Co zrobiłem:
-wyciągnąłem przekaźnik wentylatora i bezpiecznik i sprawdzam czy działa podświetlenie zegarów. Nie działa, ani tablice, ani wskazówki. Działają tylko kontrolki wszystkie na zegarach.
-po wyciągnięciu bezpiecznika odpowiadającego za podświetlenie zegarów, oświetlenie w aucie wentylator nie włącza się po otwarciu drzwi. Ale za to działa podświetlenie wskazówek w zegarach!
Dzisiaj zauważyłem dodatkowo(przy wyciagniętym bezpieczniku od podswietlenie wnętrza auta wentylator działa tak jak powinnien, działa podświetlenie wskazówek w zegarach), że gdy gaszę samochód po podświetlenie zegarów na sekunde włacza się (nie jest to maks podświetlenie ale lekko się zaświecaja na biało)
Proszę o jakieś rady bo jak wiadomo jadąc do elektryka można nieźle się wykosztować więc chciałbym spróbować sam najpierw odnaleźc problem. Z góry dziekuję za wskazówki i rady
[ Dodano: 05-11-2014, 22:59 ]
Dodatkowo dodam, że od wczoraj jeszcze do tego wszystkiego obroty silnika mi falują. Przy jeździe i wciśnieciu sprzęgła spadają praktycznie do zera(dwa razy mi zgasł). Falują miedzy 800 a "0". na jałowym również tak jest, dopiero po chwili wracają do normy.
Maximus1005 - 05-11-2014, 23:15
Sprawdzales bezpieczniki pod maska?
Pomidorek23 - 05-11-2014, 23:23
Tak. Właśnie pod maską miałem przepalony. Jak się wyciagnie pokrywę od bezpieczników w komorze silnika to od strony kolektora jest taka żółta obudowa w której są dwa bezpieczniki (10A i 15A). Trzeba ją pociagnąc do góry żeby wyciągnąc bezpieczniki. Ten 10A się przepalił. On jest od oświetlenia wnętrze auta, centralnego itd.
robertdg - 06-11-2014, 07:54
Zdemontuj zarówke która zamontowałeś, może jest uszkodzona i przez nią swiruje reszta elektryki
KsiadzRobak - 06-11-2014, 08:32
Pomidorek23 napisał/a: | od wczoraj jeszcze do tego wszystkiego obroty silnika mi falują. Przy jeździe i wciśnieciu sprzęgła spadają praktycznie do zera(dwa razy mi zgasł). Falują miedzy 800 a "0". na jałowym również tak jest, dopiero po chwili wracają do normy. |
to jest kwestia tego bezpiecznika oświetlenia wnętrza - pod niego jest podłączone podtrzymanie pamięci komputera wtrysku
jak go wyjąłeś - skasowały się ustawienia, ECU od nowa uczy się wolnych obrotów; jak ogarniesz problem, to powinno samo zniknąć po kilku dniach jeżdżenia
Pomidorek23 - 06-11-2014, 12:16
Z żarówką również kombinowałem, wyciągałem, sprawdzałem na innych i nic nie daje. Dziwi mnie to, że działa podswietlenie wskazówek po wyciągnięciu bezpiecznika od podświeltenia wnetrza, a gdy go włożę to nie działają. Skoro włożę bezpiecznik od zegarów i wnętrza to nie działa nic, a po wyciagnieciu działają wskazówki i jeszcze to sekundowe podświeletlenie przy gaszeniu auta. Myślicie ze może jakies zwarcie i warto wyciagnac zegary i je przejrzeć? Albo odpiąć zegary i sprawdzic czy bez nich jest dalej problem. Nie skazuje mi sie licznik po wyciagnieciu zegarów? W galantach można sprawdzić błędy kabel+komp+program z neta jakiś?
