Nasze Miśki - Lancer '93 w spadku
owiecs - 06-12-2014, 15:42 Temat postu: Lancer '93 w spadku Witajcie,
Misiek jest już tydzień w moich rękach, ale o samym samochodzie wiem bardzo mało, na pewno będę was pytał o wiele rzeczy odnośnie lekkiego remontu który chciałbym zrobić oraz bieżących napraw, które chciał nie chciał na pewno nadejdą. Zwłaszcza że już raz się złapałem przy wyborze części, ale o tym niżej
Oto on, Mitsubishi Lancer 1,3 12V rocznik 1993:
ostatnie lata (6-7 lat) pokonywał około 1000 km rocznie, a wcześniej też zbyt intensywnie nie był użytkowany, co skutkuje przebiegiem 93 400. W naszej rodzinie był od 1996 roku - kupiony jako rozbitek z zachodu i naprawiony na miejscu. Stuknięty był w prawy przód, do dziś ze względu na słabe 'naprostowanie' wiatr przez uszczelkę w drzwiach hula przy prędkości ponad 110 km/h.
Co w nim było robione a co nie? Diabli wiedzą.. Potraficie sobie wyobrazić zainteresowanie samochodem mojego taty, skoro przez rok zapomniał zrobić przeglądu (2013-2014 bez przeglądu w ogóle), a olej który teraz zmieniłem, zmieniony poprzednio 3 lata temu.
Co w nim trzeba zrobić? Lekko gryzie rdza w kilku miejscach, kilka elementów jest oderwanych (lub ledwo wisi), np błotochlap z tyłu; te listwy czarne na drzwiach koło szyby, zderzaki. Podobno komputer był naprawiany przez elektryka bo padł. Nic kosmicznego.
Pierwszy problem jaki napotkałem to zakup filtra powietrza - konfiguratory podawały mi taki okrągły, podczas gdy tam jest taki kwadraciak..
Patrzyłem bo kodach samochodów tu na forum i nijak mi się to niezgadza. Wg VIN jest to C61A z 1993 roku a takie coś w przyklejonym temacie nie figuruje ktoś powie o co chodzi?
Panbenonium - 06-12-2014, 15:46
Lubie takie historie. Samo auto ciekawe.
mouseman - 06-12-2014, 17:07
Jakbym czytał historie mojego Lanca dosłownie. Jeżeli chodzi o tą wersje Lanca to trzeba dwa razy pytań kiedy zamawiasz się jakieś części. Twoja wersja to silnik 1.3 już na wielopunktowym wtrysku w nowej wersji z kwadratowym filtrem. Bierz pod uwagę moc silnika przy szukaniu części, twój ma 75 kM, starsza wersja miała 60kM w gaźniku. Co do listew przy szybach to trzeba je wzmocnić, jeżeli uchwyty są jeszcze całe. Twoja wersja GL czyli golas ale to dobrze bo niema co się psuć, jak wygrasz walkę z rdzą to auto nie do zdarcia.
robertdg - 06-12-2014, 19:21
owiecs napisał/a: | Pierwszy problem jaki napotkałem to zakup filtra powietrza - konfiguratory podawały mi taki okrągły, podczas gdy tam jest taki kwadraciak..
Patrzyłem bo kodach samochodów tu na forum i nijak mi się to niezgadza. Wg VIN jest to C61A z 1993 roku a takie coś w przyklejonym temacie nie figuruje ktoś powie o co chodzi? | Były dwa rodzaje kwadraciaka, sprawdź Mann C2335 https://catalog.mann-filter.com/EU/pol/catalog/MANN-FILTER%20Katalog%20Europa/Powietrze/C%202335 Na obrazku sa wymiary
Hugo - 06-12-2014, 22:12
Powiało klasyką I dobrze, jednocześnie wróciły wspomnienia, miałem kiedyś Colta w tym kolorze, też 1,3, ale 8V, na gaźniku, właśnie z tym okrągłym filtrem powietrza . Pierwsze własne auto...
