| 
				
					| Carisma - FAQ - [Cari 1.8 GDI] Cari Brak Obrotów powyżej 4 tyś
 
 ikar - 06-11-2014, 18:27
 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Cari Brak Obrotów powyżej 4 tyś
 Witam wszystkich . Mam pewien problem ze swoja Cari a mianowicie 1.8 GDI 1999r czyli nie dokońca jeszcze wersja po lifcie ale już z silnikiem bez linki gazu .
 
 Problem polega na tym że :
 1. Auto nie wkreca się na obroty na postoju powyżej 4 tyś ( i to jeszcze trzeba bardzo powoli naciskać gaz )
 2. Podczas jazdy przekroczenie 2.5 tyś obrotów jest nie możliwe
 3. Nie wyświetla się spalanie średnie na komputerze
 4. Wolne obroty sa na poziomie 1.5 tyś
 
 A oto rzeczy które zrobiłem korzystając z porad na Forum ale niestety nie pomogły :
 
 1. Wyczyściłem przepustnice ( pożądnie jakby ktoś pytał )
 2. Przyuczyłem obrotów Cari wg instrukcji
 3. Ustawiłem TPS wg instrukcji z forum
 4. skasowałem wszystkie błedy komputerem
 5. Ustawiłem wyświetlacz komputera pokładowego na wskazania średniego zużycia paliwa
 
 
 Niestety powyższe zabiegi nic nie pomogły i jest dalej kiepsko już mi się konczą pomysły moze ktoś coś może doradzic ???
 MichciuGT - 06-11-2014, 18:56
 
 "skasowałem wszystkie błędy komputerem" - a jakie były błędy i jakim komputerem kasowałeś, ktoś w serwisie? bo evoscan + przejściówka na ftdi nie kasuje błędów... i w tym roku najczęściej wcale nie odczytuje
 
 i czy teraz sprawdzałeś po tych wszystkich zabiegach jakie są błędy?
 robert78 - 06-11-2014, 19:24
 
 mialem podobny problemprzyczyna byl dolot
 ikar - 06-11-2014, 20:17
 
 Odpowiadam na pytania
 1. Komputer do odczytu i kasowania błędów był to LAUNCH X-431 komunikuje sie z autem oprócz ABS
 2. Przed skasowaniem błędów były błędy :
 - kod usterki 12 opis kodu usterki AFS
 - kod usterki  79 opis kodu usterki TPS (main)
 - kod usterki  92 opis kodu usterki  ETV MTR FB
 
 Wszystkie błędy znikneły po wyregulowaniu TPS wg instrukcji z forum i ponownym skasowaniu błędów . Teraz błędów brak pokazuje 0
 MichciuGT - 06-11-2014, 21:47
 
 Okej, dobrze wiedzieć
   
 "Przyuczyłem obrotów Cari wg instrukcji " - odłączyłeś akku, ale zrobiłeś to pewnie tylko raz...
 
 u mnie jak było podobnie to dopiero za któryś tam razem zaczął normalnie chodzić i przy tym nie było robione uczenie obrotów...
 
 - kod usterki 12 opis kodu usterki AFS - warto wspomnieć że przy czyszczeniu przepustnicy dobrze też jest wyczyścić dobrze tą rurkę gumową co idzie do tego czujnika
 
 a można zrobić logi tym urządzeniem diagnostycznym?, z chęcią bym zobaczył logi poprawek paliwowych, czujnika podciśnienia, obroty, afr...
 
 czy po odpaleniu zimnego silnika chodzi prawidłowo przez jakieś 2-4 minuty, a później zaczyna wariować przy dodaniu gazu?
 ikar - 06-11-2014, 22:01
 
 Nie nie Kolego uczenie obrotów to juz chyba z 10 razy było
  powoli robie się już mistrzem w tym   
 Przy czyszczeniu przepustnicy o którą rurkę ci chodzi ???? O trąbe słonia ?
 
 Coś sie tam bawilem dziś komputerem (  jest brata więc dostep mam całodobowy jak chce)
 
 Przy 4 tys obrotów jest tak :
 akumulator ładowanie 13,860 volt
 Injector 2,3 ms
 Fuel prs.Snsr 0,306 mpa
 w Niedziele mogę wiecej posprawdzać opcji tylko jak ktoś mógłby mnie pokierowac jakie mam zaznaczyć moge wszystkie i wtedy tu wrzucę wynik.
 
