To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - FAQ - [Cari 1.8 GDI] Cari Brak Obrotów powyżej 4 tyś

ikar - 06-11-2014, 18:27
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Cari Brak Obrotów powyżej 4 tyś
Witam wszystkich . Mam pewien problem ze swoja Cari a mianowicie 1.8 GDI 1999r czyli nie dokońca jeszcze wersja po lifcie ale już z silnikiem bez linki gazu .

Problem polega na tym że :
1. Auto nie wkreca się na obroty na postoju powyżej 4 tyś ( i to jeszcze trzeba bardzo powoli naciskać gaz )
2. Podczas jazdy przekroczenie 2.5 tyś obrotów jest nie możliwe
3. Nie wyświetla się spalanie średnie na komputerze
4. Wolne obroty sa na poziomie 1.5 tyś

A oto rzeczy które zrobiłem korzystając z porad na Forum ale niestety nie pomogły :

1. Wyczyściłem przepustnice ( pożądnie jakby ktoś pytał )
2. Przyuczyłem obrotów Cari wg instrukcji
3. Ustawiłem TPS wg instrukcji z forum
4. skasowałem wszystkie błedy komputerem
5. Ustawiłem wyświetlacz komputera pokładowego na wskazania średniego zużycia paliwa


Niestety powyższe zabiegi nic nie pomogły i jest dalej kiepsko już mi się konczą pomysły moze ktoś coś może doradzic ???

MichciuGT - 06-11-2014, 18:56

"skasowałem wszystkie błędy komputerem" - a jakie były błędy i jakim komputerem kasowałeś, ktoś w serwisie? bo evoscan + przejściówka na ftdi nie kasuje błędów... i w tym roku najczęściej wcale nie odczytuje

i czy teraz sprawdzałeś po tych wszystkich zabiegach jakie są błędy?

robert78 - 06-11-2014, 19:24

mialem podobny problemprzyczyna byl dolot
ikar - 06-11-2014, 20:17

Odpowiadam na pytania
1. Komputer do odczytu i kasowania błędów był to LAUNCH X-431 komunikuje sie z autem oprócz ABS
2. Przed skasowaniem błędów były błędy :
- kod usterki 12 opis kodu usterki AFS
- kod usterki 79 opis kodu usterki TPS (main)
- kod usterki 92 opis kodu usterki ETV MTR FB

Wszystkie błędy znikneły po wyregulowaniu TPS wg instrukcji z forum i ponownym skasowaniu błędów . Teraz błędów brak pokazuje 0

MichciuGT - 06-11-2014, 21:47

Okej, dobrze wiedzieć :)

"Przyuczyłem obrotów Cari wg instrukcji " - odłączyłeś akku, ale zrobiłeś to pewnie tylko raz...

u mnie jak było podobnie to dopiero za któryś tam razem zaczął normalnie chodzić i przy tym nie było robione uczenie obrotów...

- kod usterki 12 opis kodu usterki AFS - warto wspomnieć że przy czyszczeniu przepustnicy dobrze też jest wyczyścić dobrze tą rurkę gumową co idzie do tego czujnika

a można zrobić logi tym urządzeniem diagnostycznym?, z chęcią bym zobaczył logi poprawek paliwowych, czujnika podciśnienia, obroty, afr...

czy po odpaleniu zimnego silnika chodzi prawidłowo przez jakieś 2-4 minuty, a później zaczyna wariować przy dodaniu gazu?

ikar - 06-11-2014, 22:01

Nie nie Kolego uczenie obrotów to juz chyba z 10 razy było :) powoli robie się już mistrzem w tym :)

Przy czyszczeniu przepustnicy o którą rurkę ci chodzi ???? O trąbe słonia ?

Coś sie tam bawilem dziś komputerem ( jest brata więc dostep mam całodobowy jak chce)

Przy 4 tys obrotów jest tak :
akumulator ładowanie 13,860 volt
Injector 2,3 ms
Fuel prs.Snsr 0,306 mpa
w Niedziele mogę wiecej posprawdzać opcji tylko jak ktoś mógłby mnie pokierowac jakie mam zaznaczyć moge wszystkie i wtedy tu wrzucę wynik.

