[02-06]Lancer CS0 - Błąd P170?
freddros - 30-11-2014, 18:41 Temat postu: Błąd P170? Witam.
Mam mały problem z moim Lancerem 2.0 Kombi. Jadąc zaświecił mi się check engine. Check zaświecił się w momencie gdy dodałem gazu a auto się zadusiło. Po podłączeniu pod komputer wyskoczył następujący błąd: P170. Czujnik02./sonda lambda(Bank1)-usterka dostarczenia paliwa / Fuel trim malfunction(Bank1) check świeci się cały czas. Czy ktoś miał taki błąd? Za jakiekolwiek wskazówki i informacje z góry dziękuję.
pozdrawiam
robertdg - 30-11-2014, 19:23
Zasilanie benzyną, gazem
freddros - 30-11-2014, 19:30
Gazem
robertdg - 30-11-2014, 20:05
Może kiepskiej jakości gaz zatankowany, w przeciwnym wypadku trzeba sie udać do gazownika na diagnostyke
freddros - 30-11-2014, 20:13
No jade w przyszłym tygodniu na przegląd bo zrobiłem 10 tysi na gazie. Ale zastanawia mnie tylko dlaczego pojawił sie check w momencie jak doszło do zaduszenia auta. Gaz zawsze tankuje tylko na dwoch stacjach więc powinien być ok.
Bizi78 - 30-11-2014, 20:41
Może filtr od gazu zapchany .
mjsystem - 30-11-2014, 21:08
Bizi78 napisał/a: | Może filtr od gazu zapchany | Lepiej jechać do dobrego gazownika na diagnozę. Nie tylko brudny filtr powoduje taką usterkę. Zła regulacja lub uszkodzenie/poluzowanie/nieszczelność wtryskiwaczy może tak działać.
freddros - 01-12-2014, 07:51
Dzięki Panowie dam znać co wynikło po wizycie u gazownika a z tego co dzis widziałem check przestał się świecić.
cefaloid - 03-12-2014, 19:54 Temat postu: Re: Błąd P170?
freddros napisał/a: | Witam.
Mam mały problem z moim Lancerem 2.0 Kombi. Jadąc zaświecił mi się check engine. Check zaświecił się w momencie gdy dodałem gazu a auto się zadusiło. Po podłączeniu pod komputer wyskoczył następujący błąd: P170. Czujnik02./sonda lambda(Bank1)-usterka dostarczenia paliwa / Fuel trim malfunction(Bank1) check świeci się cały czas. Czy ktoś miał taki błąd? Za jakiekolwiek wskazówki i informacje z góry dziękuję.
pozdrawiam |
Doskonale wiem co to za błąd. Masz do zestrojoną instalację gazową.
W skrócie:
Sterownik silnika oblicza sobie dawkę paliwa na podstawie różnych parametrów i podaje ją na wtryski. Następnie dokonuje analizy spalin sondą lambda i na podstawie odczytów z lambdy dokonuje dostrajania dawki (trim) oraz aktualizacji map wtrysku. Korekcja na podstawie lambdy nie może przekroczyć +/-25% dawki którą sterownik wcześniej obliczył. Jeśli przekroczy, to wyskoczy Ci błąd P170.
I teraz problem jest taki, że sterownik benzyny oblicza sobie dawkę benzyny, a instalacja gazowa przelicza to na dawkę gazu. Tyle, że tak przeliczona dawka gazu podawana zamiast benzyny jest za duża lub za mała i na 99.9% silnik pracuje na ciągłej korekcji sygnałem lambdy. A więc sterownik benzynowy jak tylko może, to naprawia to co źle zestroił gazownik. W pewnych sytuacjach jednak korekcja +/- 25% jest za mała i pojawia się błąd. Ponieważ kontrolka znikła - nie jest to częsty przypadek.
Musisz jechać do gazownika i poprosić o zestrojenie podczas jazdy autem a nie tylko prosta adaptację w garażu.
plecho1 - 03-12-2014, 22:15
U mnie ten błąd wyświetlił się z powodu nieszczelności w dolocie więc wcale nie musi być spowodowany złą regulacją instalacji LPG.
cefaloid - 03-12-2014, 23:22
Też możliwe. Wtedy obliczona dawka nie pasuje bo mamy dodatkowe nie uwzględnione powietrze. No ale wtedy byłby to błąd niezależny od rodzaju paliwa a nie tylko na lpg.
freddros - 04-12-2014, 09:12
Dziękuje Panowie za wyjaśnienie w przyszłym tygodniu mam wizytę u gazownika i naświetle mu wszystko zobaczymy co wyniknie. pozdrawiam
[ Dodano: 09-12-2014, 08:07 ]
Witam
Byłem u gazownika wszystko mam dostrojone od początku i jest ok. Sam potwierdził ten wpis:
"Sterownik silnika oblicza sobie dawkę paliwa na podstawie różnych parametrów i podaje ją na wtryski. Następnie dokonuje analizy spalin sondą lambda i na podstawie odczytów z lambdy dokonuje dostrajania dawki (trim) oraz aktualizacji map wtrysku. Korekcja na podstawie lambdy nie może przekroczyć +/-25% dawki którą sterownik wcześniej obliczył. Jeśli przekroczy, to wyskoczy Ci błąd P170.
I teraz problem jest taki, że sterownik benzyny oblicza sobie dawkę benzyny, a instalacja gazowa przelicza to na dawkę gazu. Tyle, że tak przeliczona dawka gazu podawana zamiast benzyny jest za duża lub za mała i na 99.9% silnik pracuje na ciągłej korekcji sygnałem lambdy. A więc sterownik benzynowy jak tylko może, to naprawia to co źle zestroił gazownik. W pewnych sytuacjach jednak korekcja +/- 25% jest za mała i pojawia się błąd. Ponieważ kontrolka znikła - nie jest to częsty przypadek. " Dostroił wszystko ustawił także w czasie jazdy nową mapkę. Dziękuję za pomoc.
pozdrawiam
|
|
|