To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - [E38A 2.0 4WD] Wibracje silnika

franek1994 - 26-11-2014, 13:00
Temat postu: [E38A 2.0 4WD] Wibracje silnika
Siemanko
G6 2,0 8v

Wibruje mi silnik w zakresie 1.800 i 2.500 obrotów

Wymienione zostało:
Pasek balansowy, i rozrządu (25.11.14)
Cały zapłon jest dość nowy (z rok ma)
Jeden z dwóch wałków balansowych są ustawione dobrze (według mechanika)
A ten drugi nie sprawdzał.

A poduszki silnika są w dobrym stanie

Objawy się zaczęły jakieś 8 mieś temu, po tym jak głowice zamontowałem.
Żeby się dostać do rozrządu odkręciłem tylko jedną poduszkę silnika (ta poduszka niedaleko pompy hamulca)
Pamiętam że wtedy odkręcałem czujnik spalania stukowego i mi upadł.
Później go wkręciłem zwykłym kluczem z wyczuciem, i niewiadomo jak mocno (powinno być 22Nm)
Po uruchomieniu silnika, wibracje te występowały w zakresie 4.500 i 6.000 obrotów


Na te wakacje mi mechanicy wyciągali silnik, i silnik był oddzielony od tak zwanych sanek
Po odebraniu auta te wibracje się przeniosły na zakres 1.800 i 2.500 obrotów :cry:
A to bardzo denerwuję


Co podejrzewacie? :?:

Ja podejrzewam:
źle ustawiony kąd zapłonu (mam LPG, więc poleca się kąt 8 stopni)
Źle zamontowane poduszki silnika (trzeba poluzować wszystkie, i dać silnikowi się ułożyć i wtedy dokręcić)
Czujnik spalania stukowego mógł się uszkodzić (mam samochód zapasowy E33A, mogę wykręcić i sprawdzić czy to to, o ile pasuję do E38A)
E?T15077
9Z27 ("?" znak znaczy że nie doczytałem się co tam pisze)

Dzięki z góry wszystkim za pomóc :weedman: żyjcie w pokoju

Hubeeert - 26-11-2014, 16:09

franek1994 napisał/a:
Wymienione zostało:
Pasek balansowy, i rozrządu (25.11.14)
Cały zapłon jest dość nowy (z rok ma)
Jeden z dwóch wałków balansowych są ustawione dobrze (według mechanika)
A ten drugi nie sprawdzał.

To niech sprawdzi.

franek1994 - 26-11-2014, 17:51

Hubeeert, Ten jeden wałek balansowy ma 1:1 obrotów w stosunku do rozrządu
A ile ma ten drugi :?: (to ten niesprawdzony wałek)

KsiadzRobak - 27-11-2014, 08:47

franek1994 napisał/a:
jeden wałek balansowy ma 1:1 obrotów w stosunku do rozrządu
niestety - nie
wał ma 24 zęby, pompa oleju 18 a zębatka balansu jak dobrze pamiętam ma 19 - wszystko do sprawdzenia jest, ale na pewno nie 1:1

franek1994 - 02-12-2014, 19:06

KsiadzRobak, Hubeeert,

Kąt wyprzedzenia zapłonu
LPG 8 stopni
Pb 5 stopni (-+2 stopnie)

Dobrze wyczytałem panowie?

KsiadzRobak - 03-12-2014, 08:51

nie znam się na LPG
normalny kąt dla 4G63 to +5 +/-2 - tak jak piszesz

franek1994 - 03-12-2014, 19:12

Hubeeert, KsiadzRobak,

Dziś dostałem cynka od mechanika że to nie wałki balansowe

Mi powiedział że to źle koło zamachowe może być ustawione :!:

Co wy o tym myślicie :?: w konia mnie robi i naciąga kase :?:

KsiadzRobak - 04-12-2014, 08:44

a koło było ściągane?
zawsze warto mu się przyjrzeć, jednak nie znam przypadku aby to ono było winne

wałki a konkretnie ich panewki się zużywają i dlatego najczęściej to jednak one są winne (szczególnie wałek na pompie oleju)

franek1994 - 04-12-2014, 10:02

KsiadzRobak, Jak to panewki, na wałkach balansowych to raczej DUŻO roboty :?:
Ale jak to opisałem, od razu po nałożeniu głowicy by się tak stało :?:
Myślałbym że takie objawy by się pogarszały regularnie :read2:

Oby to był czujnik spalania stukowego :toothy10:

KsiadzRobak - 04-12-2014, 12:21

Masz takiego Galanta, że za 10 zł możesz kupić Palm V (gdzieś na necie jest lista Palmów współpracujących), do tego za 15 zł zrobić kabelek, soft ściągnąć z neta, bo jest darmowy (MMCd 1.8 na przykład) i obejrzeć przebiegi z czujnika stukowego na bieżąco.

Do dobrego zrobienia panewek oczywiście jest sporo roboty, bo trzeba rozebrać dół silnika (pomimo, że pompa oleju jest dostępna od zewnątrz, to jednak druga panewka wałka jest głębiej).

Jeśli zmiana nastąpiła po wymianie głowicy, to tu szukałbym przyczyny - źle ustawiony rozrząd, błędy w montażu głowicy, jakiś brak styku w kabelkach, układ zaworów itd.

franek1994 - 04-12-2014, 22:43

KsiadzRobak, Dziś byłem u szweda i pożyczyłem czujnik.
Wkręciłem z wielką nadzieją.
Przy uruchomieniu silnika nadzieja prysła :evil:

Koło zamachowe jedyne co mi przychodzi na myśl :!:
Jak dużo prawdopodobieństwo że to jest to :?:

Bartek - 05-12-2014, 06:50

Nie da sie ustawić złe koła zamachowego. Można go co najwyżej nie dokręcić, ale efekty dźwiękowe towarzyszące wibracjom są nie do opisania :)

Balans na 99,999999999999999% - pojedzie może do mechanika, bo jak narazie to chyba kluczowymi kręci piekarz

krzychu - 05-12-2014, 08:24

franek1994 napisał/a:

Dziś dostałem cynka od mechanika że to nie wałki balansowe


A powiedziałeś mu, żeby sprawdził śrubokrętem i na znaki, a nie tylko na znaki? Bo na forum znajdę Ci co najmniej 3 historie gdzie mechanik dawał głowę, że to nie ukryty wałek balansowy....

franek1994 - 05-12-2014, 09:08

krzychu,

Nie pokazywałem mu.
Śrubokręt jak daleko ma wchodzić w dziurkę inspekcyjną? (bo to chyba odleglość ma się sprawdzić tam? ) czy wtedy położenie tłoków ma znaczenie?

Zanim oddawałem auto do mechanika, to sam sprawdzałem śrubokrętem głębokość. Wartość była 14cm przy nieznanym położeniu tłoków

krzychu - 05-12-2014, 09:33

Rozrząd musi być wtedy na znaki. Jak się nie zgadza to trzeba obrócić na następne znaki. Ponieważ ten śrubokręt wejście w co 2 lub co 3 obrót (tak się mi wydaje).


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group