Zmień tylko kierownicę na trójramienną od wersji z silnikiem 1,5, jest dużo grubsza i ładniejsza, obecna jest gorsza niż w maluchu.
owiecs - 07-12-2014, 00:45
@hugo racja! kierownica jest akurat fatalna, nawet nie chodzi o wygląd, ale jest cienka, w ogóle nie 'leży' w ręce.
A filtr powietrza to ja już mam kupiony i założony, sprawa tylko jest taka, że np używając konfiguratora filtrona, wychodzi mi okrąglak - boję się, że kupując ewentualne części w przyszłości wyjdzie mi coś co nie pasi
Swoją drogą, skojarzyło mi się łączenie filtrów kwadratowego z okrągłym z Apollo 11 :]
Bizi78 - 07-12-2014, 10:47
Podaj vin to ktoś w CAPS-ie sprawdzi nr. OE tego filtra.
Po nr. OE będzie łatwiej dobrać .
owiecs - 07-12-2014, 13:12
VIN: JMB LNC61A PU500594
czy poradzę sobie z rudą? myślę, że tak. nadkola przód bez śladów, tył lekko łapie, najgorsze są progi - doklejone z tyłu silikonem - pewnie blacha gdzie wpina się spinki, czy jakkolwiek jest to zamontowane ugniła. Jest jeszcze brzydkie miejsce od strony kierowcy, ale też do ogarnięcia.
Może nie powinienem się chwalić takim brudasem, ale myjni i odkurzacza to to na pewno nie widziało lata. Pokazuje jak jest, chyba mycie sobie odpuszczę w zimie i zabiorę się za reparacje od wiosny, co myślicie?
Rdza od strony kierowcy:
Lewe nadkole:
jeszcze raz lewe nadkole oderwany zderzak i błotochłap
listwa na progu doklejona silikonem (prawa strona):
oraz jedno z kilku skupisk rdzy na prawym nadkolu:
i na koniec komora silnika:
myślę, że naprawdę nieźle jak na niemalże 22latka
jacek11 - 07-12-2014, 14:07
owiecs napisał/a: | chyba mycie sobie odpuszczę w zimie i zabiorę się za reparacje od wiosny, co myślicie?
|
Umyć,i porządnie nawoskować.Zawsze trochę osłoni od soli.
MitsuMarcin - 07-12-2014, 15:23
No super dobrze że się lancerki pojawjają.Niezawodności.Pozdrawiam
MitsuMarcin - 07-12-2014, 15:29
A i z rudą napewno dasz sobie radę ja w swoim też mam trochę rdzy na lewym tylnym nadkolu i tam gdzie pokazałeś od strony kierowcy wystarczy pożądnie oczyścić dać lekki szpachel podkład reaktywny i pomalować i na jakiś czas polata.Z blacharką jak na te lata to nie tragedia.Najważniejsze by mechanicznie był sprawny.
Hugo - 07-12-2014, 17:57
owiecs napisał/a: | chyba mycie sobie odpuszczę w zimie i zabiorę się za reparacje od wiosny, co myślicie? | Dobry pomysł. Próg od strony kierowcy to niestety tragedia, pękł szpachel, a pod nim ruda sieje spustoszenie. Bez konkretnej naprawy blacharskiej się nie obejdzie. Tam będą ogromne dziury i ubytki blachy.
Bizi78 - 07-12-2014, 21:00
Co do filtra powietrza to MD620737 zastąpiony przez MR571472.
Co do modelu to C61A wersja GLI rok produkcji sierpień 1992r.
eremita - 07-12-2014, 21:03
Jak go doprowadzisz będziesz miał fajne auto
Jak na te lata nie jest w złym stanie
Ja bym zaczął od wysprzątania i wywalenia tych kołpaków
owiecs - 07-12-2014, 22:14
zaraz zaraz,
Bizi, skąd takie informacje, że GLi i że sierpień '92??
Poza tym, obczaiłem tabliczki na aucie i tam jest:
C61ALNDEQL6
a w instrukcji (user manual) jaka jest tu na forum są tylko podobne
C61ALNDQL6 (1300 GL)
C62ALNDEQL6 (1500 GLi)
|
|
|