To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] Wysoka temperatura i syf w chłodnicy.

konrad94 - 02-12-2014, 03:34
Temat postu: [Cari 1.6] Wysoka temperatura i syf w chłodnicy.
Witam, jestem zupelnym laikiem w temacie i silniku auta, wiec prosze o wyrozumialosc. Ostatnio zaczela podnosic sie dziwnie temperatura , bylo to co jakis czas, az ostatnio doszla do czerwonego pola, po otworzeniu maski odziwo weze sie zassaly od chlodnicy
a w niej byl jakis syf, znajomy powiedzial mi ze to uszczelka glowicy? Prosze, pomozcie mi, to moje pierwsze auto, mam ogromny sentyment, nie chce zabic tego auta, bo moze jeszcze bardzo dlugo sluzyc! mam 500 zl na naprawe, chce , aby to bylo dobrze zrobione , dajcie mi jakies rady... pozdrawiam . mam cari 1.6 16V 90KM 1997 rocznik. benz gaz, 275000 przebiegu.

robertdg - 02-12-2014, 07:54

Skoro chłodnica jest zamulona (za tym może tez iśc korek ciśnieniowy chodnicy) to może powodowac problemy z przepływem cieczy i chłodzeniem. Przy temperaturze przed wlaczeniem wentylatora oba weże chłodnicy powinny mieć zbliżoną temperaturę, jeżeli wąż od termostatu bęzie gorący a wąz powrotny będzie chłodniejszy w znaczny sposób to chłodnica ma niedrożność, jezeli jest oryginalna to z racji wieku auta może jej przysługiwac wymiana gdyż może się rozszczelnić na spodzie radiatora (najczęstsza usterka)
konrad94 - 02-12-2014, 13:49

czyli uszczelka pod głowica moze być cała? jak najlepiej to ogarnac wszystko?
milo - 02-12-2014, 15:12

konrad94 napisał/a:
czyli uszczelka pod głowica moze być cała?

Jeśli nie ubywa płynu i nie ma bombelkownia w zbiorniczku
konrad94 napisał/a:
a w niej byl jakis syf

Przepłukać cały układ wraz z nagrzewnicą i sprawdz pompę wody

robertdg - 02-12-2014, 18:36

Płukanie nie zawsze pomaga, zalezne od siły zasyfienia, warto jednak spróbować, trzeba takze sprawdzić korek chłodnicy bo najprawdopodobniej przez niego wąż sie zasysa gdy silnik zaczyna stygnąć
konrad94 - 04-12-2014, 02:30

No co do korka od chłodnicy, to ja, taki dałn w tym temacie zauwazylem ze uszczelka jest do edit bo lata cala i jest juz zajechana strasznie... no kurde, jutro postaram się wam dostarczyć zdjecia, btw. Jak by sie zachowywal silnik gdyby ta uszczelka byla uszkodzona/walnięta/zepsuta? Bo w moim przypadku pracuje rowno, odpala bez problemu,ale po jakims czasie temp skacze i sie nagrzewa strasznie...

Edit: Pisz wolniej - myśl dłużej!



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group