To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] STUKI LEWA STRONA

tedi58 - 12-11-2014, 21:42
Temat postu: [Cari 1.6] STUKI LEWA STRONA
Witam z wielkim szacunkiem dla wszystkich Miśkowiczów , mam zapytanie odnośnie stuków dochodzących z lewej strony z przodu . Sprawdziłem nasze forum , lecz nie o wszystkim jest opisane . Proszę zacne forum o pomoc co mam sprawdzić w zawieszeni aby dojść do sedna mojej usterki , jak rozebrać krzyżaki w kolumnie kierowniczej ze względu na luzy kierownicy z góry dziękuję za podpowiedzi pozdrawiam z wrocka .
apg2312 - 12-11-2014, 21:57

Podjedź na stację diagnostyczną, niech na szarpaku diagnosta dokładnie sprawdzi całe zawieszenie. Wtedy będzie wiedział, co i gdzie stuka. Najprostsze i najlepsze rozwiązanie :)
tedi58 - 12-11-2014, 22:11

Dzisiaj sprawdziłem na podnośniku wszystkie elementy zawieszenia , niby nic luzu nie ma wszystko stabilne , a mimo to bardzo stuka , tłucze .
nytsug - 12-11-2014, 22:19

Zależy kiedy i jak stuka. Jeżeli na dołkach lub nierównościach to zapewne końcówki drążków kierowniczych albo drążki stabilizatora; jeżeli tylko przy skręcaniu w którąś stronę to przeguby zewnętrzne; jeżeli przy mocnym dodaniu gazu lub gwałtownym ruszeniu to półośki lub poduszki skrzyni/silnika; jeżeli stuka wszędzie to trzeba chyba sprzedać auto:)
tedi58 - 12-11-2014, 22:33

Stuka wyłącznie (mocno) jadąc po bruku lub nierównościach na drodze , skręcająć w prawo czy w lewo niema objawów trzasków czy luzów , auto przeszło wymianę częściowo zawieszenia w maju , nie wieżę że aby tak szybko się skączyło i mało jeżdżę nie wiem co już z tym zrobić .
nytsug - 12-11-2014, 23:05

Zapewne łączniki stabilizatora do wymiany. Nawet jak były zmienione to mogły paść jak to był jakiś szit. Ewentualnie sprawdź hamulce, może luźne klocki hamulcowe się tłuką na nierównościach albo wyrobione tulejki bez smaru.
tedi58 - 12-11-2014, 23:12

Dzięki za podpowiedzi zobaczę jutro jeszcze raz to zawieszenie może uda się coś wypatrzyć serdeczne dzięki pozdrawiam .
apg2312 - 13-11-2014, 06:57

tedi58 napisał/a:
Dzisiaj sprawdziłem na podnośniku wszystkie elementy zawieszenia , niby nic luzu nie ma wszystko stabilne , a mimo to bardzo stuka , tłucze .

Na podnośniku, to możesz sobie....podnieść auto do wymiany koła.
Wyraźnie przecież napisałem o szarpaku - a to chyba mała różnica w porównaniu z podnośnikiem i sprawdzaniem ręką ? Zresztą sam widzisz, co napisałeś - wszystko stabilne, nie ma luzu...a stuka dalej.
tedi58 napisał/a:
jutro jeszcze raz to zawieszenie może uda się coś wypatrzyć

Jak wczoraj nic nie wypatrzyłeś, to i dzisiaj nie wypatrzysz nic nowego.
Szczerze ? Dziwi mnie niechęć niektórych właścicieli aut do wizyt na stacji diagnostycznej. W mojej Cari jak sprawdzałem zawieszenie kosztowało mnie to 30 zł (w sumie 50 z ustawieniem świateł) - więc to chyba nie jest jakaś zabójcza kwota ? A szarpak to szarpak, ręką tak nie sprawdzisz. No ale jak tam sobie chcesz...

