Carisma - Techniczne - [Carisma 1.8] Słabe prawe przednie światło, zacisk tylni.
urbaniak - 06-12-2014, 15:02 Temat postu: [Carisma 1.8] Słabe prawe przednie światło, zacisk tylni. Witam, jestem nowy na forum. Carismę posiadam od kilku miesięcy, rocznik 96, wersja glx.
Krótko opiszę moje dwa problemy. Ostatnio byłem u mechanika z problemem zacisku prawego tylnego. Mechanik odkręcił, wyczyścił, ale jak on to mówił, coś w środku tłoczka jest nie tak i on tego zrobić nie może. Mianowicie tłoczek skacze, lekko się podnosi i wraca, tak jakby nie mógł dalej się wysunąć, takie przeskakiwanie, nie wiem jak to opisać najdokładniej. Nie wiem też, jak to działa prawidłowo, jak to wyglądać powinno w sprawnym elemencie.
Zamieszczam zdjęcie poglądowe (zdj. z grafiki google)
http://zapodaj.net/images/452a11b783e5a.png
Naczytałem się dużo, ale takiego problemu nie znalazłem jeszcze. Czy mogę spróbować jakoś to naprawić w własnym zakresie. Jak tak to czy może ktoś podrzucić temat ze zdjęciami najlepiej z takiej renowacji? Prosiłbym jeszcze o listę narzędzi jakie będę potrzebne, z racji tego że mam tylko kilka podstawowych kluczy i śrubokrętów (nie chciałbym utknąć w martwym punkcie podczas naprawy).
Drugi problem jaki mam to słabo świecące światło mijania prawe przednie. Mechanik zwrócił mi uwagę, że słabo świeci, poszedłem obok na stację kupić nową żarówkę z racji tego, że tamta była przepalona. Zakładam, a tu to samo, aby nie powiedzieć, że gorzej. Mechanik sprawdził miernikiem czy wszystko gra i powiedział, że muszę sam pogrzebać, bo mam dwa plusy w instalacji i coś namieszane jest. Nie wiem dokładnie o co mu chodziło. Światła poprzedni właściciel zrobił tak, aby po włączeniu samochodu automatycznie się zapalały, domyślam się, że stąd ten problem, ale nie wiem czy to przez to słabiej świeci. Możliwe też, że coś z kostką jest źle przy lampie, bo widać jakby coś tam nadpalone było i otaśmowany kawałek kabla. Gdzie zakupić i czy jest droga taka kostka jeśli to jej sprawka? Jak sprawdzić instalację elektryczną, bezpieczniki itp? Czy wszystko dobrze podłączone jest.
Starałem się opisać jak najwięcej. Dzięki z góry za jakąkolwiek odpowiedź
MichciuGT - 06-12-2014, 15:17
co do lampy to na początek sprawdź jakie masz napięcie na żarówce (powinno być 13,2V), a konektory przeczyść papierem ściernym
plecho1 - 06-12-2014, 15:31
W tej lampie prawdopodobnie nie ma dobrej masy przez wypalona kostkę , kupić taką możesz choćby tutaj http://allegro.pl/kostka-...4838828398.html lub tutaj http://allegro.pl/kostka-...4838714015.html lub w każdym sklepie motoryzacyjnym. Możliwe też, że wystarczy tylko przeczyścić. Jeśli chodzi o problem z hamulcem to raczej jest coś uszkodzone w mechanizmie ręcznego hamulca w zacisku i chyba najlepiej było by wymienić cały zacisk.
Powiem szczerze, że jakiś cienki ten mechanik jeśli nie potrafił sobie poradzić z takimi problemami lub chociaż poradzić niezbędną wymianę uszkodzonych elementów.
urbaniak - 06-12-2014, 16:57
Powiem szczerze, teraz po fakcie po wizycie u mechanika przeczytałem o tych zaciskach chyba z 20 tematów i tam było, że trzeba do tłoczka pod uszczelkę wd40 wlać, potem smar i rozruszać. Czy ktoś może potwierdzić, że tak mogę zrobić? I czy można odchylić uszczelkę żeby ewentualny syf wyleciał? Jak następnie odpowietrza się zacisk?
Mechanik już wiem, że dupa totalna, ponieważ z tego co widziałem, nawet do środka tłoczka nic nie wlewał, jedynie zacisk z wierzchu czyścił, ale to mogłem przeoczyć/ nie spojrzeć dokładnie. Jakbym wiedział to wcześniej stałbym nad nim, aby dokładnie to zrobił to w tematach było napisane. Chcę spróbować sam to ogarnąć w miarę możliwości, rozruszać, ale nie wiem jakie narzędzia będą potrzebne? Dodam równie, że robiłbym to na parkingu pod blokiem więc zabranie wymontowanego zacisku do domu i grzebanie nie wchodzi w grę, chciałbym wszystko zabrać z sobą na parking, aby nie zostawiać rozebranego koła...
