[92-96]Galant E5xA - [E54A 2.0V6]Wahacze REGENERACJA CZY WYMIANA?
Anonymous - 10-02-2007, 11:56 Temat postu: [E54A 2.0V6]Wahacze REGENERACJA CZY WYMIANA? Witam Wszystkich!
Co sądzicie Koledzy o regeneracji wahaczy? Sprawa jest b. poważna, a było tak: zakupiłem(w swojej nieświadomości i chęci zaoszczędzenia kasy) koreańskiej produkcji wahacz dolny, prosty,przedni, prawy, który po 2000tys. kilometrów rozczepił się na sworzniu przy prędkości 120km/godz. Dzięki Bogu, że był to prosty odcinek szosy! bo gdyby stało się to na łuku to.... strach się bać! Znalazłem w Szczecinie zakład zajmujący się regeneracją wszelkiego rodzaju wahaczy, końcówek, itd. Moje zdemontowane wyglądają na orginały, a wymieniłem już górne i prosty z lewej strony. Właściciel zapewniał mnie że zregenerowane orginały bedą lepsze od byle jakiej podróby! Ten po ;strzale; zachowałem na wiecznej rzeczy pamiątkę. Jestem ciekaw opini Kolegow na ten temat.
Pozdrawiam serdecznie!
Artur
Bytów
Galant E54, 6A21 93r.
Anonymous - 10-02-2007, 12:40
rowniez slyszalem opinie ze regenerowane sa trwalsze od nowych no i tansze!! zreszta sam na takich jezdze, robil je nasz mechnik z MKP a w tych sprawach nikomu tak nie ufam jak jemu!!
Zatem jesli ten Twoj zaklad sie na tym zna to nie ma na co czekac!!
Anonymous - 10-02-2007, 17:01
Chyba znam ten zaklad - jest na prawobrzezu, chyba na Rydla, albo kolo niej. Regenerowalem tam sworzen wahacza i bylem bardzo zadowolony. Facet zajmuje sie tym od lat i wie co robi. Po jego naprawie wiecej tego sworznia juz nie musialem robic przez jakies 2 lata - sprzedalem auto, ale przypuszczam, ze dalej smiga bo byl naprawde mocno zrobiony.
Anonymous - 10-02-2007, 19:18
Przyłączę się bo temat ciekawy dla kieszeni. Poprzedni właściciel mojego rydwanu wymienił zawieszenie i na dowód tego dał mi razem z samochodem stare wahacze w pudełkach firm chińskich. I znowu po roku zaczynają się problemy; w dolnym prostym wymieniłem sworznie gumowe to teraz zaczyna być słychać zgrzyt sworznia kulistego. Jestem ciekaw gdzie w WLKP można zregenerować wahacze?
Moominek - 10-02-2007, 19:35
Z ciekawości zapytam, jaki jest efekt rozczepienia wahaczy? Można jakoś sprawdzić namacalnie, organoleptycznie, czy nic się nie dzieje?
Anonymous - 10-02-2007, 19:39
Dzięki Simones właśnie o ten zakład chodzi http://www.vacom.pl, teraz wiem, że można tam oddać wahacze.Mieszkam w Bytowie więc trochę to potrwa, ale przy pierwszej okazji zawiozę tam swoje części. W temacie chodzi oczywiście o 2tys kilometrów nie o 2000tys.
[ Dodano: 10-02-2007, 19:53 ]
Moominek napisał/a: | Można jakoś sprawdzić namacalnie, organoleptycznie, czy nic się nie dzieje? |
samochód nagle opada na stronę urwanego wahacza, koło staje w poprzek do kierunku jazdy, niewiele można zrobić trzeba tylko ze wszech miar utrzymać się na asfalcie, aczkolwiek mnie ściągnęło ok. 1m na pobocze Efekty- wyrwane z bieżni rolki przegubu razem z osłoną gumową, starty bieżnik prawie nowej zimówki, zeszlifowany, prawie do zewnętrznej blachy tulei metalowo-gumowej, od strony koła wahacz, pisk żonki i synowej strach w oczach, stres, holowanie na podnośniku bo to automat, kasa, robota, sprawdzenie po naprawie i to by było na tyle uff....
Anonymous - 11-02-2007, 07:15
Masssakra, ale zastanawiam sie jak do tego doszlo. Te elementy przeciez powinny duzo wczesniej dawac o sobie znac zanim rozleca sie powodojac takie zagrozenie. Jednak znow sprawdza sie stara zasada - jak chcesz zaoszczedzic, kupuj rzeczy drozsze, ale pozadne (ori).
