To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - Po uruchomieniu nie pali na wszystkie cylindry

Anonymous - 11-02-2007, 11:45
Temat postu: Po uruchomieniu nie pali na wszystkie cylindry
Napadało trochę śniegu i jest mglisto zapaliłem Sigmę a ona nie pali na wszystkie cylindry
dałem gazu i zgasła długo kręciłem i nic , odczekałem trochę i złapała i to samo na lpg lepiej
czuć było z wydechu nie przepalona benzynę

Czyżby kable do wymiany

lpg mam 3 rok i do tej pory było ok

Chyba czytam za dużo postów, a tam piszecie : " 3 lata na lpg i zaczynają się problemy"
chyba to się potwierdza
napiszcie co bym musiał ewentualnie wymienić i ile to może kosztować
Pozdrawiam :)

Anonymous - 13-02-2007, 06:43

Chyba sam sobie odpowiedziałeś na pytanie ;) A ile już czasu pomykasz na tych przewodach WN?
I naistotniejsza kwestia, nie odwlekaj zbyt długo tej wymiany bo może się to skończyć uszkodzeniem cewek WN lub tranzystora wykonawczego...

pozdrawiam.

Anonymous - 13-02-2007, 08:30

Wlasnie!
Jak sprawdzic czy auto pali na wszystkie garki?
Bo w sumie ostatnio tez mam wrazenie ze troszke bardziej mulowate jest...
Da e to jakos uslyszec albo wyczuc bez diagnostyki komuterowej?

Anonymous - 13-02-2007, 20:29

Zależy czy masz założony gaz. Bo ja mam zwykłą instalację i źle dobrany mixer to z 205KM zrobiło się 150KM więc wyobraź sobie jaki jest zmulony na gazie
W każdym razie jeśli nie pracuje na wszystkie cylindry to powinieneś odczuwać że silnik szarpie jak podniesiesz maskę to ma duże drgania szczególnie na wolnych obrotach i dając gazu nie powoli się wkręca i zrywa
Spróbowałem wyjąć mixer od gazu i pojeździłem trochę na benzynie aż miło wciska w siedzenie jak dajesz gazu nie wspomnę jak wciśniesz A/T

Bloss do gazu kosztuje 300pln i nie myślę tyle inwestować ale roztoczę mixer o parę mm żeby chociaż miał średnicę przepływu 36mm bo teraz ma około 32mm koszt toczenia 10pln a powinien być efekt zresztą zobaczę ile się da stoczyć bo wszystko ogranicza klapka która w razie strzału zamyka się

Ale się rozpisałem pozdrowienia jak coś wiem to chętnie pomogę
Powiedzcie dokąd nas będą ograniczać ceny za benzynę i nasze wynagrodzenia ale mamy jak sami chcemy czy też musimy :D

[ Dodano: 13-02-2007, 20:34 ]
Kolego Chi-Man kurde jeżdżę na tych kablach odkąd ją kupiłem czyli 3 lata a ile wcześniej ktoś jeździł ? a w przeglądach nic nie ma że były wymieniane pewnie muszę jak najszybciej to zrobić
Teraz niby jest ok bo mam ogrzewany garaż ale na pewno jak by stała pod chmurką to miałbym trudności z odpaleniem dzięki za radę i pozdrawiam

[ Dodano: 13-02-2007, 20:39 ]
Aha można sprawdzić czy pali na wszystkie cylindry wyciągając kabel wysokiego napięcia ze świecy po kolei i patrzeć na silnik czy coś się zmienia czy jak opiąłeś kabel czy szarpnął jak nic to znaczy że na ten cylinder nie pali jak szarpnie tzn jest ok zaraz zobaczysz wystarczy że tylko przytkniesz trochę kabel (końcówkę) do świecy i odejmiesz to chyba tyle co mogę doradzić

Anonymous - 14-02-2007, 07:40

syski napisał/a:
Kolego Chi-Man kurde jeżdżę na tych kablach odkąd ją kupiłem czyli 3 lata a ile wcześniej ktoś jeździł ? a w przeglądach nic nie ma że były wymieniane pewnie muszę jak najszybciej to zrobić
Teraz niby jest ok bo mam ogrzewany garaż ale na pewno jak by stała pod chmurką to miałbym trudności z odpaleniem dzięki za radę i pozdrawiam


Hah i jeszcze żyją, to muszą byc cholernie dobre przewdy WN, no chyba że robisz 500 km miesięcznie. A tak przy okazji jak już zmienisz to dopiero poczujesz różnicę w jeździe... A i zamuła na gazie powinna znacznie zmaleć.
Cóż w takim układzie to świece pewnie będziesz miał oryginalne czyli te na których zjechała z taśmy produkcyjnej... ;)

Pozdrawiam.

Anonymous - 14-02-2007, 17:15

Jeśli wierzyć książce przeglądów to mam przejechane 115tys km miesięcznie jeżdżę około 1000 do 1500km
Ci od gazu co go montowali bo jeżdżę u nich wymieniać olej patrzyli na świece i powiedzieli że są oryginalne platynowe i proponowali NGK też platynowe w cenie 100zł/szt się nie zdecydowałem ze względu na cenę no i dalej na nich pomykam.
Niemniej jednak w najbliższych dniach wymienię przewody i świece tylko te które w którymś z postów podałeś też NGK tylko po 9 zł
pozdrawiam Chi-Man powinni się wszyscy cieszyć że Cię mają na forum :lol:

Anonymous - 19-02-2007, 14:56

dzięki za radę z tym odpinaniem kabli. ale czy w ten sposób nie uszkodzę czegoś?
Anonymous - 19-02-2007, 17:59