Nie chciałbym żeby ktoś sobie pomyślał że nie chce czegoś tam wymienić w tym aucie jak coś zepsute to podpowiedzcie co z chcęcią wymienie bo powiem tak:
NAPRAWA I WYMIANA BEDZIE TANSZA NIZ TANKOWANIE CARI w stanie obecnym :(

MichciuGT - 06-11-2014, 22:40

w takim razie trochę paliwa już zeszło pewnie przy takiej zabawie.. :D

przy przepustnicy o ile dobrze pamiętam jest taka cienka rurka o średnicy ok. 0,5 cm, ale to jeszcze prawdopodobnie zależy od modelu silnika.... i ona idzie do jakiegoś czujnika (chyba czujnika podciśnienia w kolektorze dolotowym)

Fuel prs.Snsr 0,306 MPa w dodatku przy 4k rpm to ok. 3Bary....

tylko ciekawe czy to przypadkiem pokazuje ciśnienie paliwa przed wejściem do pompy wysokiego ciśnienia, choć nie przypominam sobie takiego czujnika

u mnie ciśnienie waha się przy ok. 5MPa, czasem +- 1MPa, teoretycznie powinno być +- 0,3MPa, ale to nie przeszkadza

Przy okazji, czyściłeś przepustnice wyjmując ją, czy tylko szmatką i ręcznie od strony trąby słonia?

ikar - 09-11-2014, 12:35

Recznie czyściłem przepustnice :) wyjąłem na stół i jest tak czysta jak z fabryki .

Takowej rurki nie posiadam jak opisujesz .
Porobie jeszcze logi komputerem posprawdzam cisnienia wszystkie jakie sie da i wrzuce parametry jakie odczytam i może wtedy coś uda się nam tu wspólnie ustalić .
Generalnie auto zachowuje sie jakby nie dostawało paliwa :( ale odpala normalnie itp może to ta pompa paliwa w baku daje za niskie ciśnienie ???

[ Dodano: 12-11-2014, 19:53 ]
Witam ponownie zrobiłem pare odczytów komputerem wiec wstawiam tu wyniki może ktoś będzie umiał pomóc mi jakoś .

Przy około 1500 rpm na wolnych obrotach jest nastepująco :

AFS 37,50 Hz
AIR TEMP.SNSR 27 Ąć
TPS(SUB) 4452 mV
BATT.VOLTAGE 14,153 V
CLT TEMP.SNRS 89 Ąć
CRANK A.SNRS 1593 r/min
BARO.PRS.SNRS 95 kpa
ENG.LOAD (A/N) 16 %
IDLE POS ON
AFS RESET ON
INJECTOR 2,0 ms
ADV.IGNITION BTDC 24
OIL TEMP 30
EGR STEP.MTR 4 STEP
LEARN KNOCK 100 %
TARGET IDLE 749 r/min
FUEL.PRS.SNSR 0,344 MPa
APS(SUB) 956 mV
APS (MAIN) 996 mV
TPS(MAIN) 507 mV
TARGET PE 686 KPa

a teraz odczyt z około 4000 rpm



AFS 100 Hz
AIR TEMP.SNSR 29 Ąć
TPS(SUB) 3866 mV
BATT.VOLTAGE 14,227 V
CLT TEMP.SNRS 97 Ąć
CRANK A.SNRS 3781 r/min
BARO.PRS.SNRS 95 kpa
ENG.LOAD (A/N) 18 %
IDLE POS OF
AFS RESET OF
INJECTOR 2,0 ms
ADV.IGNITION BTDC 28
OIL TEMP 29
EGR STEP.MTR 4 STEP
LEARN KNOCK 100 %
TARGET IDLE 749 r/min
FUEL.PRS.SNSR 0,306 MPa
APS(SUB) 1581 mV
APS (MAIN) 1640 mV
TPS(MAIN) 1054 mV
TARGET PE 760 KPa

