Problemy techniczne - benzyna w oleju
robert78 - 11-11-2014, 13:46 Temat postu: benzyna w oleju czesc mam carisme 1.8GDI i ostatnio zauwazylem problem bezyna dostaje sie do oleju w czym moze byc problem
Hugo - 11-11-2014, 21:18
Bardzo krótkie odcinki pokonujesz.
robert78 - 11-11-2014, 21:23
Zalezy alevw sumie gdzies po pare km w miescie
Hugo - 12-11-2014, 07:53
robert78 napisał/a: | w sumie gdzies po pare km w miescie | No to benzyna ma prawo zostawać w oleju, nie zdąży odparować. Zrób dłuższą trasę i sprawdź czy będzie śmierdziało benzyną po odkręceniu korka wlewu oleju.
milo - 12-11-2014, 16:14
robert78 napisał/a: | mam carisme 1.8GDI i ostatnio zauwazylem problem bezyna dostaje sie do oleju w czym moze byc problem |
Paliwo przedostaje się przez pierścienie jest nadmiar i nie spala się całkowicie , więcej pali podobna sytuacja jest w silnikach diesla z filtrem cząstek stałych komputer wtryskuje więcej paliwa żeby filtr się wypalił dobre to jest tylko na trasę w mieście nie sprawdza się w ogóle co za tym idzie zwiększa się poziom oleju za sprawą nie spalonego paliwa
swinks_UK - 12-11-2014, 22:15
Zrób taki test prymitywny:
- na chodzącym silniku na wolnych obrotach odkręć korek wlewu oleju, lekko przytkaj wlew otwartą dłonią:
1. jak ci od razu zarzyga olejem rękę, to duża lipa...
2. jak sucho, ale wyczujesz wydmuchiwane powietrze na ręce, to też już silnik swoje ma za uszami...
3. a jak nie wyczujesz nic na dłoni, to znaczy, ze pierścienie elegancko trzymają kompresje i tylko cieszyć się dalszą jazdą
robert78 - 13-11-2014, 19:01
swinks_UK, dzieki sprobuje a silnik zimny czy juz rozgrzany musi byc
[ Dodano: 13-11-2014, 19:04 ]
milo, ale w czym jest problem jakis czujnik za to odpowiada?
swinks_UK - 14-11-2014, 15:20
robert78 napisał/a: | swinks_UK, dzieki sprobuje a silnik zimny czy juz rozgrzany musi byc
|
Idealnie na ciepłym, bo olej rzadszy
milo - 14-11-2014, 16:00
Lepiej już jest sprawdzić ciśnienie sprężania nawet przy niższym ciśnieniu paliwo nie powinno przedostawać się przez pierścienie po prostu za dużo dawkę dostaje i w tym problem czasem pomaga reset ecu odłączenie klemy
Silnik 1.8 GDI
http://moto.pl/Testy/1,126861,2132079.html
dmi - 14-11-2014, 22:50
swinks_UK napisał/a: | Zrób taki test prymitywny:
- na chodzącym silniku na wolnych obrotach odkręć korek wlewu oleju, lekko przytkaj wlew otwartą dłonią:
1. jak ci od razu zarzyga olejem rękę, to duża lipa...
2. jak sucho, ale wyczujesz wydmuchiwane powietrze na ręce, to też już silnik swoje ma za uszami...
3. a jak nie wyczujesz nic na dłoni, to znaczy, ze pierścienie elegancko trzymają kompresje i tylko cieszyć się dalszą jazdą |
jeśli masz na myśli tylko ten konkretny silnik to może tak w nim jest. NA przykład u mnie na wolnych obrotach bryzga, silnik w bardzo dobrym stanie, nie dymi, pobór oliwy na poziomie 0,6-0,8 na 10000km, trzyma moc, płynu chłodniczego nie ubywa....Zależy od konstrukcji silnika, usytuowaniu wałków rozrządu itp, nie wiem jak ma się sprawa z 1.8 GDI, tak czy siak powinno bryzgać, świadczy to o odpowiednim ciśnieniu.
robert78 - 15-11-2014, 10:54
takie jest cisnienie w cylindrach niedawno mierzone
dmi - 15-11-2014, 12:21
no to kompresja bardzo ładna
robert78 - 15-11-2014, 13:56
no wlasnie a dlaczego ubywa olej i niby ta benzyna w nim
swinks_UK - 16-11-2014, 14:30
Oleju ci ubywa, bo masz GDI. Niemal każdy GDI bierze olej, ok. 1 - 1.5l między wymianami. Taki urok silnika.
Co do benzyny w oleju. Masz pewność że to smród benzyny a nie np. spalin? To drugie to normalny objaw przy gorącym oleju po wysilonej jeździe w silnikach GDI czy turbo.
robert78 - 16-11-2014, 17:42
u mnie od wymiany do wymiany ok 3l ale wiecej czym blizej kolejnej wymiany
|
|
|