To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - 3,2 DID brak mocy po wymianie pompy

piotrulec - 20-11-2014, 15:45
Temat postu: 3,2 DID brak mocy po wymianie pompy
witam

Już mi brak sił do tego auta :(
Problemy rozpoczęły się gdy auto zaczynało gasnąć przy gwałtownym dodaniu gazu.
Dodam że mam skrzynie automatyczną , więc nie da się ruszyć z większych obrotów tak żeby nie zmuliło.
Poszukiwania awarii rozpocząłem samotnie, znalazłem przerdzewiały odpowietrznik , więc wymieniłem wlew i wypłukałem zbiornik paliwa , przedmuchałem przewody i wymieniłem filtr paliwa.
Ale niestety nie przyniosło to oczekiwanego efektu... zrezygnowany oddałem auto mechanikowi, stwierdził uszkodzoną pompę paliwa, została zregenerowana w Nadarzynie pod Warszawa i po zamontowaniu w aucie objaw gaśnięcia na niskich obrotach i przy ruszeniu faktycznie ustał, ale auto straciło moc i w zakresie między 2-3tys obr praktycznie nie przyspiesza, a przy wciśnięciu gazu do końca wyskakuje błąd przepustnicy.
Część mocy odzyskał po zaślepieniu EGRu , ale rozpędzenie się do 100km/h trwa grubo powyżej minuty.
Z góry dziękuję za sugestie i wskazówki jaka może być przyczyna takiej awarii.

techsm - 20-11-2014, 21:31

Cytat:
oddałem auto mechanikowi,


To jakiś dziad ! Zainkasował $ i wydał nie w pełni sprawny samochód ?!

nytsug - 20-11-2014, 23:07

A turbina?
piotrulec - 21-11-2014, 08:59

przed naprawą pompy turbina działała, tzn auto gasło i dławiło się przy ruszaniu ale jak już ruszyło to miało moc nie wyświetlało błędów.
Teraz sytuacja jest odwrotna auto rusza z kopyta, ale nie ma siły w zakresie obrotów w których turbina powinna pompować, ale czujnik turbiny nie wywala błędu doładowania , tylko błąd przepustnicy.
Odwiozłem auto do mechanika , szuka usterki od poniedziałku i bez rezultatu, był też autem w firmie która regenerowała pompę , tamci podpięli kompa i sprawdzili że ponoć pompa ma prawidłowe parametry i że to nie ich wina.

zbyszekm2 - 21-11-2014, 09:47

Zacznij od podpięcia manometru do wężyka od turbiny i zmierz wartości.
piotrulec - 21-11-2014, 10:18

ahh zapomniałem od jednej może istotnej kwestii , na luzie silnik wkręca się normalnie w obroty jakby nic mu nie dolegało , dopiero gdy chcemy jechać to to brakuje mocy i efektywnego przyspieszania miedzy 2-3 tys obr

[ Dodano: 21-11-2014, 13:57 ]
zadzwonił do mnie mechanik że podłączył dolot na ostro z pominięciem przepustnicy i zaczęło to jeździć.
Więc jest światełko w tunelu, zamówiłem przepustnice i mam nadzieje że to będzie koniec moich kłopotów z pajero.
Zauważyłem też że nie działa komputer pokładowy , nie pokazuje zużycia paliwa jest zacięty na dystansie 516km jak zatankuje do pełna to się resetuje na ---- a po przejechaniu kilku km powraca dystans 516km i tak już ostaje ...

TangoKK - 21-11-2014, 15:31

piotrulec napisał/a:
Zauważyłem też że nie działa komputer pokładowy , nie pokazuje zużycia paliwa jest zacięty na dystansie 516km jak zatankuje do pełna to się resetuje na ---- a po przejechaniu kilku km powraca dystans 516km i tak już ostaje ...


PIII 3.2 DID nie pokazuje zużycia paliwa tylko i wyłącznie benzyna. Dopiero PIV z CR. Więc nie wiem może ktoś zapakował Ci wyświetlacz od benzyny :D

zbyszekm2 - 21-11-2014, 17:23

piotrulec napisał/a:

Zauważyłem też że nie działa komputer pokładowy , nie pokazuje zużycia paliwa jest zacięty na dystansie 516km jak zatankuje do pełna to się resetuje na ---- a po przejechaniu kilku km powraca dystans 516km i tak już ostaje ...

pajero 3,2 did tzw. P3 nie ma kopa pokł. Jeśli ci coś wyświetla to raczej ktoś przełożył wyświetlacz z wersji benzynowej.