Nic nie uszkodzisz na końcówkę przewodu wysokiego napięcia każdą po kolei możesz założyć świecę i jak ktoś Ci pokręci rozrusznikiem a ty dotknij świecę do masy np. silnika i zobaczysz czy jest iskra na każdym z kabli
Jak nie będzie tzn padł moduł -cewka jak jest tzn ewidentnie kable i świece do wymiany i jak pisał Chi-Man nie zwlekaj z tym ---Prosi Cię o to Twój silnik a raczej Electric Unit Control który jest ponoć około 25 razy droższy niż kable i świece razem wzięte

Pozdrawiam

zbyszek05 - 23-01-2010, 22:48

otóż tak ....wróciłem sobie rano z pracy godz.6 .00 i /aha - dodam że na oparach dojechałem do cpn'u / no i wszystko w porzo zgasiłem i poszłem troszke kimnąć . dalej... dowiaduje się ze ma kapcia z tyłu toteż ok 18 .00 złażę na dół wymienić koło .wymieniam odpalam silnik i cięzko zakręcił agadał ale nie na wszystkie cylindry .złapałtemperaturki i ok. ale jak zacząłem sobie jechać to zaczyna szarpać do 3000 obr. jedyneczka ok dwójeczka ok a już na trójce szarpe tak jak by coś przyłapało - wilgoć z oparów w baku ? w filtrze paliwa . odkąd mam auto nie wymieniałem filtra i przewodów bo siedzą ori z 93" może już czas i na świece .mogły paść z takiego mrozu? co jeszcze - cewka ? przegoniłem autko z 10 km temp.na prawie na połowie ale na wolnych poszarpuje przód tył ,przód tył - takie wrażenie jak się siedzi w aucie powyżej 3 000 ok no i po odpaleniu spada z ssania i gaśnie nie zawsze ale....macie pomysł ? bo ja myślę że to od tego mrozu coś przyłapało ...
robertdg - 23-01-2010, 23:03

zbyszek05, uwazam ze w pierwszej kolejnosci powinienes wymienic filtr paliwa, bo jak piszesz ze nie wymieniales go odkad masz auto, oraz ze ostatnio zajechales do stacji paliw na oparach, to moze Twój problem skonczy sie po wymianie filtra paliwa ;-)
lukasz12 - 24-01-2010, 00:00

zbyszek05 napisał/a:
otóż tak ....wróciłem sobie rano z pracy godz.6 .00 i /aha - dodam że na oparach dojechałem do cpn'u / no i wszystko w porzo zgasiłem i poszłem troszke kimnąć . dalej... dowiaduje się ze ma kapcia z tyłu toteż ok 18 .00 złażę na dół wymienić koło .wymieniam odpalam silnik i cięzko zakręcił agadał ale nie na wszystkie cylindry .złapałtemperaturki i ok. ale jak zacząłem sobie jechać to zaczyna szarpać do 3000 obr. jedyneczka ok dwójeczka ok a już na trójce szarpe tak jak by coś przyłapało - wilgoć z oparów w baku ? w filtrze paliwa . odkąd mam auto nie wymieniałem filtra i przewodów bo siedzą ori z 93" może już czas i na świece .mogły paść z takiego mrozu? co jeszcze - cewka ? przegoniłem autko z 10 km temp.na prawie na połowie ale na wolnych poszarpuje przód tył ,przód tył - takie wrażenie jak się siedzi w aucie powyżej 3 000 ok no i po odpaleniu spada z ssania i gaśnie nie zawsze ale....macie pomysł ? bo ja myślę że to od tego mrozu coś przyłapało ...


A check sie nie swieci? Z tego ciezko wywnioskować czy to zapłon czy wtryski czy co. Jak bedzie check co pewnie moduł zapłonowy ale on sie raczej z gorąca kończy niż z zimna.
Możliwości jest trochę - trzeba popatrzeć i zdiagnozować. Zacznij od świec - zobacz te z przodu bo prościej.

wojtas - 24-01-2010, 09:50

Spróbuj sczytać błędy diodą może ECU coś zarejestrowało :?:
zbyszek05 - 24-01-2010, 10:10

ce się nie świeci było -22 .jutro wymienię filtr - zamówię i zobaczyny .piję kawę i idę odpalić .może dykty wleję i przelece do roberta do białego ot tak ....zobaczę . ostatnio jak było -24 to normalnie odpalił ale paliwo było na full więc może faktycznie ten filtr się przypchał ....
no a bez garazu ogrzewanego to trzeba czekac az się ociepli chociaż trochę bo nad ranem było -28

tak sobie jeszcze pomyslałem a moze krokowy pad ł? ? ?
aha ...doczytałem ze moze to być jeszcze od układu wydechowego ...coś mi się sypło jak zachaczyłem o karpę lodową i głośno pracuje jakby się rozczelnił / w sobotę / bardziej bo ryczy...

Zajc3w - 24-01-2010, 13:42

Jak szarpie? Wypadają pojedyncze zapłony czy dławi się na wysokich obrotach??

Jak zapłony to przewody, stare w -28 mogły popękać i są przebicia.



Jak dławi się a dojechałeś na oparach i od 93 nie był płukany bak to filtr jest zabity syfem. Wyjmij filtr i dla pewności spuść trochę paliwa z przewodów, żeby tego co w nich zostało się pozbyć.


Krokowy działa tylko przy zamkniętej przepustnicy, więc z szarpaniem nie ma nic wspólnego, a nietrzymanie obrotów na jałowym może być skutkiem powyższych.

zbyszek05 - 24-01-2010, 15:02

ruszam sobie 1 gazu ponad 3tys.obr .2 to samo i 3 obr ok2500 i zaczyna jechać tak jakby brakowało mu paliwa .takie szarpanie jak skok żaby jak dodam obrotów ponad 3000 to idzie poniżej poszarpuje ....


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group