kochajj - 11-02-2007, 09:13
niestety wahacz dolny prosty w przeciwieństwie do pozostałych, nawet z luzem 5mm nie zacznie stukać, pukać... na trzepakach tez nie wyjdzie... wszystko przez to ze wahacz jest obciążony amortyzatorem... mozna sprawdzić podnosząć daną strone, tak aby koło było w powietrzu, wtedy amortyzator nie obciąza wahacza i mozna wyczuć luz "szarpiąc kołem"
Krzyzak - 11-02-2007, 14:18
ja tez wiem od mechanika o ktorym wspominal remkowsky, ze tak zrobione wahacze sa trwalsze i pewniejsze od podrobek - szczerze polecam regeneracje
kochajj - 12-02-2007, 18:37
mam namiar do faceta z wrocławia który regeneruje whacze... jak ktoś chętny to na PM prosze
Anonymous - 12-02-2007, 20:28
Witam, poszukuje wahacza tyl - dolnego , jak na zdjeciu. Gdzie moge go dostac, bo sprawdzalem juz w paru sklepach internetowych i nigdzie nie maja. Czy da sie zregenerowac taki wahacz , mam wybity sworzen ?
wahacz tyl
roch_27 - 13-02-2007, 10:19
kochajj napisał/a: | niestety wahacz dolny prosty w przeciwieństwie do pozostałych, nawet z luzem 5mm nie zacznie stukać, pukać... na trzepakach tez nie wyjdzie... wszystko przez to ze wahacz jest obciążony amortyzatorem... mozna sprawdzić podnosząć daną strone, tak aby koło było w powietrzu, wtedy amortyzator nie obciąza wahacza i mozna wyczuć luz "szarpiąc kołem" |
zgadzam się w 100% - co najwyżej wahacz może skrzypieć przy skręcaniu, zwłaszcza w deszczowe dni Tak było u mnie.
Wahacz dałem do zregenerowania
pozdro
yaro1976 - 13-02-2007, 11:32
roch_27 napisał/a: | kochajj napisał/a: | niestety wahacz dolny prosty w przeciwieństwie do pozostałych, nawet z luzem 5mm nie zacznie stukać, pukać... na trzepakach tez nie wyjdzie... wszystko przez to ze wahacz jest obciążony amortyzatorem... mozna sprawdzić podnosząć daną strone, tak aby koło było w powietrzu, wtedy amortyzator nie obciąza wahacza i mozna wyczuć luz "szarpiąc kołem" |
zgadzam się w 100% - co najwyżej wahacz może skrzypieć przy skręcaniu, zwłaszcza w deszczowe dni Tak było u mnie.
Wahacz dałem do zregenerowania
pozdro |
Podczepię się z moimi wątpiwościami.
no właśnie u mnie zaczęło się dziać podobnie, z tyłu, ale nie przy skręcie, tylko jak koło wjeżdża nawet w małą, płynną nierówność słychać delikatne przesunięcia, stuki. Szarpaki nic oczywiście nie wykazały, a mnie szlag trafia! Szczególnie jak jest właśnie mokro! No i tu zachodzi jak na zakręcie autobus pytanie: jak można zdiagnozować który to wahacz, element?
Jakieś pomysły?
pzdr
yaro
Anonymous - 13-02-2007, 13:29
yaro1976 napisał/a: | Szarpaki nic oczywiście nie wykazały, a mnie szlag trafia! Szczególnie jak jest właśnie mokro! No i tu zachodzi jak na zakręcie autobus pytanie: jak można zdiagnozować który to wahacz, element? |
Chyba najlepszym sposobem, który zresztą polecił mi znajomy, jest wyczepienie podejrzanego wachacza lub innego elementu z mocowania przy zwrotnicy, przedniego lub tylnego zawieszenia, trochę to trwa i trzeba mieć jakieś tam narzędzia, ale diagnoza jest pewna i skutecznie można usunąć defekt. Niestety to są zawieszenia wielowahaczowe. Ja po mojej przygodzie postanowiłem tak zrobić i znalazłem luz w prawym przednim zespole zawieszenia na jednej z tulei górnego wahacza, a wcześniej ni chuchu nie dało się stwierdzić gdzie stuka-teraz jest ok.
Anonymous - 13-02-2007, 21:34
Czy sworzen wahacza kola tyl da sie wymienic, czy tez trzeba szukac calego wahacza ? Z dostepnoscia tego drugiego jest bardzo slabo, nigdzie nie ma. Znalazlem tylko w jednym sklepie ale cena porazajaca i czas oczekiwania ok 10 dni.
[ Dodano: 25-02-2007, 00:05 ]
Cytat: | Podczepię się z moimi wątpiwościami.
no właśnie u mnie zaczęło się dziać podobnie, z tyłu, ale nie przy skręcie, tylko jak koło wjeżdża nawet w małą, płynną nierówność słychać delikatne przesunięcia, stuki. Szarpaki nic oczywiście nie wykazały, a mnie szlag trafia! Szczególnie jak jest właśnie mokro! No i tu zachodzi jak na zakręcie autobus pytanie: jak można zdiagnozować który to wahacz, element?
Jakieś pomysły? |
Mam ten sam problem, jak jest slisko na drodze to tyl samochodu jest strasznie niestabilny. U mnie do wymiany jest sworzen wahacza tyl, ale niestety nigdzie nie moge go znalezc. Cena nowego wahacza to ok 450PLN !!!
|
|
|