[ Dodano: 21-11-2014, 17:25 ]
Pod drugie to nie wina przepustnicy tylko jej sterowania. Trzeba sprawdzić elektrozawory sterująca przepustnica to jedno, A drugie ciekawe czy ktoś nie kręcił śrubka na przepustnicy u góry. Musi być ustawiona w połowie.

piotrulec - 25-11-2014, 16:16

zbyszekm2 napisał/a:
piotrulec napisał/a:

Zauważyłem też że nie działa komputer pokładowy , nie pokazuje zużycia paliwa jest zacięty na dystansie 516km jak zatankuje do pełna to się resetuje na ---- a po przejechaniu kilku km powraca dystans 516km i tak już ostaje ...

pajero 3,2 did tzw. P3 nie ma kopa pokł. Jeśli ci coś wyświetla to raczej ktoś przełożył wyświetlacz z wersji benzynowej.

[ Dodano: 21-11-2014, 17:25 ]
Pod drugie to nie wina przepustnicy tylko jej sterowania. Trzeba sprawdzić elektrozawory sterująca przepustnica to jedno, A drugie ciekawe czy ktoś nie kręcił śrubka na przepustnicy u góry. Musi być ustawiona w połowie.


niestety miałeś racje wymiana przepustnicy nic nie pomogła , jestem kolejna stówkę lżejszy :cry:
co gorsza mechanik nadal nie może ustalić gdzie leży problem, niby sprawdził zaworki sterujące i pracują, ale gdy zaczyna pompować turbina zamykają przepustnice

[ Dodano: 25-11-2014, 16:33 ]
ma ktoś może serwis manuala do pobrania , może mu go wyśle niech sprawdzi czy wszystko dobrze podłączył
?

Bizi78 - 25-11-2014, 19:20

piotrulec napisał/a:
ma ktoś może serwis manuala do pobrania

Tutaj masz manuale dostępne na forum do pajero:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3449

techsm - 25-11-2014, 21:57

Cytat:
niestety miałeś racje wymiana przepustnicy nic nie pomogła , jestem kolejna stówkę lżejszy :cry:
co gorsza mechanik nadal nie może ustalić gdzie leży problem, niby sprawdził zaworki sterujące i pracują, ale gdy zaczyna pompować turbina zamykają przepustnice

ma ktoś może serwis manuala do pobrania , może mu go wyśle niech sprawdzi czy wszystko dobrze podłączył
?


Komuś Ty to auto dał ? Płacisz za wymianę elementów, których wymiana g...o pomaga ? :roll:

piotrulec - 26-11-2014, 15:09

techsm, twoje wypowiedzi nie wnoszą żadnej treści merytorycznej do tematu,ale oczywiście chcąc zaspokoić twoją ciekawość odpowiem, auto oddałem do znajomego mechanika na co dzień pracującego w ASO mercedes truck, serwisuje mi ciężarówki więc mam do niego zaufanie.
Coś jest ewidentnie ze sterowaniem przepustnicą ponieważ po jej zablokowaniu auto jeździ normalnie ale przeładowuje i wyskakuje błąd doładowania.
Już nie ma pojęcia co sprawdzać, a nie chce mnie narażać na kolejne koszta, dlatego założyłem ten temat w celu namierzenia ewentualnej usterki.
Być może poprzedni właściciel coś poprzestawiał aby auto jakoś tam jeździło z uszkodzoną pompą, a teraz gdy pompa została wymieniona jest problem?

zbyszekm2 - 26-11-2014, 16:12

Jasne. Przecież chciał tylko pomóc.
Sprawdź czy gruszka ta na turbinie prawidłowo pracuje, podaj do wężyka, który do niej wchodzi ciśnienie i sprawdź czy pracuje?

xiiooll - 27-11-2014, 07:21

Może są winne czujniki od ciśnienia doładowania w kolektorze i ciśnienia bezwzględnego. Jak masz kogoś kto CI podepnie kompa pod to auto, to jedźcie się przejechać i sprawdźcie parametry czujników od doładowania, może one szwankują i nie dają sygnału do elektrozaworu ?

Pozdrawiam Michał

KrzysG - 27-11-2014, 21:43

piotrulec napisał/a:
techsm, twoje wypowiedzi nie wnoszą żadnej treści merytorycznej do tematu,ale oczywiście chcąc zaspokoić twoją ciekawość odpowiem, auto oddałem do znajomego mechanika na co dzień pracującego w ASO mercedes truck, serwisuje mi ciężarówki więc mam do niego zaufanie.
Coś jest ewidentnie ze sterowaniem przepustnicą ponieważ po jej zablokowaniu auto jeździ normalnie ale przeładowuje i wyskakuje błąd doładowania.
Już nie ma pojęcia co sprawdzać, a nie chce mnie narażać na kolejne koszta, dlatego założyłem ten temat w celu namierzenia ewentualnej usterki.
Być może poprzedni właściciel coś poprzestawiał aby auto jakoś tam jeździło z uszkodzoną pompą, a teraz gdy pompa została wymieniona jest problem?


W Grodzisku masz JAS nie sa idealni, ale na Pajero sie znaja, a co najwazniejsze maja komputer i moga sprawdzic co jest nie tak.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group