To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - Gaz do 2.0 mivec 147 KM 2011 r

tommymen - 11-11-2014, 08:29
Temat postu: Gaz do 2.0 mivec 147 KM 2011 r
WItam , ostatnio niose sie z zamiarem zalozenia instalacji gazowej do mojego outlandera 2.0 mivec 147 KM . Moze ktos juz przerabial ten temat i moglby sie podzielic spostrzezeniami ( jaka instalacja, koszty itp..) . Z gory dziekuje i pozdrawiam.
plecho1 - 11-11-2014, 16:33

Najważniejszy jest kumaty i uczciwy gazownik bo taki na pewno zainstaluje odpowiednią instalację i właściwie ją wystroi. A czy zastosuje sterownik Staga, LPGTecha, KME czy jeszcze jakiś inny to nie ma większego znaczenia bo najczęściej mają porównywalne parametry i funkcje. Wtryski warto założyć dobre i najlepiej montowane pojedynczo czyli Hana, Barracuda, Matrix czy Tech Dragon. Z tańszych ale w listwie mogą być ACW01 lub Regi.
Z reduktorów polecam albo KME Tur, KME Silver lub Zavoli Zeta S. Jest jeszcze ACR01 ale wiele osób miało z nim problemy mimo tego wielu gaziarzy go montuje.

Komandor - 11-11-2014, 18:19

Zakladaj gaz z wtryskiem fazy ciekłej - duzo prostsza instalacja (brak reduktora, nie ingerujesz w układ chlodzenia) i gniazda dolotowe sa chłodzone przez gaz.
apg2312 - 11-11-2014, 18:33

Komandor napisał/a:
Zakladaj gaz z wtryskiem fazy ciekłej - duzo prostsza instalacja (brak reduktora, nie ingerujesz w układ chlodzenia) i gniazda dolotowe sa chłodzone przez gaz.

Fajnie. Ale instalacja LPG z wtryskiem ciekłego gazu jest lekko licząc dwu lub nawet trzykrotnie droższa, niż zwykła instalacja sekwencyjna.

tommymen - 11-11-2014, 20:10

Ja sie martwilem ze moze ten silnik w ogole sie nie nadale na montaz gazu . Zalezy mi na tym poniewaz robimy duzo kilometrow , a opinie czytalem rozne opinie........
1plubas - 13-11-2014, 16:59

tommymen napisał/a:
Ja sie martwilem ze moze ten silnik w ogole sie nie nadale na montaz gazu . Zalezy mi na tym poniewaz robimy duzo kilometrow , a opinie czytalem rozne opinie........


Ten silnik to 4B11 i coś mi się wydaje, że LPG w tym przypadku to jest ryzykowne rozwiązanie- to mam w pamięci po lekturze Internetu).

Komandor - 13-11-2014, 19:34

I dlatego wtrysk w fazie ciekłej jest bardziej bezpieczny
gwp - 21-11-2014, 18:24

Komandor napisał/a:
I dlatego wtrysk w fazie ciekłej jest bardziej bezpieczny


W poniedziałek rozmawiałem w ASO o instalacji LPG do takiego silnika.
Usłyszałem, że wskazane jest zastosowanie instalacji zasilającej silnik mieszanką LPG i 15% benzyny. Ma to zapobiec problemom z zaworami.
Czy ktoś ma tak skonfigurowaną instalację?
Jaka firma (Stag, BRC, inna) ma takie instalacje w swojej ofercie?

plecho1 - 21-11-2014, 23:12

Praktycznie większość dzisiejszych sterowników ma funkcję dotrysku benzyny ale jeśli instalacja jest właściwie zamontowana i skalibrowana to taki dotrysk jest nie potrzebny gdyż skład mieszanki paliwowej jest właściwy i nie ma czegoś takiego jak wyższa temperatura spalania dlatego najważniejszy w tym wszystkim jest dobry i uczciwy gazownik.
paweldm - 22-11-2014, 18:21

To co niszczy silniki zasilane lpg, to uboga mieszanka paliwowa. Dlatego bardzo ważne jest prawidłowe skalibrowanie instalacji, a to nie każdy gazownik potrafi. Ponadto wypalanie gniazd zaworowych nie zachodzi błyskawicznie, tylko jest rozłożone w czasie, dlatego partacze gazownicy wciskają kit, że to nie ich wina tylko silnik nie przystosowany do lpg.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group