MichciuGT - 13-11-2014, 15:58

po odpaleniu czas wtrysku INJECTOR 2,0 ms i przy obrotach niecałe 4k INJECTOR 2,0 ms - zły odczyt

OIL TEMP 29 - Cari nie ma czujnika oleju

FUEL.PRS.SNSR 0,306 MPa - moim zdaniem interfejs / program źle podaje ten parametr

czyli prawie nic takie odczytanie nam nie daje, w evoscanie jest możliwość zrobienia logu (zapis odczytu parametrów w czasie rzeczywistym) i dzięki temu możemy zobaczyć na wykresie jakie są parametry z np. pracy silnika przez 2 minuty w tym wysokie ciśnienie

Najlepiej jak by się ktoś inny wypowiedział :)

Hubeeert - 13-11-2014, 17:46

MichciuGT napisał/a:
FUEL.PRS.SNSR 0,306 MPa

I tu jest wskazówka - to ciśnienie powinno byc wyższe a ponieważ nie jest to ECU robi odcinkę przy 4000 obr.

Pompa WC, 99% pewności. 100% da podłączenie do EVOSCANA lub MUT III

MichciuGT - 13-11-2014, 18:32

Hubeeert ja bym tak nie powiedział :p

przy takim ciśnieniu silnik w ogóle nie powinien normalnie zapalać... 3bar <ok. 10 które jest w cylindrze :p

ja bym prosił o log z evoscana, albo sprawdzenie mutem

i sprawdź jeszcze raz czy masz błędy, dobrze by było spróbować metodą mrugania kontrolki silnika tzn. zworka pinu 1 z 4 w OBD2 :)

Hubeeert - 13-11-2014, 19:26

Jaki związek ma ciśnienie na listwie paliwowej z tym w cylindrze?

Ciśnienie paliwa na listwie powinno wynosić 50 bar.

MichciuGT - 13-11-2014, 19:50

jest taki związek że w czasie wtryskiwania paliwa ciśnienie wyższe przedostaje się w stronę niższego - w normalnie działającym silniku 50bar przedostaje się do ok. 10bar...

jak by było na listwie zasilania paliwem niższe ciśnienie to po prostu by nie odpalił... :)

i dlatego wartość podana przez LAUNCH X-431 jest błędna

Hubeeert - 13-11-2014, 20:25

Wciąż nie rozumiesz.
Ciśnienie 50 bar na listwie jest stałe. Niezależnie od obrotów. A raczej powinno być. Spadek ciśnienia oznacza awarię pompy WC. Zresztą - całkiem niedawno taką pompę wymienialiśmy w Pininie GDI, Carismie GDI i objawy były dokładnie takie jak opisane powyżej.

Chcesz ciągnąć dyskusję - przeczytaj service manual. Wtedy porozmawiamy.

MichciuGT - 13-11-2014, 21:03

Chyba się nie zrozumieliśmy, ja to biorę na logikę bo doświadczenia nie mam...

przy CRANK A.SNRS 1593 r/min jest:
FUEL.PRS.SNSR 0,344 MPa

przy CRANK A.SNRS 3781 r/min jest:
FUEL.PRS.SNSR 0,306 MPa

co tak na prawdę dużo nie mówi, ponieważ:
1. jest to ok. 3bary czyli za mało aby silnik mógł działać - czyli wartość według mnie nie rzeczywista, która może być przekłamana przez interfejs diagnostyczny
2. nie wiemy jak w zależności od czasu i obciążenia jest ciśnienie - i dlatego chciałbym log z którego miałbym wykres :)

a service manual prawdopodobnie podaje żeby zmierzyć to ciśnienie, czyli nic nowego do tematu nie wnosi, dopóki nie mamy rzeczywistych wartości :)

"Ciśnienie 50 bar na listwie jest stałe. Niezależnie od obrotów. A raczej powinno być. Spadek ciśnienia oznacza awarię pompy WC" - Zgadzam się z tym :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group