rasiak1980 - 13-11-2014, 07:47

jak masz poliftową cari to najpewniej łożysko kolumny uległo dezintegracji i wybija w czasie stukania otwór w mocowaniu sprężyny ja długo szukałem przyczyny podobnych stuków-puków które występowały tylko przy specyficznym rodzaju nierówności, tak jak u ciebie luzów nie było geometria jakby auto wyjechało z fabryki a jak rozmontowałem górę i zobaczyłem co z łożyska i mocowania zostało to się za głowę złapałem
adrian3232 - 13-11-2014, 18:11

W przedliftowej carismie też sie wyrabiają te łożyska amortyzatora i objawia się to dokładnie tak jak pisałeś Tedi. Miałem to samo u siebie i na stacji diagnostycznej Ci tego nie wykryją!!!
apg2312 - 13-11-2014, 18:27

adrian3232 napisał/a:
W przedliftowej carismie też sie wyrabiają te łożyska amortyzatora i objawia się to dokładnie tak jak pisałeś Tedi. Miałem to samo u siebie i na stacji diagnostycznej Ci tego nie wykryją!!!

Zgadzam się w 100%. Ale sprawdzenie auta na SKP wyeliminuje inne uszkodzenia, lub o nich poinformuje.
Ale gdybym miał strzelać, to bym stawiał na łączniki stabilizatora (to jest w Carismach znana przypadłość), ewentualnie właśnie na górne łożyska amortyzatora.

tedi58 - 13-11-2014, 22:56

Witam dzisiaj sprawdziłem co jest nie tak , łączniki stabilizatora wymiana , luz na krzyżaku pod kolumną kierowniczą wymiana (duży problem z wymianą tych krzyżaków) , sprawdzenie maglownicy jeżeli na listwie nie da się zniwelować luzu regeneracja lub kupno używki . Co do szarpaków nie wykrywają elementów w zawieszeniu takie jak amor , łożysko elementy sprężynujące pozdrawiam .
Batmanikus - 15-11-2014, 18:56

Czy te Wasze specyficzne stuki puki to takie chrumkanie - jakby świniaka zamknąć pod maską? Bo jeśli tak to mam to samo. Stacja diagnostyczna nic nie wykazała, geometria okej. Zaczęło to występować po tym jak kolega zmienił mi sprężyny na Jamexy.
Te dźwięki wydobywają się tylko podczas przejeżdżania przez "szybkie" i płytkie dziury/nierówności. Głębokie dziury, koleiny - nic.

nytsug - 16-11-2014, 01:03

Batmanikus napisał/a:
Czy te Wasze specyficzne stuki puki to takie chrumkanie - jakby świniaka zamknąć pod maską? Bo jeśli tak to mam to samo. Stacja diagnostyczna nic nie wykazała, geometria okej. Zaczęło to występować po tym jak kolega zmienił mi sprężyny na Jamexy.
Te dźwięki wydobywają się tylko podczas przejeżdżania przez "szybkie" i płytkie dziury/nierówności. Głębokie dziury, koleiny - nic.


Prawdopodobnie łączniki stabilizatorów bo one ujawniają się przy dynamicznych zmianach położenia.

apg2312 - 16-11-2014, 07:15

nytsug napisał/a:
Batmanikus napisał/a:
Czy te Wasze specyficzne stuki puki to takie chrumkanie - jakby świniaka zamknąć pod maską? Bo jeśli tak to mam to samo. Stacja diagnostyczna nic nie wykazała, geometria okej. Zaczęło to występować po tym jak kolega zmienił mi sprężyny na Jamexy.
Te dźwięki wydobywają się tylko podczas przejeżdżania przez "szybkie" i płytkie dziury/nierówności. Głębokie dziury, koleiny - nic.


Prawdopodobnie łączniki stabilizatorów bo one ujawniają się przy dynamicznych zmianach położenia.

Łączniki stabilizatorów wyszły by na stacji diagnostycznej. Ja jednak bym stawiał na łożyska amortyzatorów.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group