[ Dodano: 06-11-2014, 12:17 ]
KsiadzRobak napisał/a: | Pomidorek23 napisał/a: | od wczoraj jeszcze do tego wszystkiego obroty silnika mi falują. Przy jeździe i wciśnieciu sprzęgła spadają praktycznie do zera(dwa razy mi zgasł). Falują miedzy 800 a "0". na jałowym również tak jest, dopiero po chwili wracają do normy. |
to jest kwestia tego bezpiecznika oświetlenia wnętrza - pod niego jest podłączone podtrzymanie pamięci komputera wtrysku
jak go wyjąłeś - skasowały się ustawienia, ECU od nowa uczy się wolnych obrotów; jak ogarniesz problem, to powinno samo zniknąć po kilku dniach jeżdżenia |
Dzięki, jeden problem mniej, bo już myślałem, że coś mogło nawalić.
[ Dodano: 06-11-2014, 15:50 ]
Odłączyłem zegary na pare minut, podłączyłem z powrotem i wszystko działa normalnie. Zobaczymy po paru dniach czy problem wróci. Dzieki!
robertdg - 06-11-2014, 20:36
OK, w takim razie za wczasu podbijam wątek, jakby trzeba było coś na świezo napisac
Pomidorek23 - 08-11-2014, 23:15
Witam. jednak problem powrócił. Dzisiaj przy pierwszym uruchomieniu auta po nocy wszystko działo normalnie. Przejechałem trochę km, zgasiłem auto. po 5 minutach wracam i podswietlenie zgarów już nie działa. Pojechałem na mały spot w moim miejscie. Słuchałem radia bez zapalonego silnika, po jakichś 30 min przekręcam kluczyk i działa podświetlenie, ale oczywiscie gdy wszyscy zaczeli zjeżdzać się do domu ja wsiadam i podśwtlenia znów nie ma. Nie mam już sił do tego bo nie można nawet stwierdzić czym to jest spowodowane.. Macie jakieś pomysły? Brak już mi sił.
[ Komentarz dodany przez: robertdg: 09-11-2014, 18:06 ]
Bez wulgaryzmów nawet tych wykropkowanych
krzysztofpak75 - 09-11-2014, 06:33
Witam .
Kolego jednoi co mi przychodzi do głowy to sprawdzenie bezpiecznika , od lewej (strona kierowcy) postojówki.
Ja ostatnio grzebałem przy silniczku regulacji świateł mijania , bo luty mi poszły i trzeba było je troszku poprawić i żeby wyjąć to ustrojstwo , wyjąłem akku . Po tej całej zabawie paliło mi bezpiecznik od postojówki lewej co skutkowało , że w środku nie miałem podświetlenia zegarów , zapalniczki , skrzyni biegów i schowka w podłokietniku i chyba czegoś jeszcze . Może tym tropem ....
Pozdrawiam
Pomidorek23 - 12-11-2014, 20:10
Witam. Nie pisałem nic ponieważ sprawdziłem wszystko to co mi doradziliście i co wyczytałem w innych postach i do niczego nie doszedłem. Auto zaprowadziłem do elektryka i nawet on nie jest w 100% pewny czy znalazł problem. Z tego co mi na szybko powiedział bo przed chwilą dzwonił uważa ze w 99% wina leży w liczniku(całych zegarach). Zostaje mi poszukać osoby z okolic szczecina, przełożenie zegarów i sprawdzenie, żeby nie kupować drugiego licznika jezeli sie okaze ze jednak nie w tym problem.
[ Dodano: 12-11-2014, 20:16 ]
Znacie kogos z forum kto jest z okolic szczecina?
Bizi78 - 12-11-2014, 21:39
Pomidorek23, spytaj w regionalnym.
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewforum.php?f=33
Pomidorek23 - 13-11-2014, 22:06
ma ktoś może rozpiske który pin za to odpowiada w liczniku w galancie 2.5 v6 2000r? Czy to prawda, że w liczniku HC jest jakiś przekaźnik od wentylatora chłodnicy?
jAZZMAN - 13-11-2014, 23:05
swinks_UK ma wielkie pojęcie o zegarach HC,
http://forum.mitsumaniaki...44914d69aa64074
robertdg - 14-11-2014, 08:15
Od wentylatorów chłodnicy sterowanie jest w komorze silnika, licznika tutaj nie trzeba mieszac
eremita - 14-11-2014, 08:45
Mi w starym galu zaczęło tak wariować jak przy wymianie przednich migaczy podgiąłem jakąś blaszkę i zwarę robiła. Strzelił bezpiecznik i zegary wariowały
|
|
|