 Nie chciałbym żeby ktoś sobie pomyślał że nie chce czegoś tam wymienić w tym aucie jak coś zepsute to podpowiedzcie co z chcęcią wymienie bo powiem tak:
 NAPRAWA I WYMIANA BEDZIE TANSZA NIZ TANKOWANIE CARI w stanie obecnym
   MichciuGT - 06-11-2014, 22:40
 
 w takim razie trochę paliwa już zeszło pewnie przy takiej zabawie..
   
 przy przepustnicy o ile dobrze pamiętam jest taka cienka rurka o średnicy ok. 0,5 cm, ale to jeszcze prawdopodobnie zależy od modelu silnika.... i ona idzie do jakiegoś czujnika (chyba czujnika podciśnienia w kolektorze dolotowym)
 
 Fuel prs.Snsr 0,306 MPa w dodatku przy 4k rpm to ok. 3Bary....
 
 tylko ciekawe czy to przypadkiem pokazuje ciśnienie paliwa przed wejściem do pompy wysokiego ciśnienia, choć nie przypominam sobie takiego czujnika
 
 u mnie ciśnienie waha się przy ok. 5MPa, czasem +- 1MPa, teoretycznie powinno być +- 0,3MPa, ale to nie przeszkadza
 
 Przy okazji, czyściłeś przepustnice wyjmując ją, czy tylko szmatką i ręcznie od strony trąby słonia?
 ikar - 09-11-2014, 12:35
 
 Recznie czyściłem przepustnice
  wyjąłem na stół i jest tak czysta jak z fabryki . 
 Takowej rurki nie posiadam jak opisujesz .
 Porobie jeszcze logi komputerem posprawdzam cisnienia wszystkie jakie sie da i wrzuce parametry jakie odczytam i może wtedy coś uda się nam tu wspólnie ustalić .
 Generalnie auto zachowuje sie jakby nie  dostawało paliwa
  ale odpala normalnie itp może to ta pompa paliwa w baku daje za niskie ciśnienie ??? 
 [ Dodano: 12-11-2014, 19:53 ]
 Witam ponownie zrobiłem pare odczytów komputerem wiec wstawiam tu wyniki może ktoś będzie umiał pomóc mi jakoś .
 
 Przy około 1500 rpm na wolnych obrotach jest nastepująco :
 
 AFS   37,50  Hz
 AIR TEMP.SNSR 27 Ąć
 TPS(SUB)    4452  mV
 BATT.VOLTAGE  14,153  V
 CLT TEMP.SNRS  89 Ąć
 CRANK A.SNRS   1593 r/min
 BARO.PRS.SNRS    95 kpa
 ENG.LOAD (A/N) 16 %
 IDLE POS   ON
 AFS RESET    ON
 INJECTOR 2,0 ms
 ADV.IGNITION   BTDC 24
 OIL TEMP 30
 EGR STEP.MTR   4 STEP
 LEARN KNOCK 100 %
 TARGET IDLE  749 r/min
 FUEL.PRS.SNSR  0,344 MPa
 APS(SUB) 956 mV
 APS (MAIN) 996 mV
 TPS(MAIN) 507 mV
 TARGET PE 686 KPa
 
 a teraz odczyt z około 4000 rpm
 
 
 
 AFS   100  Hz
 AIR TEMP.SNSR 29 Ąć
 TPS(SUB)    3866  mV
 BATT.VOLTAGE  14,227  V
 CLT TEMP.SNRS  97 Ąć
 CRANK A.SNRS   3781 r/min
 BARO.PRS.SNRS    95 kpa
 ENG.LOAD (A/N) 18 %
 IDLE POS   OF
 AFS RESET    OF
 INJECTOR 2,0 ms
 ADV.IGNITION   BTDC 28
 OIL TEMP 29
 EGR STEP.MTR   4 STEP
 LEARN KNOCK 100 %
 TARGET IDLE  749 r/min
 FUEL.PRS.SNSR  0,306 MPa
 APS(SUB) 1581 mV
 APS (MAIN) 1640 mV
 TPS(MAIN) 1054 mV
 TARGET PE 760  KPa
 MichciuGT - 13-11-2014, 15:58
 
 po odpaleniu czas wtrysku INJECTOR 2,0 ms i przy obrotach niecałe 4k INJECTOR 2,0 ms - zły odczyt
 