Sprawa lampy jest taka, że świeci ona na żółto teraz, druga ładnie na biało, mocno bardzo. Wymienię kostkę, bo tania jest. A jak sprawdzić czy bezpieczniki są ok? Jak przepalony wygląda?
To jest pierwszy mój samochód po zdaniu prawa jazdy i myślałem, że takie pierdółki mechanik zrobi, teraz wiem, że trzeba przysłowiowo stać i patrzeć na ręce i gonić...
robertdg - 06-12-2014, 18:10
Najbezpieczniej będzie kupić nowy zacisk albo zacisk po regeneracji, półśrodki naprawcvze nie zdaja egzaminu na dłuższa mete - rozbieranie zacisku pod blokiem na parkingu to cięzki temat bo na warsztacie wymaga to sporo uwagi. Odpowietrzenia standardowo, jedna osoba pompuje druga operuje odpowietrznikiem, pilnować trzeba poziomu płynu.
urbaniak - 06-12-2014, 18:49
Hmm a czy wymiana na nowy zacisk (po regeneracji), to ciężka sprawa? Mechanik pewnie policzy za to kilka dych, a chodzi o to, że aktualnie nie mam za dużo pieniędzy na te wydatki. Zbliża się też kontrola na stacji i chciałem rozruszać zacisk, aby tylko przeszedł, a i tak po nowym roku wymieniłbym zacisk. Tu taj gdzie aktualnie studiuję, nie znam dobrego mechanika, a w domu (300km stąd w rodzinie jest mechanik, więc on by mi porobił wszystko). Samochodem tym i tak nie jeżdżę za dużo o tej porze roku ( w lato do pracy potrzebny), jedynie aby nie zastał się i aby podładować raz na jakiś czas akumulator, żeby po zimie coś z niego zostało.
robertdg - 06-12-2014, 19:07
Wymiana to kwestia odkręcenia zacisku od jarzma i przewodu z płynem nastepnie odpowietrzenia. Rozuszać możesz próbowac, ale musisz wziąśc pewną rzecz pod uwagę, oski recznego korodują i dlatego sie zapiekaja, jak rozruszasz to póxniej płyn może przeciekac ośką i tymbardziej cięzko będzie jeździć autem
plecho1 - 06-12-2014, 20:05
Jeśli lampa świeci na żółto to na 100% słaba masa przez co świecą się dwa włókna jednocześnie tak jak byś podłączył żarówkę na 24V. Jest to typowa choinka czyli brak masy. Wymień tę kostkę lub przeczyść i pościskaj konektory w starej kostce jeśli nie są tak skorodowane że się pokruszyły.
urbaniak - 08-12-2014, 09:57
A jeszcze mam pytanie odnośnie zacisku. Czy one są uniwersalne? Tzn. Na allegro są takie z 38mm średnicą innych nie ma. Czy do rocznika 96 będzie pasował taki? Namierzyłem też taką aukcję:
http://olx.pl/oferta/zaci...D5-ID53sRl.html
Chyba opłaca się? Tym bardziej, że już po wymianie mogę odesłać i gwarancja 12 miesiecy.
plecho1 - 08-12-2014, 10:07
Najlepiej zdejmij klocki i zmierz średnicę tłoczka to na pewno będziesz wiedział. Nie jestem pewien ale chyba jak kiedyś kupowałem zestaw uszczelniaczy do tylnego zacisku do Carismy to były chyba dwa rozmiary.
Jaro1974 - 08-12-2014, 21:58
Ja to bym cały zacisk kupił i nie trzepałbym się w jakieś naprawy. Za około 100 pln można wyhaczyć w miarę dobry zacisk który pohula jeszcze któryś rok. Wymiana całego zacisku jest praktycznie banalna i jesteś sobie w stanie sam to zrobić (tak myślę ) Najważniejsze żeby odpowietrznik był dobry i żeby można było dobrze odpowietrzyć układ. Jak dla mnie jest to około 0.5 godziny roboty z odpowietrzeniem. A co do światła to zrób tak jak pisze plecho1, powinno poskutkować
[ Dodano: 08-12-2014, 22:00 ]
Volvo s/v40 i carisma to jest to samo. Do Twojego podejdzie ze zdjęcia 1 lub 3 (najlepiej sprawdź u siebie jak wygląda).
kamir - 09-12-2014, 21:19
Jaro1974, Z zaciskiem nie musi być tak "kolorowo", ponieważ jeżeli ma zaciski AKEBONO (śr. tłoczka 35mm) to jest to towar deficytowy i raczej tylko regeneracja...
Jaro1974 - 09-12-2014, 21:34
kamir, powiem szczerze że o tym nie pomyślałem Dlatego ważne jest żeby sprawdził jakie ma i wtedy będzie wiedział na czym stoi
|
|
|