To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] 4G63 7bolt rozrząd problem

R-Man - 03-12-2014, 17:34
Temat postu: [1G 90-94] 4G63 7bolt rozrząd problem
Problem polega na tym, że po odpaleni silnika, na wolnych obrotach, słychać stukot z rozrządu. Jak wbiję go na obroty, to jest spoko. Spadnie na jałowe - znów stuka

Silnik przed zmianą rozrządu nic takiego nie robił. Rozrząd ustawiony raczej prawidłowo, wszystko sprawdzałem 100 razy. Wałki balansujące wywalone, koło pasowe w stanie bdb

Dziś odpaliłem go bez pokrywy układu rozrządu, i zauważyłem że stukot pochodzi z napinacza hydraulicznego - pasek podczas pracy silnika napręża się i poluźnia. Podczas naprężania, dźwigienka rolki napinacza stuka o obudowę napinacza hydraulicznego -stąd ten dźwięk

Co jest nie tak? dodam, że kręcąc silnikiem ręcznie, widać jak napinacz chodzi powoli w górę i w dół, tak jakby pasek się naprężał i poluźniał, a napięty jest ciągle dość mocno

marcin9051 - 03-12-2014, 18:13

hej hymmm dziwna sprawa ogolnie nie powinna walic o obudowę ...
KsiadzRobak - 04-12-2014, 08:59

może napinacz jest uszkodzony - testowałeś go przed montażem?
zamontuj go w imadle (lub postaw na stole) a na nim odważnik 10-20 kg i nie powinien się ugiąć więcej niż na 1mm (najczęściej wcale się nie ugina)

rosomak1983 - 04-12-2014, 13:41

manual mówi o pomiarze wystajacego wolno trzpienia ma byc 12mm bodajze. Jak jest idealnie 12 (czy tam ile) i nie cieknie nic , w imadle stawia spory opór to mozna zakładac.
skorpius2222 - 08-01-2015, 22:41

Niestety też wystąpił u mnie ten problem i nie mam siły do tego samochodu i te piękne odgłosy po ustawieniu rozrządu od nowa mmmmmmmmmmmmm :oops: aż się krew gotuje.
jednak problemu dało sie rozwiązać poprzez wymianę napinacza hydraulicznego oraz odpowiednie ustawienie przerwy pomiędzy trzpieniem a "łapą" popychacza na około 3.5-3.8mm.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group