To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - check engine co to może być?

TomyLee4 - 13-11-2014, 19:53
Temat postu: check engine co to może być?
Witam 3 tygodnie temu do mojego Outlandera 2,0 135 KM z 2006r wstawiłem instalację LPG. Dzisiaj podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka check enginę. Po przejechaniu około 5 km, zaparkowałem auto, poszedłem na zakupy i kontrolka już się nie świeci. dodam, że wczoraj zatankowałem gaz do pełna. podczas sygnału kontrolki nie zauważyłem niczego niepokojącego, moc była, silnik nie przerywał, nic się nie działo. Jak myślicie o co chodzi?
qba1983 - 13-11-2014, 21:31

nikt ci tego nie powie, trudno zgadnac. jedz do tych magikow co ci montowali gaz, oni napewno maja kompa do zczytywania bledow, sprawdza co i jak moze trzeba cos poprawic w ustawieniach.
flash - 15-11-2014, 19:38

To normalne po założeniu instalacji. Silnik zaczął dostawać inną mieszankę i przez chwilę "zgłupiał". Prawdopodobnie zapisał się jakiś komunikat typu: "zbyt uboga/bogata mieszanka". Wystarczy to skasować i powinno być ok. U mnie było to samo. Zaraz po założeniu LPG pojawił się check engine. Wydarzyło się to tylko raz i po skasowaniu nigdy już nie wróciło. Przejechałem już na gazie prawie 30 tys. km i jest ok. Mówiąc bardzo kolokwialnie silnik musi się przestawić na inne paliwo i ma prawo głupieć.
TomyLee4 - 15-11-2014, 19:43

Na razie kontrolka już się nie zapaliła, pojeżdżę i zobaczę czy zapali się ponownie.
flash - 15-11-2014, 19:51

Prawdopodobnie już się nie zapali. Po kilkuset kilometrach silnik się "przyzwyczai".
plecho1 - 15-11-2014, 21:27

Silnik do niczego nie przywyka, jeśli kontrolka się zapaliła to coś źle zrobił gazownik. Więc albo zamontował niewłaściwe podzespoły albo źle je zamontował albo tylko źle wyregulował instalację. Auto czy na LPG czy na benzynie powinno mieć taką sama mieszankę a jeśli jest za uboga, to może zaszkodzić głowicy a dokładniej zaworom i gniazdom zaworowym. Napisz jakie masz dokładnie podzespoły w instalacji gazowej,jaki komputer, reduktor i wtryski i może cyknij fotkę komory silnika to będzie można coś więcej powiedzieć o samym montażu.
Powtórzę jeszcze raz, czy na benzynie czy na LPG kontrolka silnika nie ma prawa się zapalać. Jeśli się zapala, to na pewno jest coś nie tak i lepiej tego nie bagatelizować.
Błędy w Twoim aucie da się sprawdzić takim interfejsem http://allegro.pl/interfe...4750273736.html oraz wieloma darmowymi programami na laptopie i na telefonie z androidem.

marcin123 - 07-05-2015, 19:47

edit

Jak nie masz nic twórczego do powiedzenia to idź wylewać swoje mądrości gdzie indziej.

plecho1 - 07-05-2015, 21:12

Ludzie montują LPG aby nie płacić bezsensownie drugie tyle za paliwo jak można mniej. Jeśli ktoś lubi przepłacać to jego sprawa. Do LPG trzeba mieć odpowiednią świadomość i najlepiej wiedzę a nie zdobywać ją dopiero po montażu u gazownika partacza poprawiając instalację.
W@sio - 08-05-2015, 07:33

Podejrzewam, że nie byłeś na regulacji instalacji LPG po około 1000km po montażu? Jak znam życie błąd to P0170 - krótkoterminowa korekta czasu wtrysku - Skoro sam błąd i CE zniknął to odchylenie nie jest duże i "strojenie" LPG wymaga tylko lekkiej korekty.

marcin123 - skoro tak uważasz to dopłacaj każdemu jeżdżącemu na LPG do tego, żeby jeździł na Pb :) począwszy ode mnie :D do każdych pokonanych 100km 30zł :D (żartuję :p )

marcin123 - 08-05-2015, 19:15

edit

Jak nie masz nic twórczego do powiedzenia to idź wylewać swoje mądrości gdzie indziej.

W@sio - 09-05-2015, 09:45

Może nie brnijmy w spór odnośnie sensowności montowania instalacji LPG, gdyż są jej zwolennicy i przeciwnicy. Dla mnie te "kłopoty" są do przeżycia biorąc pod uwagę miesięczne przebiegi auta i oszczędności związane z tańszym paliwem.

Kończąc OT, TomyLee4 szkoda, że tak daleko mieszkasz, dał bym rade rozwiązać problem ;-)

nytsug - 09-05-2015, 13:12

marcin123 napisał/a:
jak dużo jeżdzisz i chcesz zaoszczędzić to kup diesla!

No tak;)
Po pierwsze żaden diesel nie spali 4 litrów. Spali 6-8 w cyklu mieszanym.
Po drugie serwis 10-letniego diesla trochę więcej kosztuje niż benzynki, nawet tej z gazem. Przegląd gazu co 10.000km u mnie ogranicza się do wymiany filterkow za 15zl. Trzeba go tylko dobrze ustawić. A to nie wielki problem.
Po trzecie jak robie 30.000 km rocznie to za gaz wychodzi mi ok 6.000zl, policz sobie jaka jest różnica na benzynie lub nawet wspomnianym dieslu. Mam darmowe wakacje, na które pojadę jeszcze autem na gaz;)

Zdania są podzielone. Ja jeździłem i benzyną, i benzyną z gazem, i dieslem i wybrałem j.w.
Pozdrawiam.

marcin123 - 10-05-2015, 10:21

edit

Jak nie masz nic twórczego do powiedzenia to idź wylewać swoje mądrości gdzie indziej.

nytsug - 10-05-2015, 10:26

Zależy jaką masz butlę, czasem ta od gazu jest większa niż na benzynkę.
marcin123 - 10-05-2015, 10:28

a zresztą jak czytasz forum to z ustawieniem chyba jest problem!


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group