To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - benzyna w oleju

robert78 - 11-11-2014, 13:46
Temat postu: benzyna w oleju
czesc mam carisme 1.8GDI i ostatnio zauwazylem problem bezyna dostaje sie do oleju w czym moze byc problem
Hugo - 11-11-2014, 21:18

Bardzo krótkie odcinki pokonujesz.
robert78 - 11-11-2014, 21:23

Zalezy alevw sumie gdzies po pare km w miescie
Hugo - 12-11-2014, 07:53

robert78 napisał/a:
w sumie gdzies po pare km w miescie
No to benzyna ma prawo zostawać w oleju, nie zdąży odparować. Zrób dłuższą trasę i sprawdź czy będzie śmierdziało benzyną po odkręceniu korka wlewu oleju.
milo - 12-11-2014, 16:14

robert78 napisał/a:
mam carisme 1.8GDI i ostatnio zauwazylem problem bezyna dostaje sie do oleju w czym moze byc problem

Paliwo przedostaje się przez pierścienie jest nadmiar i nie spala się całkowicie , więcej pali :?: podobna sytuacja jest w silnikach diesla z filtrem cząstek stałych komputer wtryskuje więcej paliwa żeby filtr się wypalił dobre to jest tylko na trasę w mieście nie sprawdza się w ogóle co za tym idzie zwiększa się poziom oleju za sprawą nie spalonego paliwa

swinks_UK - 12-11-2014, 22:15

Zrób taki test prymitywny:
- na chodzącym silniku na wolnych obrotach odkręć korek wlewu oleju, lekko przytkaj wlew otwartą dłonią:
1. jak ci od razu zarzyga olejem rękę, to duża lipa...
2. jak sucho, ale wyczujesz wydmuchiwane powietrze na ręce, to też już silnik swoje ma za uszami...
3. a jak nie wyczujesz nic na dłoni, to znaczy, ze pierścienie elegancko trzymają kompresje i tylko cieszyć się dalszą jazdą

robert78 - 13-11-2014, 19:01

swinks_UK, dzieki sprobuje a silnik zimny czy juz rozgrzany musi byc

[ Dodano: 13-11-2014, 19:04 ]
milo, ale w czym jest problem jakis czujnik za to odpowiada?

swinks_UK - 14-11-2014, 15:20

robert78 napisał/a:
swinks_UK, dzieki sprobuje a silnik zimny czy juz rozgrzany musi byc

Idealnie na ciepłym, bo olej rzadszy

milo - 14-11-2014, 16:00

Lepiej już jest sprawdzić ciśnienie sprężania nawet przy niższym ciśnieniu paliwo nie powinno przedostawać się przez pierścienie po prostu za dużo dawkę dostaje i w tym problem czasem pomaga reset ecu odłączenie klemy
Silnik 1.8 GDI
http://moto.pl/Testy/1,126861,2132079.html

dmi - 14-11-2014, 22:50

swinks_UK napisał/a:
Zrób taki test prymitywny:
- na chodzącym silniku na wolnych obrotach odkręć korek wlewu oleju, lekko przytkaj wlew otwartą dłonią:
1. jak ci od razu zarzyga olejem rękę, to duża lipa...
2. jak sucho, ale wyczujesz wydmuchiwane powietrze na ręce, to też już silnik swoje ma za uszami...
3. a jak nie wyczujesz nic na dłoni, to znaczy, ze pierścienie elegancko trzymają kompresje i tylko cieszyć się dalszą jazdą


jeśli masz na myśli tylko ten konkretny silnik to może tak w nim jest. NA przykład u mnie na wolnych obrotach bryzga, silnik w bardzo dobrym stanie, nie dymi, pobór oliwy na poziomie 0,6-0,8 na 10000km, trzyma moc, płynu chłodniczego nie ubywa....Zależy od konstrukcji silnika, usytuowaniu wałków rozrządu itp, nie wiem jak ma się sprawa z 1.8 GDI, tak czy siak powinno bryzgać, świadczy to o odpowiednim ciśnieniu.

robert78 - 15-11-2014, 10:54


takie jest cisnienie w cylindrach niedawno mierzone

dmi - 15-11-2014, 12:21

no to kompresja bardzo ładna :)
robert78 - 15-11-2014, 13:56

no wlasnie a dlaczego ubywa olej i niby ta benzyna w nim
swinks_UK - 16-11-2014, 14:30

Oleju ci ubywa, bo masz GDI. Niemal każdy GDI bierze olej, ok. 1 - 1.5l między wymianami. Taki urok silnika.
Co do benzyny w oleju. Masz pewność że to smród benzyny a nie np. spalin? To drugie to normalny objaw przy gorącym oleju po wysilonej jeździe w silnikach GDI czy turbo.

robert78 - 16-11-2014, 17:42

u mnie od wymiany do wymiany ok 3l ale wiecej czym blizej kolejnej wymiany


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group