 OIL TEMP 29 - Cari nie ma czujnika oleju
 
 FUEL.PRS.SNSR 0,306 MPa  - moim zdaniem interfejs / program źle podaje ten parametr
 
 czyli prawie nic takie odczytanie nam nie daje, w evoscanie jest możliwość zrobienia logu (zapis odczytu parametrów w czasie rzeczywistym) i dzięki temu możemy zobaczyć na wykresie jakie są parametry z np. pracy silnika przez 2 minuty w tym wysokie ciśnienie
 
 Najlepiej jak by się ktoś inny wypowiedział
   Hubeeert - 13-11-2014, 17:46
 
 
  	  | MichciuGT napisał/a: |  	  | FUEL.PRS.SNSR 0,306 MPa | 
 I tu jest wskazówka - to ciśnienie powinno byc wyższe a ponieważ nie jest to ECU robi odcinkę przy 4000 obr.
 
 Pompa WC, 99% pewności. 100% da podłączenie do EVOSCANA lub MUT III
 MichciuGT - 13-11-2014, 18:32
 
 Hubeeert ja bym tak nie powiedział
   
 przy takim ciśnieniu silnik w ogóle nie powinien normalnie zapalać... 3bar <ok. 10 które jest w cylindrze
   
 ja bym prosił o log z evoscana, albo sprawdzenie mutem
 
 i sprawdź jeszcze raz czy masz błędy, dobrze by było spróbować metodą mrugania kontrolki silnika tzn. zworka pinu 1 z 4 w OBD2
   Hubeeert - 13-11-2014, 19:26
 
 Jaki związek ma ciśnienie na listwie paliwowej z tym w cylindrze?
 
 Ciśnienie paliwa na listwie powinno wynosić 50 bar.
 MichciuGT - 13-11-2014, 19:50
 
 jest taki związek że w czasie wtryskiwania paliwa ciśnienie wyższe przedostaje się w stronę niższego - w normalnie działającym silniku 50bar przedostaje się do ok. 10bar...
 
 jak by było na listwie zasilania paliwem niższe ciśnienie to po prostu by nie odpalił...
   
 i dlatego wartość podana przez LAUNCH X-431 jest błędna
 Hubeeert - 13-11-2014, 20:25
 
 Wciąż nie rozumiesz.
 Ciśnienie 50 bar na listwie jest stałe. Niezależnie od obrotów. A raczej powinno być. Spadek ciśnienia oznacza awarię pompy WC. Zresztą - całkiem niedawno taką pompę wymienialiśmy w Pininie GDI, Carismie GDI i objawy były dokładnie takie jak opisane powyżej.
 
 Chcesz ciągnąć dyskusję - przeczytaj service manual. Wtedy porozmawiamy.
 MichciuGT - 13-11-2014, 21:03
 
 Chyba się nie zrozumieliśmy, ja to biorę na logikę bo doświadczenia nie mam...
 
 przy CRANK A.SNRS 1593 r/min  jest:
 FUEL.PRS.SNSR 0,344 MPa
 
 przy CRANK A.SNRS 3781 r/min jest:
 FUEL.PRS.SNSR 0,306 MPa
 
 co tak na prawdę dużo nie mówi, ponieważ:
 1. jest to ok. 3bary czyli za mało aby silnik mógł działać - czyli wartość według mnie nie rzeczywista, która może być przekłamana przez interfejs diagnostyczny
 2. nie wiemy jak w zależności od czasu i obciążenia jest ciśnienie - i dlatego chciałbym log z którego miałbym wykres
   
 a service manual prawdopodobnie podaje żeby zmierzyć to ciśnienie, czyli nic nowego do tematu nie wnosi, dopóki nie mamy rzeczywistych wartości
   
 "Ciśnienie 50 bar na listwie jest stałe. Niezależnie od obrotów. A raczej powinno być. Spadek ciśnienia oznacza awarię pompy WC" - Zgadzam się z tym
   
 |  | 
 |  |